• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22748 visningar
    106 svar
    106
    22748

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • Oonah
    Äldre 2 Feb 11:00
    #21

    Vi tänker nog sätta OSA runt 1:a juni. Inbjudningarna går då ut mellan 15:e april och 1:a maj, tror jag, så får folk 4-6 veckor på sig att OSA. (Vi har redan skickat Save the Datekort). Vi har inte beställt våra inbjudningar än, men har frågat runt efter offerter.


    annicka skrev 2011-01-28 09:02:14 följande:
    Min klänning har kommit och den är fantastisk :)
    Vad roligt! Min kom förra vecka också! Den har hängt på sin galge på sovrumsdörren sedan dess, och jag måste stanna till varje gång jag går förbi den och sucka lite. Jag är så kär i den! Dessutom verkar min m2b vara lika kär i den, det känns bra att veta att han verkligen gillar det jag ska ha på mig på den stora dagen. Skrattande

    Vill också tipsa lite: vi hade tårtprovning hos en jättetrevlig tjej igår och bokade in våra bröllopscupcakes hos henne (www.hellosugar.se)

    Vi känner att vi har läget under kontroll och att vi är ute i god tid med allt. Hur känner ni? Har ni något stressnerv än? Förvånad
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • tecnof­reakz
    Äldre 3 Feb 20:25
    #22

    Åhhhhi helgen är det bröllopsmässa där vi hoppas få mycket inspiration likväl
    som spanat in fotograf, klänning, tårta och frisyrer.

    vi känner oxå att vi har det under kontroll, lmen ängtar tills att få stå som brud =)

  • Aasa81
    Äldre 11 Feb 17:39
    #23

    Nu är inbjudningskorten lagda på postlådan...förhoppningen är att gästerna får hem inbjudningarna på alla hjärtans dag. Känns så spännande!! :)

  • Aasa81
    Äldre 15 Feb 00:04
    #24

    Känns som att man har börjat få koll på det mesta i bokningsväg...eller har man det inte?!Glad
    Kvar är:
    - Frisör, make-up & naglar
    - Transport brudpar
    - Solist i kyrkan
    - Hindersprövning & namnändring (men det kan man ju vänta med 1-2 månader till:)
    - Fest- & vigselprogram
    - Diverse inköp
    - Brudgummens kläder

    Jag vet inte om jag glömt bort nått, men det känns iaf som det aldrig tar slut på saker att ordna...

    Hur går det för er nu?!?

  • TheJoh­anna
    Äldre 15 Feb 07:42
    #25
    Aasa81 skrev 2011-02-15 00:04:22 följande:
    Känns som att man har börjat få koll på det mesta i bokningsväg...eller har man det inte?!Glad
    Kvar är:
    - Frisör, make-up & naglar
    - Transport brudpar
    - Solist i kyrkan
    - Hindersprövning & namnändring (men det kan man ju vänta med 1-2 månader till:)
    - Fest- & vigselprogram
    - Diverse inköp
    - Brudgummens kläder

    Jag vet inte om jag glömt bort nått, men det känns iaf som det aldrig tar slut på saker att ordna...

    Hur går det för er nu?!?
    Inbjudningskorten är skickade och ett fåtal har börjat lämna osa. Vi filar på önskelistan och jag har börjat leta eter noter till de sånger som vår solist ska sjunga i kyrkan. Det är min syster så jag behöver inte boka eller så Klänningen har jag men den måste läggas upp och det tänkte jag nog itne göra förrän det verkligen närmar sig.. maj kanske... Skor blir nog lättare att hitta när mer sommarskorna kommer ut i affärerna. En spetsbolero letar jag efter redan nu... Tycker det är svårt att handla på nätet men jag vet inte var jag skulle kolla annars...
  • Aasa81
    Äldre 4 Apr 06:59
    #26

    Hur går det för er alla?? :)

  • BlueEy­edAnge­l
    Äldre 4 Apr 07:09
    #27

    Vi bokade förra veckan 16 juli!!
    Spännande inbjudningskorten ska jag beställa idag..
    Och klänningen beställs imorrn..
    Ååååå.. va roligt detta är!!!

  • TheJoh­anna
    Äldre 4 Apr 15:23
    #28

    Ja, nu har det varit dött här ett tag...

    Jag beställde ett par skor igår som jag hoppas kunna ha.. de borde komma i veckan. Sen tänkte jag faktiskt idag ta på klänningen för att prova med lite smycken som jag har hemma.. Hade velat utgå från ett guldhalsband som jag redan har och använder ibland både till vardags och fest för att det känns så "jag". Om det passar så tänkte jag nog utgå från det när jag letar örhängen.

    Nästa större sak att ta itu med blir nog brudgummens kläder.

    Svaren har börjat trilla in också.. Fast de flesta har nog inte lämnat besked än...

  • Aasa81
    Äldre 4 Apr 17:54
    #29

    Vad kul att det går framåt i planerna! Och ännu roligare är det att det bara blir närmare och närmare tills vi ska gifta oss! Här börjar bitar falla på plats, är på jakt efter solist till kyrkan, val av tårta och blommor samt transport för brudparet just nu. Ser ut som de flesta av de inbjudna gästerna kommer, vilket känns jätteroligt!! ...frågan återstår bara vilka som man kan placera brevid varandra:)

  • MiaAnd
    Äldre 7 Apr 12:17
    #30

    Hej! Jag hakar på här! Har saknat en sån här tråd, men nu fick jag veta att det finns en. :) 
    Vi gifter oss i Sigtuna i St Pers kyrkoruin. Festlokal är bokad (Odensala bygdegård).
    Inbjudningar skickade och OSA satt till 5 juni. Toastpar är utsett och de får ta hand om anmälningarna.
    Jag har bokat frisör, smink och köpt klänning, skor, tiara och det mesta av underkläderna.  
    Det som känns mest akut nu är kolla på ringar och kläder till BM.  

Svar på tråden 16 juli 2011