• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22745 visningar
    106 svar
    106
    22745

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • Aasa81
    Äldre 12 May 23:36
    #51

    Ja vi ligger nog väldigt långt fram i ålaneringen. Vårt osa går ut 15 maj så snart kan vi börja med prel. Bordsplaceringar också. vi försöker att hinna med så mycket som möjligt för att kunna umgås så mkt som det går med en del gäster som kommer några dgr innan bröllopet... Vad bra med en sambo som drar i nödbromsen, skulle behöva det ibland:) Hur går det för er andra brudar i denna tråd?!

  • Aasa81
    Äldre 23 May 08:11
    #52

    Festprogram och vigselprogram är nu nästan klara:) har däremot lite trubadurproblem, då trubaduren lämnat återbud, bokade en ny...och nu kan inte han heller:( ska fråga en annan nu och hoppas på tredje gången gilt. Prästen har vi inte träffat än. Har ni? Ni som ska gifta er i kyrkan, hur planerar vi att gå in? Kommer ni att ha näbbar?

  • MiaAnd
    Äldre 23 May 19:58
    #53

    Vi har också problem med vigselmusiken. Börjar bli lite otålig. Vill bara att allt ska vara bokat och klart så man kan släppa det. Men förhoppningsvis har det löst sig snart. Vi har lite speciella låtönskemål som ställer till det. 

    Vi har bokat träff med vår vigselförrättare den 15 juni.  Ska bli spännande att träffa honom!

    För övrigt så jobbar guldsmeden just nu för fullt med våra vigselringar. Är så spänd på resultatet! 

    I helgen provlagade och provåt vi maten. Det var bra, för då märkte man vad som funkar och vad som behöver förbättras. Kristihimmelfärdshelgen blir det nog att jaga kostym till BM. Så lite händer det allt, fast det inte alltid känns så... :)

  • folie
    Äldre 23 May 20:26
    #54

    Tack MiaAnd för beräkningen! Den kommer att vara till stor hjälp. Låter som att ni har kommit långt i planeringen. Jag håller på att bildgoogla bröllopsbuketter nu. Önskar nästan att jag hade lagt den uppgiften på min blivande.

  • MiaAnd
    Äldre 23 May 20:35
    #55

    Kul att man kan hjälpa till! :) Det är min intelligenta blivande make som gjort beräkningarna. :) 

    Jag beslutade mig för ett tag sen att göra buketten själv, men undrar ibland om jag tagit mig vatten över huvudet när jag ser alla andras superfina buketter. 

  • metoyo­u
    Äldre 23 May 20:45
    #56

    Hejsan!
    Får man hoppa in i den här tråden tro? Vi ska också gifta oss den 16/7. Vi har nog det mesta under kontroll tror jag men nu börjar jag i alla fall få lite nerver. Har fjärillar i magen nästan varje dag!
    Det som vi har kvar på vår att göra lista är att beställa blommor (ska dit på ons), beställa tårta, hitta skor till mig och göra de sista placeringskorten. Vi funderar även på att gå en danskurs. Men annars så har vi som sagt fixat det mesta redan. Skrattande

  • MiaAnd
    Äldre 23 May 21:42
    #57

    Välkommen! Var gifter ni er?

  • Aasa81
    Äldre 23 May 22:10
    #58

    Åh herregud... Det där med bröllopsdansen är ett kapitel för sig.... Vi är varken samspelta, har taktkänsla eller vet hur man dansar vals:) vi kommer nog att få öva lite här i slutet kan jag tänka mig:) vad ska ni andra dansa till för låt?!

  • Oonah
    Äldre 24 May 10:07
    #59

    Vi har äntligen, med tre veckors försening, fått ut våra inbjudningar!

    Jösses, vad stressat det har varit här, med tryckeriet som strular, förhalar och saknar de specialbeställda stansarna, samtidigt som flera gäster börjar höra av sig och fråga "Erh.. asså, blir det något bröllop?" 

    Kvällen till fredag satt vi båda och sydde(!) ihop våra kuvert och klistrade frimärken på dem. Klockan 23 gick vi båda löjligt glada med en kartong med inbjudningarna till brevlådan och började posta dem. Då vi har en tredjedel kvar inser vi dock till vår förskräckelse att frimärkena inte sitter fast ordentligt. Knappt alls, faktiskt! 

    Uuuh!!

    Så dagen efter ringer jag Posten och som tur var är de riktigt hjälpsamma. Vid det klockslag som det står på brevlådan att den ska tömmas, slår jag upp läger och väntar på brevbäraren - som fått höra hela historien från sin chef. Han plockar snabbt ur de stora, ärtgröna kuverten och jag sätter mig på trottoaren och tejpar fast frimärkena.

    Så igår fick alla sina inbjudningar, hemsidan är färdig och nu kan vi släppa allt det där! 

    Pust! 


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • jesssi­caaa
    Äldre 24 May 10:39
    #60

    Vi ska också gifta oss den 16 juli! Börjar närma sig, och snart har vårat osa gått ut, och då blir det till att börja med bordsplaceringarna och fest och vigselprogrammen.

    Har dock problem att hitta billiga näbbkläder, alltså vit skjorta, svarta finbyxor och kavaj.... nån som har tips? vill inte lägga ut mer än 500 kr på detta eftersom vi har två pojkar som ska ha och det blir nog dyrt..

    Vad har ni andra kvar att ordna?

Svar på tråden 16 juli 2011