• Äldre 2 Nov 14:21
    63227 visningar
    452 svar
    452
    63227

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Ocean Bride
    Äldre 2 Nov 14:32
    #1

    Åh vad kul att se ngn mer som är inne på februari!! =)
    Vi hade funderingar på November först, men väger mer åt februari då det nog blir svårt för oss att planera för november..

  • Äldre 2 Nov 14:34
    #2

    Vi hade först tänt höst bröllop men kom på att det var nog större risk för regn.. Har ni funderat på fotografering typ av bilder och så.. och hur har ni tänkt med tema kring bröllopet. Hur långt har ni kommit med planeringen?

  • Ocean Bride
    Äldre 2 Nov 14:41
    #3

    Gifter ni er 2011 eller 2012?

    Vi har inte spikat ngt i planeringen än..
    Men vi har skrivit en preliminär inbjudnings lista, 80-85st.
    Fotografering kommer nog vara både inne och ute. Både på dagen och kvällen (ljust och mörkt), vigsel kanske runt 16 tiden för att få kyrkan riktigt mörk så den kan lysas upp av massor levande ljus.. 
    Mörkblå, ljusblå och vit i färger tror vi..
    Vi har pratat på bröllop ganska länge så det är lixom mer att saker och ting ska spikas.. Vi har många ideér och funderingar men inte så mkt bestämt =)

    Vi vet att det i princip kommer storma eller regna så vädret oroar vi oss inte för (som vi ser det en av fördelarna med att gifta oss på vintern - vi behöver inte oroa oss för dåligt väder, vi vet att vi kommer få det hahahaha)....

    Hur långt har ni kommit?

  • Äldre 2 Nov 14:57
    #4

    Vi hade tänkt nästa år men så blev min blivande allvarligt sjuk. Nu mår han bra så vi tar upp planeringen och har mer eller mindre helt bestämt oss för feb 2012.


    Kommer nog att vara typ en 40 gäster skulle jag tro. Gästlistan är inte helt spikad precis som planeringen.

    Vi vill också ha massor med levande ljus så vigseln kommer nog att bli kring 15. Kyrkan ligger alldeles bredvis restaurangen som vi tänker boka upp så däremellan kommer vi att ha massor med marschaller. Vi vill ha lite roliga bröllopsbilder, dvs. inte de allra mest klassiska blandat med bilder från vigseln och middagen och bröllopsdansen. Färgerna kommer att vara lila silver och grönt med lite inslag av brunt och självfallet vitt :) Massor av levande ljus.


    Inte tema snö i varje fall... Så långt har vi kommit. 


    Funderar på att sprejfärga kvistar och sådant i silver och hamurgröna eller hjärtanpåtråd på borden tillsammans med vita blockljus. Tror det skulle bli riktigt fint.


    Håller med, på vintern vet man vad man får. Hur har du tänkt dig med bröllopsklänningen? Det käns som att det lätt blir kallt i en baraxlad, men samtidigt vill jag inte ha längärmad klänning. Jag har en liten dröm om att hitta en super fin kappa.. päls är inte riktigt min grej, speciellt inte eftersom jag är allergiker... Vad tänker du kring det?

  • liiine­89
    Äldre 2 Nov 15:46
    #5

    Jag och min blivande ska ha bröllop nu den 11e december 2010. Tycker det är mysigt med en massa snö och ljus (om det nu kommer snö hehe) .. Jag vet inte hur man ska kunna beskriva själva känslan man har för ett vinter bröllop, mer än att det är mysigt, mörkt, massa ljus som värmer, doften, ja allt! :D

    Ett höst bröllop är också fint, med alla färger på löven i träden.
    Dock hade jag inte kunnat ha ett sommarbröllop, eller ja inte i juni, juli alldeles för varmt tror jag. Blir inte lika roligt då värmen tar kål på en hehe..

    Så vi tog december, och tror det kommer bli underbart :)

  • Ocean Bride
    Äldre 2 Nov 15:48
    #6

    Skönt att din kära mår bra igen!!

