• Äldre 2 Nov 14:21
    63301 visningar
    452 svar
    452
    63301

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Äldre 9 Nov 11:20
    #61
    uppochhoppa skrev 2010-11-09 11:16:54 följande:
    Vi har 90 gäster, baar fyra tackade nej, vi hade tänkt att kanske bjuda in några till efter nejtack, men känner oss nu nöjda med den lista som är så vi skippar det. Skönt att ha det klart tidigt!För oss återstår pyssel med bordsplacering ( har gjort version 1.0) - svårt vill jag lova! festprogram, placeringslappar, placeringskartor, boka fast dj's och brudgummens kläder. Har inte heller beställt några blommor ännu. ris - svårt - jag vill helst inte få ris kastat på mig, tar nån med sig kastar de väl det, men vi bjuder inte på det, däremot rosenblad... har köpt fake på ebay, men nu slås jag av tanken... nån ska ju städa upp dem, samt - hoppas de inte kan färga av sig på klänningen!? hjälp! de är orangea så det skulel verkligen vaar katastrof... får testa att blöta upp dem tror jag. gillar tomteblossgrejen, men de brinner ut på nån sekund...
    Hur lång tid tog det att fixa allt det där pysslet med festprogram och kort, lappar och du vet allt det där?

    Jag fasar för den biten, det är inte riktigt det jag tycker är mest skoj direkt :)

  • Ami G
    Äldre 9 Nov 11:23
    #62

    Hej!


    Vilken roligt tråd! Grattis till alla som ska få sin älskling!


    Här är en till som gifter sig i vinter, i december närmare bestämt!


    Vi kommer gifta oss borgerligt och ha middagen på Grand Hotel. Vi kommer ha 40 gäster och allt är mer eller mindre klart!! Så himla skönt. Grand har dessutom varit suveräna, vi har fått en egen projektledare från deras sida som sköter all kontakt m florister, hovmästare+kockar, serveringspersonal, dekoratörer och konditorer - vi mailar bara våra önskemål och de är snabba på att plocka upp bollen + komma med egna förslag. 


     


    Jag såg att ni pratade om det där med jacka vs ingen jacka och jag kommer ha en liten spetsbolero som jag beställde på etsy.com. Den är urfin och klart mkt billigare än om man köper i brudbutik eller hyr, ett tips! Annars ska jag ha en lång, vit chiffongklänning och under den: spanx! Någon mer än jag som kommer ha fläskihållande underkläder?? Min enda fundering är HUR jag ska kunna gå på toaletten under kvällen... Gördeln går upp till underkanten på bhn och sitter som berget, måste få hjälp vid på klädningen att dra upp den hela vägen. Kanske får jag engagera min bästa kompis i ärendet... :P


     


    Vad gäller blommor så ska jag ha en brudbukett i bara brudslöja. Har hittat en hel del fina bilder på nätet som jag inspirerades av, så den kommer vara tät bunden (så att den inte ser ut som en kvast!) i samma storlek som en basketboll typ. Hoppas att det blir fint!!


     


    Hur gör ni med hår o smink? Ska ni gå till ngn, eller fixar ni själva?

  • Äldre 9 Nov 11:33
    #63
    Ami G skrev 2010-11-09 11:23:32 följande:
    Hej! Vilken roligt tråd! Grattis till alla som ska få sin älskling! Här är en till som gifter sig i vinter, i december närmare bestämt! Vi kommer gifta oss borgerligt och ha middagen på Grand Hotel. Vi kommer ha 40 gäster och allt är mer eller mindre klart!! Så himla skönt. Grand har dessutom varit suveräna, vi har fått en egen projektledare från deras sida som sköter all kontakt m florister, hovmästare+kockar, serveringspersonal, dekoratörer och konditorer - vi mailar bara våra önskemål och de är snabba på att plocka upp bollen + komma med egna förslag.    Jag såg att ni pratade om det där med jacka vs ingen jacka och jag kommer ha en liten spetsbolero som jag beställde på etsy.com. Den är urfin och klart mkt billigare än om man köper i brudbutik eller hyr, ett tips! Annars ska jag ha en lång, vit chiffongklänning och under den: spanx! Någon mer än jag som kommer ha fläskihållande underkläder?? Min enda fundering är HUR jag ska kunna gå på toaletten under kvällen... Gördeln går upp till underkanten på bhn och sitter som berget, måste få hjälp vid på klädningen att dra upp den hela vägen. Kanske får jag engagera min bästa kompis i ärendet... :P   Vad gäller blommor så ska jag ha en brudbukett i bara brudslöja. Har hittat en hel del fina bilder på nätet som jag inspirerades av, så den kommer vara tät bunden (så att den inte ser ut som en kvast!) i samma storlek som en basketboll typ. Hoppas att det blir fint!!   Hur gör ni med hår o smink? Ska ni gå till ngn, eller fixar ni själva?
    Vad kul att du verkar gilla tråden.. men med ett gäng underbara blivande brudar kan det väl inte bli annat än bättre *flin* Grattis även till dig!

