• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22715 visningar
    106 svar
    106
    22715

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • tecnof­reakz
    Äldre 4 Jul 21:35
    #91
    MiaAnd skrev 2011-07-04 16:24:47 följande:
    Klart att nånting ska strula så här på slutet. Visade sig att våra ringar inte alls var klara. Hon hade varken putsat eller graverat dem och så har hon mage att säga att hon tänker åka på semester i 3 veckor!! Vi gifter oss ju för sjutton om mindre än två veckor!! Hur f-n tänker hon?? Efter många turer hit och dit ska vi iallafall få komma och hämta dem på onsdag och då ska de tydligen vara graverade också. Suck. Jag är jättebesviken och nervös att vi inte ska hinna få ringarna i tid. Tänk om vi inte blir helt nöjda då? När ska hon hinna fixa det då? En riktig tidsoptimist är vad hon är. Grrr... Och så säger hon att hon trodde vi var överens om att det var sista dagen. Hon har inte sagt ett ljud om det. Och hon var ju inte ens klar då. Hoppas ringarna är fina åtminstone!

    Försöker mitt i allt detta planera en möhippa för en kompis och det är helt omöjligt att få till och tiden bara rinner iväg. Hon jobbar nästan varje helg och när hon är ledig då är det nån annan som har planerat nåt, osv. Verkar dessutom som att det hänger på mig om det ska hända nåt överhuvudtaget. Snart skiter jag i alltihop känns det som.

    Så, nu har jag fått skriva av mig lite. Hoppas ni orkar lyssna på mitt gnäll idag...
    fy vad tråkigt, var samma för mig med guldsmeden fick gå flera vänder dit å förklara å påtala saker de glömt som gravering men tillslut blev den som jag tänkt mig. Hoppas era ringar blir det med. håller tummarna för er
  • lunaga­rden
    Äldre 6 Jul 20:41
    #92

    Bara tio dagar kvar nu...

  • Aasa81
    Äldre 6 Jul 23:34
    #93

    Ojoj, ja det stämmer. Bara 10 dgr kvar:) Lite småfix kvar, men annars är allt ganska lugnt. Någon här inne som funderar på att ha Brudväska? Känns ganska bekvämt att ha en med lite småsaker i, men samtidigt Lite jobbigt oxå...

  • Oonah
    Äldre 7 Jul 16:40
    #94
    Aasa81 skrev 2011-07-06 23:34:08 följande:
    Ojoj, ja det stämmer. Bara 10 dgr kvar:) Lite småfix kvar, men annars är allt ganska lugnt. Någon här inne som funderar på att ha Brudväska? Känns ganska bekvämt att ha en med lite småsaker i, men samtidigt Lite jobbigt oxå...
    Jo, brudväska blir det, men den komer bruttärnan att bära. (Inte i kyrkan då, men resten av dagen). Detsamma gäller bestman som får en stööre väska för större grejjer, som tex paraply och extraskor.
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Aasa81
    Äldre 9 Jul 00:44
    #95

    TjOho! En endaste vecka kvar nu!!:) Så många som sliter i en och vill ha uppdrag att göra och hjälpa till, men finns inget att göra förrän tidigast torsdag, allt det andra är sånt som jag o sambon måste göra själva, tex öva brudvals, prova Brudklänning mm. Är kul att så många vill hjälpa till, men det är samtidigt jobbigt, eftersom det lätt blir många viljor som kommer in i bilden....

  • huni
    Äldre 9 Jul 23:44
    #96

    En vecka kvar! Riktigt pirrigt nu..

    Veckan är fullbokad trots att vi hade helst velat ha en helt planeringsfri vecka innan bröllopsdagen men det är väl alltid så man önsketänker!

    Jag har fått slopa vissa delar av planering som t.ex Vigselprogram, festprogram eftersom det ej funnits tid och hjälp nog till att utföra detta! Men hellre att man struntar i vissa bitar istället för att göra något halvhjärtat ? right?

    är det bara jag som drömmer om bröllopet??

    Lycka till nu alla!!!

  • MiaAnd
    Äldre 11 Jul 12:42
    #97

    Vi har äntligen fått hämta våra ringar. Känns skönt, men de är inte graverade än.  Får se om vi hinner göra det under veckan eller om vi får göra det efteråt.
    Idag ska jag rulla servetter och knyta band runt så det är klart när vi kommer till festlokalen och ska duka.
    Fortsätter kämpa med lyktorna till festen också. Har gjort ca 2/3 delar.
    Så här kommer de se ut, i tre olika lila nyanser:



    Det kommer bli 50-60 lyktor som vi kommer hänga i taket. Tror det kan bli läckert.
  • magisk­a16jul­i
    Äldre 11 Jul 23:11
    #98

    Oj oj oj.....visst går tiden fort nu ..hua..hihi..känns så spännande nu när allt kommer över en...pust...vad mycket det är som ska fixas just u då...allt små fix å handlas hit å dit...hahaha...fest häften ska skrivas ut...decorera en gamal lada sen 1850 talet..de ni..ska ha mitt bröllop i en k märkt gård (orörd kan man säga) på öland nu den 16 juli...med party tält ...å så fint väder då förstås...:D...allt på g på en gång...bord stolar fixat ska bara hämtas....vår båge som vi ska lä in med blommor är klart...;)..ducktig blivande jag har...;)...stereon anläggning på plats i morgon...lada grusas på golv i morgon...sen är det decoren kvar tors -fred.....ska då oxå hinna smälla i hop lite chokladkola kaka till dom som inte tål nötter å mjölk...;)...åh vad jag längtar........ja just det ringar hämtade..ej graverade men tar det efter istället :D...

