• Elvism­or
    Äldre 29 Oct 16:50
    11856 visningar
    11 svar
    11
    11856

    Ravlunda bränneri, Druidvillan Trelleborg eller Hemv.gården i Kyrkheddinge?

    Hej!


    Jag och sambon står i startgroparna för att boka bröllopslokal och kyrka. Skulle vara väldigt tacksam om någon har varit på Ravlunda bränneri, Druidvillan i Trelleborg eller Hemvärnsgården i Kyrkheddinge och vill dela med sig hur det var. Ravlunda bränneri är det vi vill helst då vi gärna vill använda oss av ångtåget, men har på känn att det är dyrt. Har inte fått svar av dem ännu. Tar också gärna emot andra tips runt om i Skåne. Allra helst vill vi ta med egen alkohol och tårta.


    Om någon varit i Kyrkheddinge - tyckte ni att trafiken störde när ni var ute föt t.ex. brudskål?


    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ravlunda bränneri, Druidvillan Trelleborg eller Hemv.gården i Kyrkheddinge?
  • Äldre 29 Oct 17:36
    #1

    Jag har inte varit på fest på Ravlunda Bränneri men ätit där flera gånger. Vill verkligen rekommendera det varmt - maten är så god, miljön är fantastiskt vacker och personalen trevlig! Hoppas du får tag på dem och att det inte är för dyrt för er

  • Alexan­ders Maria
    Äldre 29 Oct 18:17
    #2

    Vilken otroligt härlig lokal Ravlunda bränneri var!


    Synd för stackars mig som bor uppe i dalsland :(

  • Elvism­or
    Äldre 30 Oct 13:12
    #3

    Har fått svar från Ravlunda bränneri och förutom maten och alkoholen (som man ju måste ta genom dem) ska de ha 14000 kr i lokalhyra. Lite för dyrt för oss. Maten skulle vi kunna få för ca 300 kr/person (buffé). Hon tipsade istället om Ravlunda skola, så det ska jag kolla upp. Nån som varit där möjligen??

  • Äldre 30 Oct 21:25
    #4

    Åh vad synd att det var så dyr lokalhyra! Ravlunda skola ligger ju precis nedanför kyrkan och jag vet att byalaget brukar ha fester för byn där. Var ska ni vigas förresten? Era tre festlokalsalternativ ligger ju väldigt utspridd, så jag blir lite nyfiken

  • Elvism­or
    Äldre 30 Oct 21:54
    #5

    Syrinx, vi har inte bestämt kyrka ännu, utan letar festlokal först. Om det blir Ravlunda så blir det nog Vitaby kyrka (där stannar tåget), i Kyrkheddinge kyrkan där osv. Imorgon ska vi åka och titta på Druidvillan så vi får se vad vi tycker om den...

  • Äldre 30 Oct 22:29
    #6

    Åh, okej då förstår jag! Så jag antar att idén om det blir på Österlen är att åka med gamla tåget - annars är Ravlunda kyrka alldeles fantastiskt vacker och med underbar utsikt


    Spännande att se vad det blir för er! När ska ni gifta er?

  • Elvism­or
    Äldre 31 Oct 10:23
    #7

    Vi har tänkt slutet på maj eller början på juni, beroende på när det är ledigt. Men nu vill jag bara boka, känns som om tiden springer iväg och inget är bestämt. Du då, när ska ni slå till?

  • Äldre 31 Oct 14:04
    #8

    Ja tiden går verkligen fort! Men ni ska säkert hinna hitta någonting som passar er bra Berätta gärna hur det går!


    Vi gifter oss 26 maj 2012 utanför Vadstena, så vi har gott om tid på oss att både planera och spara pengar! Kyrkan är preliminärbokad eftersom det är viktigt för mig att det blir just där, men festlokal eller ens hur festen ska vara (buffé, 3-rätters, catering, hemlagat, osv) har vi inte alls kommit fram till.

  • Violat­or
    Äldre 2 Nov 02:05
    #9

    Var på bröllopsfest i Kyrkheddinge i år och tänkte inte ens lite på trafiken. Brudskålen hölls utanför, i trädgården och det var riktigt mysigt. Bra mat och trevlig personal. Har en annan kompis som preliminärbokat för 2012 och när de bokade sa kvinnan att de var uppbokade hela nästa sommar. Vet inte om det är sant eller om du ska gifta dig 2011 eller 2012 men det kan ju vara värt att nämna.

  • Elvism­or
    Äldre 9 Nov 20:52
    #10

    Violator: vi preliminärbokade två datum i maj och juni i Kyrkheddinge så det är nog inte helt sant. Men visst har de mkt att göra. 


    Nu har vi iaf bestämt oss. Vi kommer att gifta oss i Vitaby kyrka på Österlen den 28 maj. Den ligger uppe på en kulle med full utsikt över havet, helt otroligt vackert. Sen kommer vi att ha festen i en gammal folkskola i Ravlunda. Vi har också hyrt ett ångtåg som kommer att ta gästerna till kyrkan och sedan oss alla en lite tur innan festen. Vi är mkt exalterade över att vi hittat detta och tycker det känns helt rätt!

  • Fri 5 Jul 2019 12:19
    #11

    Hej Elvismor!

    Är lite nyfiken på hur ert bröllop var? Vi har tänkt vara på Ravlunda Bränneri och gifta oss i Vitaby kyrka. Du får gärna dela med dig! Mvh Johanna

Svar på tråden Ravlunda bränneri, Druidvillan Trelleborg eller Hemv.gården i Kyrkheddinge?