• Äldre 2 Nov 14:21
    63281 visningar
    452 svar
    452
    63281

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Lisa Maria
    Äldre 9 Nov 21:23
    #71

    Det finns stora tomtebloss som brinner i tre minuter. Men än har jag inte hittat på dem. Hoppas att de kommer snart, nu när de börjar plocka fram julsakerna i affärerna. Är det någon som får tag i dem, så hojta gärna till!


     

  • Brudfö­rförst­agånge­n
    Äldre 10 Nov 00:51
    #72

    Här är adressen till de hjärtformade tomteblossen:
    http://www.myheart.se/romantiska-presenter/598-tomtebloss-hjarta.html


    Men börjar fundera på om de brinner ut på bara en liten stund och det inte syns att det är ett hjärta så kanske man lika gärna kan ha vanliga, tåls att fundera på.

    Ja, det med vikten är ju verkligen något man måste hålla koll på just nu, försöker själv att komma ned ett par kilon så att klänningen kan tas in litegranna. Vad tränar ni andra för något?

    Ami G: LCHF är det något du kan rekommendera man testar, hur lång tid tar det innan kroppen ställer om sig och man tappar kilon?

    Jag har litet dilemma som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min blivande svägerska har sagt att vi inte "får" göra festprogrammen (vi som brudpar ska inte veta allt som står i det häftet antar jag), inte mig emot då jag blev helt slut av allt pysslande med inbjudningarna som vi gjorde själva. Jag är dock orolig att det ska se konstigt ut med att hon gör festhäftet då omslaget till det förmodligen kommer skilja sig från inbjudan och vigselprogrammet. Jag vill ju gärna ha ett genomgående tema för detta och är lite kontrollfreak vad gäller bröllopet. Min fästman tycker absolut inte att vi kan be att få göra omslaget till festhäftet och sen att blivande svägerskan kan ta hand om innehållet, han är rädd att vi sårar henne då. Hur ska jag göra? Är jag oresonlig eller bara bridezilla?

  • Brudfö­rförst­agånge­n
    Äldre 10 Nov 00:51
    #73

     


    Lisa Maria skrev 2010-11-09 21:23:50 följande:
    Det finns stora tomtebloss som brinner i tre minuter. Men än har jag inte hittat på dem. Hoppas att de kommer snart, nu när de börjar plocka fram julsakerna i affärerna. Är det någon som får tag i dem, så hojta gärna till!  

    ska hålla utkik

  • Äldre 10 Nov 08:38
    #74
    Brudförförstagången skrev 2010-11-10 00:51:05 följande:
    Här är adressen till de hjärtformade tomteblossen:www.myheart.se/romantiska-presenter/598-tomte...Men börjar fundera på om de brinner ut på bara en liten stund och det inte syns att det är ett hjärta så kanske man lika gärna kan ha vanliga, tåls att fundera på. Ja, det med vikten är ju verkligen något man måste hålla koll på just nu, försöker själv att komma ned ett par kilon så att klänningen kan tas in litegranna. Vad tränar ni andra för något?Ami G: LCHF är det något du kan rekommendera man testar, hur lång tid tar det innan kroppen ställer om sig och man tappar kilon?Jag har litet dilemma som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min blivande svägerska har sagt att vi inte "får" göra festprogrammen (vi som brudpar ska inte veta allt som står i det häftet antar jag), inte mig emot då jag blev helt slut av allt pysslande med inbjudningarna som vi gjorde själva. Jag är dock orolig att det ska se konstigt ut med att hon gör festhäftet då omslaget till det förmodligen kommer skilja sig från inbjudan och vigselprogrammet. Jag vill ju gärna ha ett genomgående tema för detta och är lite kontrollfreak vad gäller bröllopet. Min fästman tycker absolut inte att vi kan be att få göra omslaget till festhäftet och sen att blivande svägerskan kan ta hand om innehållet, han är rädd att vi sårar henne då. Hur ska jag göra? Är jag oresonlig eller bara bridezilla?
    What! Det låter ju hel knasigt! Jag känner då inget brudpar som inte skapat sitt program själva. Det är väl en del av grejen. Man har ju toast master som man ska höra av sig till om man vill hålla något tal eller lek, och det är toastmastern som ska planera in när under kvällen som varje tal och lek ska ske utifrån programmet. Eller har jag missat något stort nu???? Har aldrig hörttalas om någon svägerska som high jackat hela programmet. Fy vad konstigt. Det låter som att hon har planerat någon överraskning... Kanske bara ska fråga hur mycket tid hon behöver och när och så skriver ni in det i programmet...?
  • Äldre 10 Nov 08:40
    #75

