• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22730 visningar
    106 svar
    106
    22730

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • MiaAnd
    Äldre 3 Jun 09:11
    #71

    Vi ska också träffa vigselförrättaren om knappt två veckor. Man känner att det börjar dra ihop sig nu. Vi köpte kostym till BM igår. Han kommer bli så fin! :) Blev en svart från Brothers och en kritsstrecksrandig väst. Blir supersnyggt när han tar av sig kavajen sen! Sen ska vi bara jaga kravatt och skor till honom. Skor bävar jag för, för han har jättesvårt att hitta skor som sitter bra. Blir nog många timmar i affärrer innan det är klart...

    På måndag ska vi få komma till guldsmeden och titta hur långt hon kommit med ringarna. :) Och äntligen få tillbaka förlovningsringarna. Känns lite naket på fingret...

    Håller tummarna att silkespapperet jag beställt ska komma idag så vi kan börja göra lyktorna vi ska ha i festlokalen. Sen är det väl bara att börja pyssla med gästpresentationer till festhäftet och bordsplacering. OSA går ut på söndag.

    Magiska16juli: Låter jättemysigt att ha en fin tgård att gifta sig på! Vi gifter oss i en kyrkoruin. :)  Hoppas innerligt på bra väder.

  • lunaga­rden
    Äldre 5 Jun 22:05
    #72

    Vi var på bröllop för sex veckor sedan och på bröllop igen igår. Nu längtar vi ännu mer till vår stora dag!

  • AoH
    Äldre 10 Jun 08:04
    #73

    Håller tummarna att silkespapperet jag beställt ska komma idag så vi kan börja göra lyktorna vi ska ha i festlokalen. Sen är det väl bara att börja pyssla med gästpresentationer till festhäftet och bordsplacering. OSA går ut på söndag.

    låter spännande med egna lyktor! Hur ska de se ut?

    Vi gifter oss också den 16e. Drömmer om det varje natt nu det senaste :) vi var på ett superfint bröllop förra helgen så man känner pressen! 
  • Oonah
    Äldre 11 Jun 02:02
    #74

    Hjälp, vad fort tiden går! Men vi har betat av det mesta från alla våra tusen listor. Det vi har kvar nu, är:

    * Bestämma utgångsmusik
    * Bestämma valsmusik
    * Skriva färdigt personliga välkomstbrev till gästerna
    * Fixa bordsdekorationer
    * Sista detaljerna på hemgjorda brudbuketten 
    * Festhäftet (50% färdigt)
    * Lämna in ringarna på gravering
    * Allmänt småpyssel, som att skriva namn på bordsplaceringarna.

    Ja just ja...
    * Själva bordsplaceringen är inte gjord (puh!)

    Hur ser det ut för er?
    Är någon av er i princip färdiga?
    Hur ser er sista vecka, innan dagen D, ut? 
     


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • magisk­a16jul­i
    Äldre 11 Jun 06:58
    #75
    Oonah skrev 2011-06-11 02:02:35 följande:
    Hjälp, vad fort tiden går! Men vi har betat av det mesta från alla våra tusen listor. Det vi har kvar nu, är:

    * Bestämma utgångsmusik
    * Bestämma valsmusik
    * Skriva färdigt personliga välkomstbrev till gästerna
    * Fixa bordsdekorationer
    * Sista detaljerna på hemgjorda brudbuketten
    * Festhäftet (50% färdigt)
    * Lämna in ringarna på gravering
    * Allmänt småpyssel, som att skriva namn på bordsplaceringarna.

    Ja just ja...
    * Själva bordsplaceringen är inte gjord (puh!)

    Hur ser det ut för er?
    Är någon av er i princip färdiga?
    Hur ser er sista vecka, innan dagen D, ut?
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.

    Hej...jag har nog nästan samma lista som du ...;)...haha....Jag har så mycket i huvudet så det kokar väl över snart..dyker upp grejer hela tiden....jag måste fixa musikanläggningen...Bordspalaceringen är en knepig fråga tycker jag...sätta rätt person på rätt plats...


    Ska oxå gravera ringarna .


