• Äldre 2 Nov 14:21
    63255 visningar
    452 svar
    452
    63255

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Brudfö­rförst­agånge­n
    Äldre 12 Nov 21:25

     


    heajhm skrev 2010-11-12 20:26:25 följande:
    Jag känner faktiskt inget brudpar som har gjort festhäften själv.Utan det är något värdarna gör. Vi har fyra värdar som hjälps åt, men en som har huvudansvar för just festhäftet.Hon och jag har gått igenom färgtema och hon frågar oss regelbundet om det är något vi önskar ha med, eller om det är något vi absolut inte vill ha där.Det enda vi behöver göra är att skriva lite om varje gäst. Så jag tycker att du kan säga till din svägerska vilket tema det är du önskar och dina önskemål, så kan hon utforma festhäftet utefter önskemålen.

    Jag har snackat med sambon och vi har kommit på ett sätt att lösa det hela, om jag slutar vara så orolig och sånt himla kontrollfreak så hade jag insett redan det du skriver här och det min sambo talat om för mig. Låg uppe halva natten och snackade om detta..haha..min stackars sambo fick ju spunk på mig till slut. Men så skönt det är när man insett att man inte alls ska oroa sig. Jag börjar verkligen bli en bridezilla light tror jag banne mig och jag har knappt funderat på bröllopet alls mycket egentligen innan.

    Hindersprövning måste man skicka in, är ju en förutsättning för att man ska kunna gifta sig =) känns som att man har hur mycket som helst att fixa och så lite tid.

    Lisa Maria: ja du gifter du dig snart..men du får bara ta och göra en lista (kanskse du redan har iofs) och bocka av alla saker eftersom ni gör dem. Glöm bara inte en sak: NJUT av bröllopet och allt vad det innebär! En hel dag av kärlek med sin fästman =)

  • elisab­ettan
    Äldre 12 Nov 21:50

    Nå tjejer, vad ska ni ha på fötterna? Jag har hittat underbara Ugg´s men vet inte om de finns att köpa i butik i Sverige? Vet ni vilka återförsäljare som säljer Ugg?

    Kolla in dessa raringar:
    http://www.uggaustralia.com/ProductDetails.aspx?gID=w&productID=1944&model=Leona

    http://www.uggaustralia.com/ProductDetails.aspx?gID=w&productID=1943&model=Cassady

    Självklart vita.

  • chex
    Äldre 13 Nov 03:09

    Hej!jisses nu börjar jag känna mig stressad...frisören som skulle göra har o smink har avbokat för hon ska resa bort den dagen..sa nu letar jag ny frisór o sminkning. har inte skickat ut inbjudningar än, inte hittat skor, vigselförrättare, hotellbokning, kláder till fästmannen, inte fixat min vigels ring än, maste hitta skor sa jag kan sy upp klänning...okej, djupa andetag....det kommer fixa sig!har ni hittat nagra snygga skor att ha, som är varma att ha pa sig under fotografering.Jag gillar inte ugg boots, (men tror dinsko har dem, sett det pa nätet). hitta ett par super snygga boots pa dinsko men de ár slut salda och de kommer inte ta in mer :( har ni nagra tips? maste hitta utgangs lat ocksa...men har ialla fall en super duper skön dam pa ambassaden i australien som kommer fixa alla papper och vigselintyget at oss.

    nej nu ska det forsättas sókas efter skor o frisör!

  • heajhm
    Äldre 13 Nov 10:16

    Brudförförstagången:
    Tror att det är lätt att bli en Bridezilla, och försöka kontrollera allt.
    Jag skulle vilja det, men har tack och lov insett att det inte går.
    För när väl bröllopsdagen kommer så ska du kunna njuta, utan att oroa dig att något inte blev som du tänkt.
    Delegera ut så mycket du kan, ha förtroende för de du delegerar ut till och var lugn.
    Du kommer ganska garanterat bli gift iallafall.

    Din sambo älskar dig och vill gifta sig med dig!
    Det är ju faktiskt det som räknas.


    Men visst vill man ha en perfekt dag, man kanske bara för tänka över vad "perfekt" innebär.


    Att du får slappna av på er bröllopsdag och bara njuta av dagen är guld värt!

  • say yes
    Äldre 13 Nov 10:23

    bor du i gbg så har fiorucci rea på alla sina uggs nu

  • uppoch­hoppa
    Äldre 13 Nov 10:41

    Idag går vi danskurs mellan 13-16! hepp hepp!


  • elisab­ettan
    Äldre 13 Nov 11:30

     


    chex skrev 2010-11-13 03:09:32 följande:
    Hej!jisses nu börjar jag känna mig stressad...frisören som skulle göra har o smink har avbokat för hon ska resa bort den dagen..sa nu letar jag ny frisór o sminkning. har inte skickat ut inbjudningar än, inte hittat skor, vigselförrättare, hotellbokning, kláder till fästmannen, inte fixat min vigels ring än, maste hitta skor sa jag kan sy upp klänning...okej, djupa andetag....det kommer fixa sig!har ni hittat nagra snygga skor att ha, som är varma att ha pa sig under fotografering.Jag gillar inte ugg boots, (men tror dinsko har dem, sett det pa nätet). hitta ett par super snygga boots pa dinsko men de ár slut salda och de kommer inte ta in mer :( har ni nagra tips? maste hitta utgangs lat ocksa...men har ialla fall en super duper skön dam pa ambassaden i australien som kommer fixa alla papper och vigselintyget at oss.nej nu ska det forsättas sókas efter skor o frisör!

    Jag tvivlar faktiskt på att Din sko har Ugg´s, möjlitgvis kallare kopior men inte Ugg´s.


     


    ay yes skrev 2010-11-13 10:23:56 följande:


    bor du i gbg så har fiorucci rea på alla sina uggs nu

    Bor inte i Gbg, men tusen tack för tipset!

    Kanman be en butik som säljer Ugg att ta hem om det är en speciell modell man vill ha? Vad tror ni?

  • MsRW
    Äldre 13 Nov 14:48

    Hur ska ni göra med brudskålen? Vi har fått som förslag från de som arrangerar vårt bröllop att vi kan välja varm dryck (typ varm cider) som brudskål istället för mousserande/champagne då det är mitt i vintern. Vi funderar på detta eftersom ingen av oss är speciellt förtjust i bubbel. Men blir det "fel"? Förväntar man sig bubbel som gäst?

  • elisab­ettan
    Äldre 13 Nov 15:06

     


    MsRW skrev 2010-11-13 14:48:02 följande:
    Hur ska ni göra med brudskålen? Vi har fått som förslag från de som arrangerar vårt bröllop att vi kan välja varm dryck (typ varm cider) som brudskål istället för mousserande/champagne då det är mitt i vintern. Vi funderar på detta eftersom ingen av oss är speciellt förtjust i bubbel. Men blir det "fel"? Förväntar man sig bubbel som gäst?

    Vår brudskål kommer att ske med vodkadrinkar, allt annat fryser nämligen till is. Skålen kommer att ske i isbaren. SJälva tycker vi att det är lite annorlunda och roligt, att det inte blir bubbel gör oss ingenting. Om gästerna förväntar sig bubbel så får de en överaskning helt enkelt. Inget är ju som "vanligt" med ett vinterbröllop, eller hur?! :)

  • Wonder­fulWor­d
    Äldre 13 Nov 20:05

    vi kommer att ha varm choklad som man får spetsa om man vill med rom eller mintlikör...o till det kommer vi ha typiska "skogaholmssnittar" med ost, prickekorv, leverpastej och köttbullar till...

Svar på tråden Vinterbrudar