• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22718 visningar
    106 svar
    106
    22718

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • tecnof­reakz
    Äldre 4 Jan 20:14
    #11

    Nu var det bestämt 16:e blir det Glad
    lokal, vigselförrättare och band är bokade, diskussioner pågår med cateringfirma och inbjudningskorten håller på att skissas på. den värsta stressen har släppt i och med att datumet är bestämt och nu har man ett mål att jobba mot. första anhalten mot målet är att få ut inbjudningarna innan mitten av februari och att gå på bröllopsmässan i göteborg.
    kul att höra hur det går för er andra

  • Stoffe­87
    Äldre 4 Jan 23:48
    #12

    vi ska också gifta oss den 16 :) kul o se att det är flera som tänk samma lika. vi tänkte börja dela ut våra inbjudningar redan nu i jamuari pga att vi har många som åker bort på sin semester och därför vill vi ge dom en chans att kunna boka in vårat bröllop. men vi har fått höra att vi ligger väldigt bra till i tiden för vi har; bokat kyrka, lokal o präst. köpt in allt som behös till dukningen plus all dekoritation på borden förutom dom färska blommorna. men fästmö var i väg o skaffade bröllopsklänningen här strax innan jul så. men är det någon som har förslag på något roligt man kan göra på festen.

    hade en kompis som gifte sig och då fick alla gäster skriva ett brev till brudparet o skriva datum på när det skulle öppnas. allt skulle vara inom ett år men det kunde vara allt ifrån att man skrev uppmuntrande ord till att man bjöd på middag eller annat roligt. skulle vilja ha något sådant men inte exakt. är det någon som har gjort eller tänkt och ha något liknande på sitt bröllop?

  • lunaga­rden
    Äldre 12 Jan 21:55
    #13

    Vi skickade Save the date till de 50 mest prioriterade gästerna redan i somras

  • annick­a
    Äldre 12 Jan 22:32
    #14

    Jag och min Henrik gifter oss också 16 juli 2011. Vi tycker att vi kommit ganska långt. Kyrkan, festlokalen och bandet har varit bokat sedan nästan ett år - Henrik bokade (utan min vetskap) det långt innan han friade till mig den 16 juli 2010. Vi har gjort klart "omslagen" till inbjudningarna, programmen och tackkorten, på placeringskorten återstår i stort sett bara att skriva namnen. Klänningen är beställd och hans kläder likaså. Tärna, bestman och toastmaster är klart. Även frisör, make-up, fotograf och catering är bokad. Vi har preliminärbokat hotellrum och busstransfer då vi har många långväga gäster.
    Inbjudningarna planerar vi att skicka ut så att de når våra gäster på Alla Hjärtans Dag. Vi offentliggjorde vigseldatumet på vår förlovningsdag och känner att vi inte behöver skicka save-the-date-kort.
    Vi har kommit ganska långt, men ännu återstår mycket :)

  • Rebecc­aS
    Äldre 15 Jan 22:22
    #15

    Här finns en till som gifter sig den 16/7. Vi är klara med min klänning, ringarna, kyrkan, lokelen och maten...

  • Aasa81
    Äldre 18 Jan 19:08
    #16

    Samma här. 16 juli it is:)

    Vi har fixat:
    Kyrka
    Festlokal
    Catering och nästan meny
    fotograf
    Trubadur
    Bordsdekorationer
    Brudklänning
    Tärnklänningar
    Ring
    Slöja/skor/tiara
    Snart bokat bröllopsresan
    Har även sytt egna tygservetter
    Börjat på festprogram och vigselprogram.

    Känns som vi ligger väldigt bra till tidsmässigt..men så är det ju så himla kul att fixa oxå!:)

  • annick­a
    Äldre 28 Jan 09:02
    #17

    Min klänning har kommit och den är fantastisk :)

  • TheJoh­anna
    Äldre 31 Jan 13:30
    #18

    Vi tänkte skicka ut inbjudningarna om någon vecka... Har inte skickat några save-the-date-kort men däremot sagt till rätt många muntligt.. Hur ligger ni andra till med inbjudningarna?

  • Aasa81
    Äldre 1 Feb 17:26
    #19

    Funderar också på om det börjar bli läge för inbjudningskorten. Har suttit rätt mycket och grejat med en hemsida som jag ber gästerna att titta på för mer info...och då vore det ju bra om hemsidan är så gott som klar innan vi skickar ut kortenDrömmer....så kanske att vi skickar dem i mitten av februari.

    Vilket osa datum har ni satt? Vi satte 15 maj....

  • annick­a
    Äldre 2 Feb 09:26
    #20

    Vi har tänkt skicka i mitten av februari och har liksom Aasa81 satt 15 maj som OSA.

Svar på tråden 16 juli 2011