• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22714 visningar
    106 svar
    106
    22714

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • MiaAnd
    Äldre 24 May 17:33
    #61

    Oj, vilket ståhej med inbjudningarna! 

  • metoyo­u
    Äldre 25 May 20:12
    #62

    Vi ska gifta oss utomhus i Torshälla (utanför Eskilstuna). Så om någon är bra på att dansa soldansen så dansa så fötterna blöder är ni snälla!

    Idag var vi och beställde blommor så nu kan vi bocka av det från listan. Men vi bestämde oss för att köpa praliner till alla så nu måste jag pyssla ihop askar till alla så det blev ännu en sak att göra.
    Det vi har kvar är:
    Skor
    Tårtan
    Vigselprogram om vi ska ha något
    Fixa det sista på bordsplaceringskorten
    tror att det är allt...

    Men hur är det med er, börjar ni bli nervösa? Både jag och min m2b har börjat drömma mardrömmar. Inatt drömde jag att jag såg att han hade skickat sms till en av mina vänner där han i princip förklarade sin kärlek till henne! Och han drömde att vi gifte oss men att han fick en blackout så efteråt mindes han inte vad som hade hänt och undrade vad alla pratade om och varför det var fest.

  • folie
    Äldre 25 May 20:43
    #63

    Vi ligger och räknar på alkoholen nu och hur mycket som egentligen behövs. OMG vad mycket det blir ändå, fast billigt med tanke på att det är alkohol som ska införskaffas i Tyskland. I övermorgon ska jag till frisören och göra en provuppsättning. Nu är det inte långt kvar!

  • tecnof­reakz
    Äldre 28 May 15:00
    #64

    Idag kidnappades  min blivande på svensexa känns verkligen som att det snart är dags nu.
    Annars är det två steg fram och ett bak just nu, då man fått planera om i bordsplacering då gäster fått förhinder, bandet inte är som vi förväntat oss, jagar febrilt lite annorlunda dans musik.
    men är ju trots allt ett tag kvar innan allt skall vara färdigt så det gäller att hålla huvudert högt och kämpa på med planeringen

  • MiaAnd
    Äldre 1 Jun 12:38
    #65

    Äntligen ser det ut att lösa sig med vigselmusik för oss. *pustar ut* Och en kollega till mig verkar kunna ordna bil som vi kan åka i. Guldsmeden jobbar för fullt med ringarna och imorgon ska vi börja kolla kostym till BM. BMs mamma har fått i uppdrag att göra placeringskorten (stenar med namn på). Hon skickade bild igår och då hade hon redan gjort 42 st på bara några dagar! De blev jättefina! Blev så glad! :)

  • metoyo­u
    Äldre 1 Jun 19:44
    #66

    teknofreakz: Spännande med svensexa. Blev din blivande nöjd då? Men tråkigt att höra om bandet, hoppas att ni hittar ett band som passar er. Ska hålla tummarna för er!

    MiaAnd: Kul att se att allt går som det ska för er nu. Låter superfint med stenar som placeringskort. Håller själv på och fixar våra, tar tid men tusan vad kul det är ändå.


    Idag var vi och provsmakade tårtan och är supernöjda. De lyckades pricka in precis det som vi ville ha. Så skönt att kunna pricka av ännu en sak på att-göra-listan.

  • lunaga­rden
    Äldre 1 Jun 22:37
    #67

    Sex veckor kvar nu bara...

    Vi har fortfarande ingen aning om vad vi ska ha för musik under vigseln och vad vi ska dansa till för "bröllopsvals" (det blir ingen vals )

    Annars tror jag vi har koll på det mesta, festprogrammet behöver fixas såklart, det har jag bara börjat med.

    Och så kläder till yngste sonen, 1,5 år, som jag inte vill lägga en förmögenhet på.

    Annars är det bara smådetaljer kvar nu

    Jag har redan blivit möhippad också, hade en fantastisk dag förra lördagen där mina väninnor hade ordnat en massa snälla överraskningar till mig. Eftersom jag ammar fick jag ha lilllan med mig, men hon togs väl hand om de andra så jag behövde bara utfodra henne då och då

  • tecnof­reakz
    Äldre 2 Jun 08:51
    #68

    metoyou: jodå han va nöjd hade varit en del överraskningar och han förväntade sig inte att det skulle ske då. han var lite lätt bakis när han kom hem dagen efter precis som det skall vara =)
    vi hoppas oxå att det ordnar sig med band, många som har semester bara =( 

    bara sex veckor kvar nu som sagt, härligt!

  • magisk­a16jul­i
    Äldre 2 Jun 22:55
    #69

    Hejsan alla blivande brudar ;D....


    Jo jag ska också gifta mig den 16 juli...så snart gäller det...jösses va det går fort nu...man tror ju man har hur mycket tid som helst men nu börjar planeringen man gått å burit på i hjärnan ta plats lite mer...:S..


    Vi ska ha trädgårds bröllop på min föräldragård...min pappa har två gårdar och det ena är k-märkt gammlat hus med kringbyggd innegård så där inne ska vi viga oss och festen vara...har inget vigsel program direkt...utan blir borglig vigsel med lite sång å så...håller på att leta...:S...fest programet är så gott som klart ska finslipas lite..ringarna beställda...klänningen på väg hem...!!!så har lite med blommor å sånt kvar att beställa...vi blir runt 55 per...så nu närmar dt sig och man letar deckorationer och ljusslingor ...ja allt...:D....


     


    har dock kläder till barnen kvar att köpa ....har tre st...en tös på 3 år...en grabb på 10 år..en tonårig dam på snart 15 år...så det lär inte bli lätt att hitta rätt kläder till dom..:S...men skam den som ger sig...:)


    Skor till mig är dock inte klart...svårt ..måste ju ha skor man kan ha på gräs...så det får bli med hel klack ..men man ska hitta det oxå :/....!!!!!

  • Aasa81
    Äldre 2 Jun 23:32
    #70

    Skönt att höra att det pirrar för fler:) min sambo drömde t.om inatt att vi skulle gifta oss och att vi var försenade....vilket vi alltid är verkliga livet oxå. Tyckte att det var lite sött att även han börjar få nerver:) Vi är klara med det mesta. Ska träffa prästen om två veckor. Alkoholen räknas också och kommer att köpas i Tyskland. Ni som har träffat prästen, har ni några bra tips på frågor att ställa?!

Svar på tråden 16 juli 2011