• Alexan­dra
    Äldre 23 Aug 21:51
    3556 visningar
    7 svar
    7
    3556

    Han vill vänta...

    jag läser min dagbok från ett år tillbaka och ser att vi fastnat totalt... samma frågor och svar gällande ett äktenskap och bröllop som då...
    Han säger - Lugna dig! -Ha inte bråttom! -Det kommer! Han säger att vi skall gifta oss men han vill absolut inte sätta ett datum utan han vill att vi sätter en dag då vi båda känner att timningen är perfekt... Jag är så less på det här, det har blivit så viktigt för mig... Hur länge orkar man vänta? Han frågar mig hela tiden vad skillnaden är, jag försöker förklara att för mig är det en skillnad, men oavsett vad jag säger så argumenterar han bort det... jag orkar inte längre... Med sitt ex så var han förlovad trots att han inte älskade henne, han säger att jag är det bästa som hänt honom, vi har varit tillsammans i fem år och inget har hänt... Hjälp mig!!! Vad skall jag säga honom? Jag bryter ihop snart, jag stänger in mig och känner mig allmänt olycklig...

  • Svar på tråden Han vill vänta...
  • pingst­is
    Äldre 23 Aug 22:02
    #0

    Får jag bara fråga, varför så bråttom???

    Man är två om detta beslut och han ska väl inte känna sig tvingad till ett bröllop. Han säger att han älskar dig, lita på han och vänta tills han känner sig mogen då kommer allt kännas perfekt istället för att ni gifter sig pga att du vill NU. Jag håller med han, vad är det för skillnad mot att han älskar dig nu som om ni vore gifta. Det betyder inte att han älskar dig mera. Nä passa på att njut av att han älskar bara dig och en dag när allt känns rätt för han så gifter ni er och då kommer det att kännas rätt för er båda. Grubbla inte på hans förhållande till hans ex utan lita på hans känslor för dig NU. Släpp detta grubbleri och njut av det ni har. Jag har levt i ett förhållande i sååååååå många år men nu ska vi gifta oss för att det känns rätt för oss BÅDA. Det har det inte gjort förr. Lycka till.........

  • Äldre 23 Aug 22:07
    #0

    Tror att ni ska ta en paus ifrån det här med bröllop.
    Ta en dag i lugn och ro och prata med varandra inte för och emot, utan vad som hänt mellan er när diskussionen kom upp. Vad betyder mest för dig? Att bli gift eller att leva med honom? Och varför?

    Låter på dig just nu som om att det enda som betyder något för dig är att få den där ringen.
    Finns det verkligen inget annat sätt att visa varandra kärlek och respekt?

    Mitt tips är att ha en period med "anti-bröllop". Allt som har med bröllop att göra är tabu ett tag framöver. (jämför det med sexstrejk)
    Hitta tillbaka till varandra och kom ihåg vad som är viktigt i ert förhållande.

    Det ska ju vara roligt att fria och planera bröllop, inget man ska göra under tvång eller för att göra den andra glad.
    Skulle du verkligen känna dig riktigt nöjd om han "gav efter" och säger okej till bröllop fast du vet att han inte vill? Du skulle alltid undra om han sa ja för att han vill eller för att han ville få dig att sluta tjata.......

    Så ta en paus och bit ihop om alla kommentarer om ringar, klänningar och kyrkor. Ha skojsigt ihop och glöm inte varför ni valt varandra. Närma er förlovning och bröllop gemensamt, låt han komma till dig!
    Han har ju faktiskt inte sagt nej, eller hur? ;)

  • cybbek­o
    Äldre 23 Aug 22:08
    #0

    "Jag håller med han, vad är det för skillnad mot att han älskar dig nu som om ni vore gifta." Så varför vill han då inte gifta sig om det inte spelar någon större roll för honom? Då kan han väl göra det för din skull?

  • 03_a
    Äldre 24 Aug 12:10
    #0

    Själv har jag varit med min f.d i 5 år och han vile inte gifta sig och inte ha barn heller men ändå var vi förlovade. RUTTET tycker jag!
    Känner man att man hittat rätt så e det så. För mig iallafall.
    Sedan när jag lämnade min f.d så ville han gifta sig helt plöstligt.

    Hmm
    Killar borde bestämma sig !

    Prata med honom du måste ju veta hur det ligger till.

    Lycka Till !

  • Äldre 18 Nov 14:55
    #5

    Nu är jag väldigt nyfiken. 11 år har gått. Är du gift nu TS eller har ni separerat? 

  • Plätti­s
    Äldre 18 Nov 15:39
    #6

    TS är inte medlem på sidan längre, namnet är svart och går inte klicka på.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 9 Jan 14:42
    #7

    Har varit I samma situation, han hela tider hittat på ursak att inte gifta sig, först vi ska lära känna varan batter, det ena o det andra. Till slut blev han ärlig efter 6 år o sa att han vill inte gifta sig med nån överhuvudtaget. Lämna han omgående , han kommer att göra dig olyckligt

Svar på tråden Han vill vänta...