• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22710 visningar
    106 svar
    106
    22710

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • Aasa81
    Äldre 1 May 11:57
    #41

    MiaAnd: Hur gick det i Tyskland? Fick ni tag på det ni skulle ha? Hur har ni gjort beräkningarna för alkoholen? Jag tycker att det är lite svårt...

    Urscha....vill man skapa sig jobb så gör man. Tyckte att det var fint med lite presentaskar med chokladdrageér till gästerna. Hade först tänkt att ha godisarna omslagna i tyll och satinsnöre, men tyckte jag att det såg så proffsigt ut med askar. Sagt och gjort. ca 80 askar är utklippta (lock + ask). Ca 40 st är ihopvikta och limmade....men faasssikken vad segt det är nu...tänkte dessutom slå in godisarna i cellofan innan de placeras i askarna, så att de inte blir hårda eller för mjuka om de utsätts för fukt och värme. Tog lite mer kraft och energi än vad jag räknat med. Men så fungerar det...man kommer på en idé efter den andre....det slutar liksom aldrig:)

    Vi har inte hittat någon bil för oss än. Det lutar åt BFM (el BMF kanske de heter?!?) Tycker att bilarna där är lite dyra..men hittar vi inget så får vi väl stå ut med det...

  • MiaAnd
    Äldre 2 May 08:03
    #42

    Det gick jättebra i Tyskland! Fyndade en del sån där öl som de tappat och säljer billigare. De flesta var i mycket bra skick ändå. Tror vi fick slänga totalt 15 burkar och då hade vi över 25 plattor med oss hem... Det är ju ölen som är billig. Resten är bara något billigare. Vin kan va ganska billigt om man köper rätt sort. Spriten beror också på vad man köper. Det är min blivande som räknat på det där (jag hoppas att han räknat rätt...) :) Kan skicka över en uträkning om du vill? Inboxa din mejladress bara. 

  • Aasa81
    Äldre 2 May 17:39
    #43

    MiaAnd: vore jättesnällt!:) har inboxat dig nu:)

  • folie
    Äldre 2 May 17:53
    #44

    MiaAnd: Jag är också intresserad! Å hur många gäster har ni?

  • MiaAnd
    Äldre 4 May 17:48
    #45

    Vi har ca 60 gäster. 

  • MiaAnd
    Äldre 5 May 11:55
    #46

    Idag ska vi beställa våra ringar! :D

    Och vi har äntligen fått bekräftat från hon som vi tillfrågat att sköta kök och bar på festen att hon kommer kunna hjälpa oss. Känns såå skönt! 

    Gjorde även provuppsättning med min frisörska i tisdags och det kändes bra, så nu kan jag andas ut lite iaf. :) 

  • MiaAnd
    Äldre 7 May 22:10
    #47

    Fortsätter med glada nyheter: Köpte halsbandet jag ska ha på den stora dagen igår. Har tittat på det förut, men avvaktat lite eftersom det är ett tag kvar. Nu råkade jag gå förbi butiken och såg att det var rea och vad hittar jag på rean om inte "mitt" halsband! Jag tog det som ett tecken och köpte det. Nu ska jag bara hitta matchande örhängen. :)

  • MiaAnd
    Äldre 12 May 11:37
    #48

    Tycker det har blivit lite stiltje i den här tråden... Hur går det för alla med planeringen?

  • Aasa81
    Äldre 12 May 18:41
    #49

    Här är det mesta klart. Sömmerskan håller på att sy in min klänning.
    Trubaduren har lämnat återbud, då han fick förhinder. Tur nog hade han ordnat med en annan trubadur som kunde ta över..*phuuu*.

    Askar med godis är vikta och färdigpaketerade. Har sytt servetter som även dom redan är vikta och placerade i kartonger. Alla bokningar är klara. Har haft möte med fotograf och sambon ska gå igenom hållpunkter för dagen med toastmasters ikväll:)

    Känner mig så lugn med allting och det känns mycket skönt:) Satt t.o.m och gjorde iordning alla rispåsar idag, då jag kände mig lite pysselsugen:) Festprogrammen är nästintill klara och vigselprogrammen likaså.

    Har blivit tilldelad en präst som enligt andra är väldigt bra. Återstå bara att träffas och gå igenom detalejer.

    Det som som är kvar att göra är väl att gravera ringarna och att sambon bokar de kläder som han har lagt undan, samt inhandla alkoholen. Men är ju två månader kvar..så det hinns ju med.

    Det viktigaste för mig är nog att INTE hitta på mer "pyssel-projekt"...tycker att det är sååå roligt, men det är krävande och tar mycket tid, samt gör mig lite stressad innan jag är klar med projektet:)

    Tack än en gång MiaAnd för alkoholberäkningen...

  • MiaAnd
    Äldre 12 May 21:39
    #50

    Jag är också pysslig av mig, men försöker vara realistisk och inte dra igång för stora projekt som ökar på stressen ännu mer. Min blivande är bra på att dra i nödbromsen. :) 

    Va långt ni har kommit! Det känns som vi har massor kvar att göra. Men inte så mycket som kan göras just nu. Känns som det kommer bli mycket att göra på slutet. Blir skönt när alla osat och man kan börja på allvar med bordsplacering och andra detaljer.  

Svar på tråden 16 juli 2011