• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22739 visningar
    106 svar
    106
    22739

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • annick­a
    Äldre 7 Apr 13:02
    #31

    Har ni tänkt på en sak?? Idag är det 100 dagar kvar till vår stora dag - nedräkningen kan börja på allvar!

    För vår del känns det som att vi ligger bra till med planeringen. Under april ska vi tex träffa prästen, träffa frisören, provsmaka menyn och arbeta fram en bra "stomme" till festprogrammet har vi tänkt.

  • TheJoh­anna
    Äldre 7 Apr 15:53
    #32

    Oj, att det var jämnt nedräkningsdatum hade jag inte koll på! Roligt!

  • London­4
    Äldre 7 Apr 19:50
    #33

    Vi ska också gifta oss 16 juli, längtar!

  • Mullis­en
    Äldre 10 Apr 19:55
    #34

    Vi Gifter oss i bromma kyrka den 16 juli.. inte långt kvar nu =)

    vi har fixat
    brudklänning
    skor
    ringar
    dukning
    musik
    fotograf
    inbjudningkoren klara ska skickas nu snarast!
    ringar är beställda
    dricka

    men känns som de är hur mkt som helst att göra.. tiden går fort nu.. bröllops kväll den 14 i kyrkan ska bli spännande!

  • MiaAnd
    Äldre 11 Apr 12:17
    #35

    Vi var och kollade ringar i helgen. Blir tokig, alla guldsmeder säger olika saker och dessutom säger de tvärtemot varandra. Men vi fick iallafall några bra idéer som vi kan spinna vidare på. Sen ska man välja vilken man ska gå till också...

  • Aasa81
    Äldre 18 Apr 08:45
    #36

    Ja det där med ringar är inte lätt... Men låt det ta tid...du ska ju ha den resten av ditt liv!;) I veckan beställdes både blommor och tårta. Idag skickar vi in hindersprövningen och ansökningen om att få byta efternamn. Nu återstår bara bil till oss och mannens kläder. Skönt att sen ha alla bokningar klara och sätta fart med detaljerna:) Så kul detta är!! Har någon av er tänkt överraska er blivande med att tex sjunga något eller få en dikt uppläst under middagen? Skulle vara kul att göra något. Sjunger skapligt, men vet inte om rösten kommer hålla när det är så många känslor, dikt är jag dålig på, men kanske kan man be toastmasters att läsa upp den åt en... Ni har inga bra tips??

  • MiaAnd
    Äldre 18 Apr 12:38
    #37

    Jag skulle vilja sjunga nåt för min blivande! Sjunger också hyfsat, men är precis som du orolig att känslorna ska svalla över. Vet inte vad jag vill sjunga än. Tipsa gärna om någon lämplig kärlekssång! :) Vill ju ha något med passande text, som en kärleksförklaring. 

    En dikt är ju också fint! Går säkert att hitta en del fina dikter här på BT. Har du ingen tärna som kan hjälpa dig lite? Var ska ni gifta er Aasa81? 

  • BlueEy­edAnge­l
    Äldre 18 Apr 21:29
    #38

    Nu börjarden riktiga nedräkningen!!! =)
    Skickade ut våra underbara inbjudningskort i torsdags och har fått svar av nästan alla och alla har svarat JA!!
    Shit va kul!
    Beställde även min klänning förra veckan så den borde komma om 30 dagar..
    Idag ska jag beställa ringarna.
    Hur går det för er andra??

  • Aasa81
    Äldre 19 Apr 09:49
    #39
    BlueEyedAngel skrev 2011-04-18 21:29:00 följande:
    Nu börjarden riktiga nedräkningen!!! =)
    Skickade ut våra underbara inbjudningskort i torsdags och har fått svar av nästan alla och alla har svarat JA!!
    Shit va kul!
    Beställde även min klänning förra veckan så den borde komma om 30 dagar..
    Idag ska jag beställa ringarna.
    Hur går det för er andra??
    Bil för oss och boka brudgummenskläder, sen är alla bokningar klara. Festprogrammen är nästan klara och vigselprogrammen likaså. Ligger nog lite väl långt fram i planeringen, men tycker att det är skönt, då vi planerar att umgås med släktingar som kommer några dagar innan bröllopet...
  • MiaAnd
    Äldre 19 Apr 20:00
    #40

    Har bokat hotell till bröllopsnatten idag! :) Bröllopsresan är redan bokad och klar sen en tid tillbaka. 

    Tror att vi äntigen börjar närma oss ett beslut vad gäller ringarna. Inväntar just nu lite prisuppgifter från den smed vi troligen kommer att anlita. Sen är det bara att beställa. Har lite ångest över detta med ringarna. Är rädd att jag inte ska bli nöjd när de är klara. Vad gör man då liksom? Vi har ett par ärvda ringar som ska göras om så det är inte bara att beställa nya om det inte blir bra... :P 

    Vad har ni för härliga gäster som tackar ja direkt? Våra tar väldigt god tid på sig... Vi skickade iofs ut inbjudningarna väldigt tidigt  också. Ramlar väl in en hel drös i sista stund kan jag tro. 

    I helgen bär det av till Tyskland för inköp av alkohol! :) 

Svar på tråden 16 juli 2011