• Äldre 2 Nov 14:21
    63257 visningar
    452 svar
    452
    63257

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Silver lining
    Äldre 3 Nov 13:06
    #11

    AH! Den haer traden maste jag vara med om!!

    Jag har ocksa mindre aen 3 manader tills brollopsdagen - det gar fort nu - slutet pa Januari!

    Aeven jag hoppas pa minus grader och  sno (fast helst kvaellen innan) sa vi far en gnistrande klarbla dag ...innan moerkret laegger sig.

    Inbjudningar har skickats, klaenningen bestaelld (om kyrkan aer kall kommer jag att frysa!!) ...och letar frenetiskt efter frisor jag ska vaga mig med.....

    Tips och ideer vaelkomna!

    Vi hoers!


  • Lindah­l
    Äldre 3 Nov 17:22
    #12

    Ska kolla upp en frisör här hemma vid nu i veckan, en kompis var hos henne när hon skulle gifta sig och var supernöjd och rekommendera henne varmt...så får kolla upp om hon kan till nyår...
    Sen måste vi även kolla upp catering så det blir ordnat...

  • jojsan­80
    Äldre 3 Nov 18:48
    #13

    Vi gifter oss 12/2 2011, hoppas givetvis på snö, men vi blir inte ledsena om det inte är det heller:)  Jag ska ha en a-linjeformad klänning i ivory utan ärmar och axelband, den hänger här hemma och väntar :)
    I söndags vann jag en auktion på en supersnygg fuskpäls jacka med sidenband i midjan från soaked i luxury, så den får jag ha när vi är ute :)

    Vårt färgtema är vitt, rosa , svart.

    Tror det kommer bli oerhört stämningsfullt med en massa tända ljus både under vigseln och festen :) vi gifter oss i ett kapell där det får plats ca 100 peroner endast och vi är ca 65 st, jag gillar känslan av att det inte är så stort och ödsligt som det kan vara i en del kyrkor :)

    frisör är bokad, makeup är bokad, trubadur är bokad och en hel massa till! det är kul att planera bröllop! idag lade vi inbjudningarna på lådan så imorgon har våra inbjudna gäster dem ! spännande!:)

  • Silver lining
    Äldre 3 Nov 18:54
    #14

    OJ! Jag ligger nog lite efter.... ja bara lite;

    Inbjudningarna har all gaester fatt foer nagra dagar sedan; men jag har inte riktigt kunnat bestaemma mig : ddet daer med fuskpaels/ jacka aer svart tycker jag;

    Vilken modell passar till klaenningen? Om det bara aer en "cape" eller schal, raecker det (foer att aka ga mella, kyrka/ bil etc.
    VAD BLIR BAEST (utan at laegga en foermogenhet pa en mink...)

     

  • Wonder­fulWor­d
    Äldre 3 Nov 19:43
    #15

    vi gifter oss den 29 januari 2011 och inbjudningarna gick ut i måndags...

    vårt tema är snöflinga, vitt, blått och silver...

    vi ville göra maten själva men känner nu att det blir lättare med catering så nu är vi i faggorna att boka klart det med. mina kläder är klara (snart) hos sömmerksan, ska lägga upp den. men mannens kläder är inte ens tittade på för ha e sent ute tycker jag...sen ska jag till min makeup coh frisör på lördag och testa det:)

    känns som man är på planen så att säga

  • Äldre 4 Nov 14:24
    #16

    Välkommen allihop! När jag stratade tråden trodde jag inte att det skulle droppa in så här många vinter-bröllops-entusiaster! Hurra. Jag blir så glad av att höra era tankar kring vinterbröllop!

    För att vi ska kunne hålla reda på varandra tycker jag att vi sammanfattar lite med en lista. Lägg er till listan vetja. Nick, "Stad" där bröllopet kommer hållas, Datum för den stora dagen.


    Cuddly, Umeå, Februari 2012

    Liiine89: Tack för de snälla orden om min fästmans tillfrisknande.


    Ocean Bride: Även ett varmt tack till dig för orden om min fästman.