    Murgröna är sååå fint på borden som dekoration! Det kommer vi nog också ha! =)

    Klänningen har axelband, är ganska mkt spets i. Ingen direkt "vinterklänning" om man ser till att den är varm eller så. Tänker som så att festen kommer ju ändå vara inne och det enda man är ute är under en del av fotograferingen (får ha med jacka/kappa) samt när man går till festlokalen, våran ligger också nära.. Men får väl köpa en snyggare kappa eller ngt att ha utan på... I kyrkan kommer det nog inte vara kallt, tror inte man kommer tänka på det iaf =)
    Har varit i kyrkan på vintern förr och då har det aldrig varit kallt så det tror jag inte..

    Vi kommer inte heller bara ha vanliga bröllopsbilder, fotografen är väldigt bra på att variera sig och komma på nya lösningar baserat på hur brudparet är..

    Vad ska ni ha för mat? Buffe, sittande middag?

  • Lisa Maria
    Äldre 2 Nov 15:56
    #7

    18:e december är vårt datum. Vi kommer att ha buffé, eftersom vi har ett litet bröllop och mycket barn. Då passar det att få gå upp och röra sig mycket.

  • liiine­89
    Äldre 2 Nov 16:06
    #8

     


    Cuddly skrev 2010-11-02 14:57:42 följande:
    Vi hade tänkt nästa år men så blev min blivande allvarligt sjuk. Nu mår han bra så vi tar upp planeringen och har mer eller mindre helt bestämt oss för feb 2012. Kommer nog att vara typ en 40 gäster skulle jag tro. Gästlistan är inte helt spikad precis som planeringen. Vi vill också ha massor med levande ljus så vigseln kommer nog att bli kring 15. Kyrkan ligger alldeles bredvis restaurangen som vi tänker boka upp så däremellan kommer vi att ha massor med marschaller. Vi vill ha lite roliga bröllopsbilder, dvs. inte de allra mest klassiska blandat med bilder från vigseln och middagen och bröllopsdansen. Färgerna kommer att vara lila silver och grönt med lite inslag av brunt och självfallet vitt :) Massor av levande ljus. Inte tema snö i varje fall... Så långt har vi kommit.  Funderar på att sprejfärga kvistar och sådant i silver och hamurgröna eller hjärtanpåtråd på borden tillsammans med vita blockljus. Tror det skulle bli riktigt fint. Håller med, på vintern vet man vad man får. Hur har du tänkt dig med bröllopsklänningen? Det käns som att det lätt blir kallt i en baraxlad, men samtidigt vill jag inte ha längärmad klänning. Jag har en liten dröm om att hitta en super fin kappa.. päls är inte riktigt min grej, speciellt inte eftersom jag är allergiker... Vad tänker du kring det?

    Oj, det är 1 ½ år tills dess. Fast det är bra att vara ute i god tid om man ska bjuda många gäster. Och all planering, hur man ska ha det. Kolla upp lokaler osvosv.. Hoppas det blir bra iaf, och skönt att höra att din blivande mår bra igen. 

  • Lindah­l
    Äldre 2 Nov 22:13
    #9

    Vi kommer att gifta oss nu till nyårsafton i en mysig liten kyrka här hemma i byhålan som ska lysas upp av massor med levande ljus. Sen blir det kombinerad bröllops/nyårsfest med våra nära och kära...
    Färgtemat kommer att gå i vit, svart och silver och det kommer att genomsyra hela kvällen, även min klänning har svarta detaljer och silverbroderier..
    Det kommer att bjudas på buffé så alla blir nöjda och äter det dom kan och tycker om, med tanke på att det finns lite allergier i familjen, kommer även fram en bröllopstårta framåt kvällen och givetvis blir det fyrverkerier vid midnatt med tillhörande skumpa...
    Efter det stanna vi ett tag till tills det blir taxifärd till hotellet (som blir en överaskning var vi hamnar)... Har supersnälla kompisar (även vårt värdpar) som kommer att ta hand om våra barn under natten så vi kan komma iväg...

  • MsRW
    Äldre 3 Nov 12:19
    #10

    Härligt med fler vinterentusiaster! Vi gifter oss om 3 månader på slottet i stan där vi bor. Vi har abonnerat en hel våning och kommer att ha vigseln och festen i salarna brevid varandra. Slottet är så vackert i sig och vi ska ha tonvis med levande ljus för att höja stämningen. Hoppas på mycket snö och många minusgrader!

Svar på tråden Vinterbrudar