• Äldre 29 Oct 08:11
    77018 visningar
    529 svar
    529
    77018

    Äntligen fredag del 23

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd 1-22= 30.015 inlägg
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 23
  • Äldre 15 Oct 22:29

    Länge sedan sist. Jag har varit in och läst någon gång på mobilen, men vet inte hur jag ska skriva inlägg där. Hmmm!

    Ikväll var ingen rolig kväll. Det började på dagis när jag skulle hämta barnen. Jag hör redan i hallen hur Elias ber fröken (vikarie idag) om hjälp tre gånger. Till slut säger han: -Nu kan jag inte vänta längre!
    Vikarien möter mig i dprröppningen och säger till mig: Han är lite arg över att det inte går så bra med limpistolen. (Jag funderar på NÄR hon har tänkt att hjälpa honom.)
    Jag hör frustrationen i hans röst och går fram till honom och frågar om han behöver hjälp. Han släpper allt och går.

    Hemma blev det både slag, tårar och kastade metall bilar i mitt ansikte. Kvällen blev jobbigare och jobbigare med flera utbrott m.m.
    Vi som har jobbat så hårt för att han ska be om hjälp. Sen när han äntligen gör det så FÅR han ingen hjälp. Det är väl inte undra på att hans värld (och våran) rasar.
    Känner mig så ARG, besviken och ledsen.

    Jag passade på att ta vara på min ilska och skrev ett kommunikationspass till dagis. Det är ett liten bok med korta info om E´s diagnos, styrkor, svagheter och vad han behöver hjälp med. Detta vill vi inte vara med om igen. ¤%#*#¤

  • Äldre 17 Oct 19:18

    Idag har Elias flygit till mommo och poppo. En lycklig kille klev ombord på flyget och såg sig inte om en enda gång. Våran stora duktiga kille.

    Det ska bli skönt med lite avlastning, semester och barnledighet (ja, det känns som att vara barnledig, även om liten fortfarande är hemma.)

    Ler och njuter! Får man säga så?!?

  • Äldre 17 Oct 20:40

    Stora killen, det är väl skönt för honom att få känna sig stor o duktig ibland? För självkänslan tänker jag.

    Här väntar vi fortfarande, i sådär en kvart, fjorton dar till, antar jag...! 

  • Äldre 17 Oct 23:03

    Det kändes som att han var väldigt nöjd på alla sätt och vis.

    Hoppas att väntan inte blir allt för stor och lång. Tänker på er! Hoppas att allt går bra. Se till att kramas mycket innan bebisen dyker upp. Kram

  • Äldre 28 Oct 19:10

    Prinsen är hemkommen sedan en vecka tillbaka. Vilket lugn det är här hemma (än så länge). Det var behövligt med lite semester för oss alla.
    E har varit så hjälpsam med sin lillebror och rar på alla sätt och vis.


    Dock så kryper han fortfarande till mig om nätterna, så jag fortsätter att sova dåligt.

    Ha det gott allihopa! Skickar en extra kram till apg!!! <3

  • Emelie 87
    Äldre 29 Oct 13:12

    I lördags firade vi en glad fyraåring med barnkalas. :) Vår stora pojke fyllde egentligen år i fredags, men på grund av jobb fick vi lov att fira i lördags istället.
    Det var kul! :)

    Och det ser ut som att vi kommer att flytta i början på december. :)  


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Äldre 1 Nov 13:33

    Spännande med flytt. Lycka till Emelie!

  • Emelie 87
    Äldre 7 Nov 11:06

    Åh tack. :) Ska bli så härligt med större ytor, det kommer vi verkligen att behöva snart. Det blir även lite extra sovmorgon. :) 

    Helt underbart. :D

    Skickar varma lyckatillkramar till alla.


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Äldre 30 Nov 09:56

    Äntligen fredag!

    Idag är dagis stängt, så jag och barnen myser på här hemma. Hoppas att ni också har en toppen dag.

    Kram

  • Emelie 87
    Äldre 1 Dec 23:21

    Äntligen lördag. :) Här håller vi på med att packa flyttlådor. Lika bra att göra det nu, eftersom vi inte hinner i veckan när vi får tillgång till vår nya lägenhet. Och medan vi förbereder oss för flytt har barnen tillfälligt bosatt sig hos mormor och morfar.

    Kram!


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Äldre 6 Dec 17:01

    Då är det dags att åka hem och flytta lite saker. Yayy! :) Sedan är det middag hos mamma.


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Äldre 6 Dec 17:01

    Och pappa.


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Äldre 18 Jan 22:52

    Hejsan, hur gick det här till?

    Hur många barn har vi fått?

    Hur många hus har inköpts?

    Hur många flyttar har gjorts?

    Jag fick en röd spark i födelsedagspresent. Den är mycket fin.


    Broddar
  • Äldre 21 Jan 09:14

    Hej CM! Vad roligt att se dig. Tänker på dig ibland, då jag har en liten tjej hemma som heter Cyber, liksom du. Hon blir 3 månader på fredag!

  • Emelie 87
    Äldre 21 Jan 16:08

    Stort grattis till lilla flickan, anne på grönkulla. :)

    Hela flytten är avklarad för vår del nu. Det är så skönt att få en halvtimmes extrasömn varje morgon. :p


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Äldre 31 Mar 16:44

    Glad påsk tjejer. :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Emelie 87
    Äldre 24 Jun 22:51

    Barn nr 3 är på väg


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Äldre 1 Dec 21:48
    anne på grönkulla skrev 2013-01-21 09:14:47 följande:
    Hej CM! Vad roligt att se dig. Tänker på dig ibland, då jag har en liten tjej hemma som heter Cyber, liksom du. Hon blir 3 månader på fredag!
    Fantastiskt, vad roligt. Grattis hela familjen :)

    Hum hum, en liten Cyber ... vilken ära  ...tiddelipom
    graningekängor med benvärmare
  • Emelie 87
    Äldre 13 Mar 22:27

    Sedan 3½ veckor tillbaka är jag trebarnsmamma.

    Estella heter hon.  

Svar på tråden Äntligen fredag del 23