    Om du vill ha någorlunda vettigt råd så kan du ju alltid vända dig till etiketts-experten magdalena ribbing vetja ;) www.dn.se/blogg/etikettfragan/

  • Wonder­fulWor­d
    Äldre 10 Nov 11:24
    #76

    make up store tar ca 1450 för en brudsminkning under den dagen. har kollat men hittat en som gör frisyr och smink för 500 och det blir kanon för oss...

  • Äldre 10 Nov 11:34
    #77
    WonderfulWord skrev 2010-11-10 11:24:56 följande:
    make up store tar ca 1450 för en brudsminkning under den dagen. har kollat men hittat en som gör frisyr och smink för 500 och det blir kanon för oss...
    Oj LYX!!!! :) Grattis!
  • Sivali­nga
    Äldre 10 Nov 11:44
    #78

    Hej alla vinterbrudar!

    Här har ni en till :) Vi gifter oss 19 mars 2011 i Umeå. Planerar för fullt inför den stora dagen! Har just beställt inbjudningskorten :D

  • Äldre 10 Nov 11:59
    #79
    Sivalinga skrev 2010-11-10 11:44:09 följande:
    Hej alla vinterbrudar!Här har ni en till :) Vi gifter oss 19 mars 2011 i Umeå. Planerar för fullt inför den stora dagen! Har just beställt inbjudningskorten :D
    Hej Sivalinga! Välkommen till tråden! sälla dig till listan nu ;)
  • elisab­ettan
    Äldre 10 Nov 16:54
    #80

     


    Brudförförstagången skrev 2010-11-10 00:51:05 följande:
    Här är adressen till de hjärtformade tomteblossen:www.myheart.se/romantiska-presenter/598-tomte...Men börjar fundera på om de brinner ut på bara en liten stund och det inte syns att det är ett hjärta så kanske man lika gärna kan ha vanliga, tåls att fundera på. Ja, det med vikten är ju verkligen något man måste hålla koll på just nu, försöker själv att komma ned ett par kilon så att klänningen kan tas in litegranna. Vad tränar ni andra för något?Ami G: LCHF är det något du kan rekommendera man testar, hur lång tid tar det innan kroppen ställer om sig och man tappar kilon?Jag har litet dilemma som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Min blivande svägerska har sagt att vi inte "får" göra festprogrammen (vi som brudpar ska inte veta allt som står i det häftet antar jag), inte mig emot då jag blev helt slut av allt pysslande med inbjudningarna som vi gjorde själva. Jag är dock orolig att det ska se konstigt ut med att hon gör festhäftet då omslaget till det förmodligen kommer skilja sig från inbjudan och vigselprogrammet. Jag vill ju gärna ha ett genomgående tema för detta och är lite kontrollfreak vad gäller bröllopet. Min fästman tycker absolut inte att vi kan be att få göra omslaget till festhäftet och sen att blivande svägerskan kan ta hand om innehållet, han är rädd att vi sårar henne då. Hur ska jag göra? Är jag oresonlig eller bara bridezilla?

    Klart du kan säga hur du/ni vill ha framsidan. Hon måste förstå att det finns ett tema som ska vara genomgående. Varför skulle hon ta illa upp av det? Om det var jag skulle jag bli jätteglad om ni sa till mig, för jag skulle ju vilja att ni blev nöjda! Eller hur?! VIll inte riskera att ni inte blir helt nöjda!

    Våga säga till, det är ER dag!

    Lycka till!

Svar på tråden Vinterbrudar