    Låter som att planerna går smidigt för de allra flesta här inne ;) Det verkar som de flesta verkar ha valt vinterbröllop för mysfaktorn som följer med med levande ljus och lite mörker. För min del tror jag att det kommer bli extra roligt, eftersom att så många behöver extra mycket trivsel tillsammans. Annars är det ju rätt vanligt att man under vinterhalvåret mer eller mindre går idvala och inte träffas och sticker näsan utanför dörren om det inte finns anledning som jul och BRÖLLOP!! I alla fall är det så som de flesta på min sida släkten fungerar. Om jag inte viste bättre hade jag trott att vi härstammar från någon art som har dvala som tendens.


    Tycker det där med päls är lite klurigt. Jag vill inte gärna ha päls som jag skrev tidigare. Tror inte att någon skulle uppskatta en brud med andningsbesvär på självaste dagen. Och som iom all spänning plus päls säkert skulle ligga raklång efter altargången.. Nej, en syn jag inte skulle vilja att gästerna ska behöva uppleva. Även om det skulle bli en kväll att minnas. Skulle det iofs vara ändå,men men... Någon som har tips på något annat än en päls att ha om axlarna för att inte frysa ihjäl.?


    Jag bor rätt långt norr och vid kusten så det kan bli riktigt KALLT här!

  • Äldre 4 Nov 14:31
    #17
    Ocean Bride skrev 2010-11-02 15:48:49 följande:
    Skönt att din kära mår bra igen!! Murgröna är sååå fint på borden som dekoration! Det kommer vi nog också ha! =)Klänningen har axelband, är ganska mkt spets i. Ingen direkt "vinterklänning" om man ser till att den är varm eller så. Tänker som så att festen kommer ju ändå vara inne och det enda man är ute är under en del av fotograferingen (får ha med jacka/kappa) samt när man går till festlokalen, våran ligger också nära.. Men får väl köpa en snyggare kappa eller ngt att ha utan på... I kyrkan kommer det nog inte vara kallt, tror inte man kommer tänka på det iaf =)Har varit i kyrkan på vintern förr och då har det aldrig varit kallt så det tror jag inte.. Vi kommer inte heller bara ha vanliga bröllopsbilder, fotografen är väldigt bra på att variera sig och komma på nya lösningar baserat på hur brudparet är..Vad ska ni ha för mat? Buffe, sittande middag?
    Vi kommer att ha sittande middag. Kommer förmodligen att boka sävargården i umeå www.savargarden.se/ vi har varit där ett par gånger och både tittat på lokalen och fått provsmaka lite av deras bröllopsmenyer. Det var suveränt. Så det kommer att bli där om inget annat visar sig vara bättre.

    Vi var på en väninnas bröllop i Juni och hon hade buffé. Det blev en massa spring och då det var trångt i lokalen var det väldigt stökig. De gjorde maten själv... eller med hjälp av föräldrar och andra nära och kära... jag skulle gärna se att leja bort det för att alla ska få njuta. Men, smaken är som baken.. i vissa familjer skulle det fungera bättre än i våra släkter. Vi vet redan i förväg att vissa medlemmar skulle stissa upp sig lite väl mycket.
  • Äldre 4 Nov 14:35
    #18
    MsRW skrev 2010-11-03 12:19:56 följande:
    Härligt med fler vinterentusiaster! Vi gifter oss om 3 månader på slottet i stan där vi bor. Vi har abonnerat en hel våning och kommer att ha vigseln och festen i salarna brevid varandra. Slottet är så vackert i sig och vi ska ha tonvis med levande ljus för att höja stämningen. Hoppas på mycket snö och många minusgrader!
    Wow. Ett slott... skulle man kunna få se någon bild *fniss* Snacka om att du kommer att få ett sagobröllop... kommer ni att ha det som tema?

    När jag var yngre drömde jag om att ha maskerad under bröllopet, men jag tror inte att det kommer att bli så. Fast, jag har itne nämnt det som tema förslag till fästmannen. Kanske borde göra det. Läggar man inte upp det på tapeten så finns ju inte chansen *flin*

  • Äldre 4 Nov 14:35
    #19

    PS. glöm inte att lägga till er på listan :D

  • Ocean Bride
    Äldre 4 Nov 17:56
    #20

    Åh kan inte annat än instämma! Vad HÄRLIGT med fler vinterbrudar!

    Och ni som gifter er snart, bara få månader kvar, snälla, hör av er efteråt och berätta om era fantastiska dagar!!!

Svar på tråden Vinterbrudar