    Jag kommer nog garanterat att behöva åtsmitande underkläder...  och det är det nog en hel del som kommer att ha. Ska börja träna redan nu fast det är typ 16månader tills den stora dagen. Haha. Mest för min egenhälsas skull så klart, men det skull einte vara helt fel att se fenomenalt frisk och äppelcheck ut på bröllopet. Vill inte känna mig som en soffpotatis precis *upp till kamp för att klämma sig i den snyggaste av de snyggaste klänningar*


    Jag vet inte hur jag ska göra med smink. Tror att det skulle vara skönt att få hjälp... Antingen någon som lär en hur man ska göra, så att man slipper se rödblossande ut under kvällen.


     


    Välkommen allihop som är nya.. vi börjar bli många nu. Härligt! Får nog uppdatera listan snart igen!

  • Ocean Bride
    Äldre 9 Nov 12:03
    #64

     


    Ami G skrev 2010-11-09 11:23:32 följande:
       Vad gäller blommor så ska jag ha en brudbukett i bara brudslöja. Har hittat en hel del fina bilder på nätet som jag inspirerades av, så den kommer vara tät bunden (så att den inte ser ut som en kvast!) i samma storlek som en basketboll typ. Hoppas att det blir fint!!   Hur gör ni med hår o smink? Ska ni gå till ngn, eller fixar ni själva?

    Det lät väldigt fint med bara brudslöja, har du någon bild eller länk dit du sett dem?! =)

      
    Hår och smink, har en frisör som ska göra det.
    Men angående smink, använder inte så mkt annars så jag tänkte gå till typ make up store eller liknande och göra en provsminkning,. Oavsett var man går brukar de ta fram färger som passar just dig samt att du får med dig sminket (utan extra kostnad) samt bilder på hur du ska göra just din sminkning..
    Bra förslag om man som jag inte är 100 på det själv och ändå vill ha det där lilla extra.. =)

  • Äldre 9 Nov 12:16
    #65
    Ocean Bride skrev 2010-11-09 12:03:54 följande:
      Det lät väldigt fint med bara brudslöja, har du någon bild eller länk dit du sett dem?! =)   Hår och smink, har en frisör som ska göra det. Men angående smink, använder inte så mkt annars så jag tänkte gå till typ make up store eller liknande och göra en provsminkning,. Oavsett var man går brukar de ta fram färger som passar just dig samt att du får med dig sminket (utan extra kostnad) samt bilder på hur du ska göra just din sminkning..Bra förslag om man som jag inte är 100 på det själv och ändå vill ha det där lilla extra.. =)
    Har du tänkt göra det själv? Sminkningen alltså. Hur mycket kostar en provsminkning på make up store?
  • Ami G
    Äldre 9 Nov 13:00
    #66

    Cuddly: jag hör dig ang komma i formhetsen! jag födde barn för ett halvår sen efter att ha gått upp 38 (!) kg... Nu har jag gått ned 27 av dem, men har ju fortfarande kvar tio kilo... Men jag gör LCHF och går ner varje vecka, har lagt in en extra växel senaste tiden med fler pass på friskis o drar ut vår lilla dotter i vagnen på långkörarpromenader varje dag, hoppas att det kommer ge effekt även om det bara är mindre än en månad kvar nu (iiiihhh!). Min klänning som jag köpte i sep har redan blivit lite stor över bysten (den är axelbandslös) men eftersom jag går ner lite hela tiden så tänker jag vänta in i det längsta med att ta den till skräddaren. Vet dock inte hur lång tid det tar att sy in ett klänningsliv - vet ni?? Döden vore ju att vara ute i så sent läge att jag inte hinner få den till bröllopet!!!