    In å ut gångs musik..har en hel lista med musik ...skulle kunna gå ut å in hela dagen..haha..men så ska man välja dom rätta...


    Fest häftet ska korrigeras lite men annars skrivas ut...Har då en hel stor lada att städa ur...:S...som ska decoreras sommrigt ...ska till IKEA handla tyger,..å ljus slingor..


    Har kläder till barnen kvar...ja listan blir ju ALDRIG mindre ...hahahha...

  • MiaAnd
    Äldre 13 Jun 12:28
    #76
    AoH skrev 2011-06-10 08:04:57 följande:
    låter spännande med egna lyktor! Hur ska de se ut?

    Vi gifter oss också den 16e. Drömmer om det varje natt nu det senaste :) vi var på ett superfint bröllop förra helgen så man känner pressen! 
    Kan skicka en bild sen. :) Vi har inte kommit igång med det än. Blev lite annat pyssel den helgen istället och denna helg har vi firat student och jag har blivit hippad! 

    I övrigt ska vi
    finjustera bordsplaceringen. ringarna är inte klara än, men på gång iaf.   välja blommor till dekoration baka bröd och några fler pajer göra resten av maten (görs dagen före) träffa vigselförrättaren (onsdag) köpa kravatt till BM stryka och klippa till banden till festhäften o servetter beställa tårta och säkert en del annat småpyssel
    Festhäftet fixar vårt toastpar. Faktiskt väldigt skönt att inte behöva tänka på det. Jag tycker att sånt är kul, men just nu räcker inte energin åt till allt som ska göras, så det är skönt att man kan få lite hjälp. 
  • lunaga­rden
    Äldre 16 Jun 07:54
    #77

    Vi ska träffa vår vigselförrättare idag

    Vad ska ni ha för ingångsmusik? Vi funderar på Metallicas Nothing else matters eller Bryan Adams akustiska version av Heaven.

    "Bröllopsvals" har vi inte heller bestämt än (det blir en tryckare, ingen vals)

    Vi ska ha löjromscrustader till brudskålen. Funderar på något mer. Jordgubbar kanske?

    Tar gärna emot tips  

  • MiaAnd
    Äldre 16 Jun 11:39
    #78

    Vi ska ha ronja-låten som ingång. Tycker det passar bra i ruinen vi ska gifta oss i. Blev mycket mer påtagligt när man träffat vigselförrättaren. Plötsligt såg man vigseln framför sig på ett helt annat sätt. Han var iaf jättetrevlig och det känns tryggt att han ska viga oss. 

    I helgen ska vi försöka ta oss i kragen och börja med lyktorna. Inte långt kvar nu ju! :-S
     

  • Aasa81
    Äldre 16 Jun 17:22
    #79
    lunagarden skrev 2011-06-16 07:54:39 följande:
    Vi ska träffa vår vigselförrättare idag

    Vad ska ni ha för ingångsmusik? Vi funderar på Metallicas Nothing else matters eller Bryan Adams akustiska version av Heaven.

    "Bröllopsvals" har vi inte heller bestämt än (det blir en tryckare, ingen vals)

    Vi ska ha löjromscrustader till brudskålen. Funderar på något mer. Jordgubbar kanske?

    Tar gärna emot tips

    Vi träffade vår präst igår. Trodde inte att jag skulle få sådana "pirr-känslor" när vi satt där i soffan och diskuterade vigseln:)


    Fasiken vad det närmar sig med stormsteg. Ca 1 månad kvar bara nu:)


    Har idag gjprt klart vigselprogrammet. Festprogrammen är klara de med. Nu saknas lite småfix...men det tar tid det med:)

  • lunaga­rden
    Äldre 16 Jun 20:41
    #80

    Ja, det var inspirerande att träffa vigselförrättaren. Jag känner ju vår, då vi har jobbat ihop tidigare, men det var ju några år sen nu


     


    Han tyckte mycket om texterna vi har valt.


     


    Bryan Adams eller Metallica, det är den stora frågan...


     


    Jag är bara halvvägs med festprogrammet och tänkte inte ha något vigselprogram.

Svar på tråden 16 juli 2011