    Hämtar blommor till min brud bukett  på fredag,då min syster ska binda den på lördagen på fm..hon är florist så det blir nog kanon fint :D... Hämtar oxå porsinet å glasen + bestik på fredag...handlar det sista till kaffet å sånt..!!

    Jo men jag tror allt är fixat.....:S........

    .Sitter hos min privata frisör;)...kl 08:00 den 16 juli(min kompis är frisör men mamma ledig..)hon bjuder mig på frukost och så blir jag fin i håret oxå...:D...kanon ...naglar fixar jag själv..har gjort det flera ggr så det blir bra.....

    åhhhh...hoppas ni har det bra alla ni blivande brudar..:D och att ni tar vara på stunder som kommer i er väg för snart gäller det....;)...hihihhiiihii....

  • lunaga­rden
    Äldre 12 Jul 21:42
    #99

    Här är det en massa småsaker kvar att fixa, men det är mest planeringssaker - vad som ska packas osv. Det är ju lite att hålla reda på med sex pers i famljen varav två småttisar. Avundas er som gifter er och inte har några barn just nu, hehe


     


    Har fixat mina naglar för första gången, det blev jättetjusigt!


     


    Väderprognosen för Skåne ändras hela tiden, men vi köpte ett paraply idag så då kan det väl inte bli regn?


     


    Kom på sent om sider att vi borde ha presenter till de som hjälper oss mest, så det har vi fixat idag. Smartboxar till de som ställt upp mest och lite mindre saker till de övriga

  • MiaAnd
    Äldre 13 Jul 15:12

    Vi har varit och handlat idag. Två fulla kundvagnar. Fick faktiskt plats med allt i kylskåpet också, men nu är det fullt kan jag lova.

  • tecnof­reakz
    Äldre 13 Jul 22:06

    spänd förväntan här inför lördag, håller på med de sista små detaljerna som ger festen det lilla extra.
    imorgon skall vi få nyckeln till festlokalen och börja fixa den så smått :)
    makeovern med sig själv är i stort sätt färdig, va riktigt gott attbli ompysslad
    längtar såååå till lördag

  • huni
    Äldre 13 Jul 22:13

    Ihhh.. håller verkligen med om att det är mkt pyssel och massa att handla nu de sista dagarna! 
    Idag gjorde jag min naglar och har färgat o klippt håret.. var även och gjorde provfrisyr igår plus att jag nu har valt smycken.....  imorgon ska jag till sömmerskan och hämta ut min klänning och m2bs kläder..  ... wiiiiiie...

     


  • Aasa81
    Äldre 14 Jul 00:04

    Känns konstigt att dagen B är här inom bara ngr dgr:) här är också bara lite småpyssel kvar, det sura däremot är att jag börjat få ont i halsen och känner mig lite småförkyld....hoppas på att det inte bryter ut mer bara.. Kommer nog inte att skriva här så mycket mer innan bröllopet, så jag vill passa på att önska er alla en riktigt underbar bröllopsdag! Grattis i förskott:)

  • tecnof­reakz
    Äldre 15 Jul 09:06

    Lycka till imorgon tjejer och grattis i förskott :)

  • lunaga­rden
    Äldre 20 Jul 08:08

    Hoppas alla fick njuta ordentligt av sina bröllopsdagar! Hjärta

    Den här tråden har fått rekordmånga visningar då Flashbackfolket desperat letade ett brudpar att hänga ut efter den tragiska händelsen på Trollenäs och jag och min man till en början pekades ut som albaner och somalier i en mängd rasistiska inlägg och där var tom en som påstod att knivdramat ägt rum på vårt bröllop och hans farbror var där...

    Men vi hade en underbar bröllopsdag på Ellinge och inget kan störa vår lycka Hjärta 

    Grattis alla brudar! Skål 

  • MiaAnd
    Äldre 9 Aug 12:10

    Va?? Låter ju inte klokt! 

    Vi hade en helt fantastisk bröllopsdag! Både vigsel och fest blev jättelyckade och alla gäster var jättenöjda. Kunde inte ha blivit bättre! Och att vara gift känns helt underbart! Det blev som en nytändning. :)

    Hoppas att ni andra hade en lika fin dag! 

Svar på tråden 16 juli 2011