     


    Ocean Bride: jag googlade baby's breath wedding bouqet och fick upp massor i bildsöket, jag tycker om känslan av att de är så skira på ngt sätt, påminnner lite om snö när den är som finast. Samtidigt enkel och romantisk: passar vårt bröllop perfekt som annars blir rätt pampigt iom miljön..


     


    Jag har också tänkt på det där m provsminkning men har nu gett upp den tanken. Vet att jag omöjligen kommer lyckas lika bra som tjejerna på MUS så då skippar jag det hellre helt. Har en kompis som är stylist o hon har tipsat mig lite om bra produkter. Bla Smasbox Primer som man har på fuktighetskrämen, men under foundation - den slätar till och tar bort missgärningar och gör så att sminket sitter som BERGET! den är verkligen hur bra som helst. Finns på Kicks! annars så har jag beställt grejer från ID Bare Mineral och kommer nog öva lite att applicera det. Annars köpa en duo-skugga, med dels en ljusare highlighter och en lite guldigare att lägga på ögonlockens yttre vrå (eller vad man ska säga..). Till det nga lösögonfransar längst ut i vrån, på överfransen (köper på Åhléns, såna där som kommer lösa, alltså inte hela lösögonfransar), en bra vattenfast mascara och ett äppelkindsframkallande rouge. Jag gör alltså sminkningen själv, vill såklart se fin ut men tänker att jag ju går på fest och vågar gå utanför dörren varje dag utan att ha blivit makead av ett proffs, så då tänker jag att det borde gå bra på bröllopet också, framför allt med bra produkter som håller hela dan...

  • Äldre 9 Nov 13:12
    #67

    AmiG : ja jag har börjat hetsa lite som sagt... Sedan min dotter föddes för 2 år sedan har jag gått upp 15 kg. Hade Grav.diabetes.. och vad jag än gör så blir jag inte av med kilonen. Så imorgon ska jag faktiskt och kolla upp så jag inte har fått diabetes. *Suck* Men men... vill det sig inte som jag vill är det väl bara att satsa på att bli en riktig bull-mormor *flin* Tack och lov för bra underkläder. De kan verkligen göra underverk utan att kosta som en plastikoperation .. haha Nej, nu ska jag ta itu med min hälsa. Önskade mig träningskort när jag fyllde år och fick det av fästmannen. Snacka om att vara generös och stöttande! Ja det var ju ändå han som gjorde mig på smällen med glädje *Garv*

  • Ocean Bride
    Äldre 9 Nov 13:20
    #68

    Angående sminkning; Har för mig att det kostar runt ca 500 kr och då får man med sig produkterna som används - inom de 500kr.

    Jag tror de skiljer på fest - brud sminkning.. och att brudsminkningen kostar bra mkt mer men att man inte får mer produkter än för ca 500...

    Så då är det ju bättre att göra en festsminkning - och kanske hellre göra 2?!
    Ta med en nära vännina, eller tärnan som kanske är med dig på förmiddagen innan vigseln, så är ni två som sett hur man gör och så kan ni hjälpas åt på stora dagen.. =)

  • Äldre 9 Nov 13:25
    #69
    Ocean Bride skrev 2010-11-09 13:20:13 följande:
    Angående sminkning; Har för mig att det kostar runt ca 500 kr och då får man med sig produkterna som används - inom de 500kr.Jag tror de skiljer på fest - brud sminkning.. och att brudsminkningen kostar bra mkt mer men att man inte får mer produkter än för ca 500...Så då är det ju bättre att göra en festsminkning - och kanske hellre göra 2?!Ta med en nära vännina, eller tärnan som kanske är med dig på förmiddagen innan vigseln, så är ni två som sett hur man gör och så kan ni hjälpas åt på stora dagen.. =)
    Vilket bra råd... men hur menar du med att man får med sig produkterna som används "inom de 500kr" Menar du att du betalar 500 för provsminkningen och de produkter som används får du med dig hem...
  • Ocean Bride
    Äldre 9 Nov 13:29
    #70

    Förutom Make up store så finna också body shop och Face som gör provsminkningar. Utbudet är ju lite olika beroende på var man bor. Har inte själv gjort provsminkning men en nära vän till mig gjorde det och var supernöjd..

Svar på tråden Vinterbrudar