• emmybl­ue
    Äldre 25 Oct 16:11
    22737 visningar
    106 svar
    106
    22737

    16 juli 2011

    Tänkte se om det var någon mer som ska gifta sig den 16 juli 2011. Hittat flera trådar med andra datum ;) 


    Har idag preliminärbokat lokal och fick höra att jag är för lugn med planeringen, behöver sätta fart tydligen. Det är faktiskt allt som ännu är bokat. 


    Vill gärna hitta fler som är i planeringsstadiet så vi kan stötta varandra och hjälpas åt att komma ihåg allt som ska ordnas. När skickar ni ut era inbjudningar?

  • Svar på tråden 16 juli 2011
  • lunaga­rden
    Äldre 25 Oct 17:41
    #1

    Hej,

    vi hade en tråd tidgare, men den är stängd nu

    Vi har bokat lokal, musik, fotograf, köpt klänning och ring och skickat Save The Date.

    Återstår i stort att hitta kläder till mannen, bestämma meny och boka catering, boka vigselförrättare och boka frisör och hitta blommor.

    Inbjudningarna tänkte vi skicka i mars så vi hinner med en extra omgång om vi får flera återbud. Vi har mest långväga gäster.

  • emmybl­ue
    Äldre 26 Oct 09:26
    #2

    Bra med en ny tråd då =)


    Ni har hunnit med en hel del! Vi har nu bokat lokal, catering och kyrka, blev dock inte den tiden i kyrkan vi hoppats på tyvärr, kl 13 känns så tidigt! 


    Tänkte också att mars kunde vara lagom att skicka inbjudningar. Bra att vara ute i god tid så gäster kan boka billiga resor. Det är verkligen mycket som ska ordnas och fixas med. 

  • Velozi­rippa
    Äldre 26 Oct 09:55
    #3

    oj, nu känner jag mig stressad. Har planerat bröllop till augusti 2011 men inte boka något ännu, ska dock iväg och titta på kyrka och festlokal inom den närmsta veckan.


    Tänker skicka ut save the date kort om ca en månad eftersom de flesta av gästerna är långväga och dessutom har för vana att resa bort. Sen kommer de riktiga inbjudningarna i april kanske så finns det gott om tid...

  • lunaga­rden
    Äldre 26 Oct 21:40
    #4

    När vi tittade på vår lokal i juli hade vi tänkt boka för augusti 11, men då var det redan fullbokat. I juli fanns två datum kvar att välja på. Så vill man ha en särskild lokal gäller det att vara ute i tid

    Vi väntar barn om två månader så jag har velat klara av så mycket som möjligt innan dess, för i vinter kommer vi att få fullt upp (har en liten 1-åring och två tonåringar också)

    Fotograf och band kändes också viktigt att boka tidigt för att få de man ville ha, och klänningen fick jag prova ut fast jag var i femte månaden, men jag vågar inte vänta till våren - och kunde passa på att fynda nu när det var rea. Även ringen hittade jag på rea!

  • emmybl­ue
    Äldre 28 Oct 14:32
    #5

    Rea är jättebra om drömklänningen eller ringen finns, själv har jag inte ens provat någon klänning än, har hittat en drömklänning dock. Ska bara hitta en billig version av den ;)


    Velozirippa: Förstår att du börjar känna dig stressad, tydligen så har det skett stora förändringar i hur tidigt folk börjar boka för att få vad de vill ha. Blev "uppläxad" av de som har festlokalen vi bokat. Hon tyckte jag tog alldeles för lätt på det hela och därför så satte vi fart och bokade alla stora poster. 


    Ska ni ha färgtema förresten? 

  • TheJoh­anna
    Äldre 28 Oct 16:09
    #6

    Härligt med en ny tråd. Vi har bokat kyrka och lokal och tänkte skicka ut inbjudningarna i jan eller möjligen feb typ.. De som vi pratat med tyckte att mars var alldeles för sent, men då ska vi gifta oss på Öland medan de flesta av våra gäster bor på västkusten eller i Skåne, så det är ju lite att ordna med boende och sådär.


    Klänningen har jag redan köpt (hittade den på rea) och skor har jag börjat titta på..


    Just nu sitter jag och tittar på olika boendealternativ för oss på bröllopsnatten. Vi får inte vara för långt bort från där festen är eftersom vi ska tillbaka till platsen dagen efter.. Men det är lite klurigt, å ena sidan kommer man ju komma till hotellet (eller vad det blir) sent och dessutom kommer vi dra därifrån rätt tidigt så vi kommer ju liksom inte utnyttja det så jättemycket... samtidigt är det kul om det känns fint och lite lyxigt.. Men det är svårt att veta vad man ska lägga pengar på...

  • lunaga­rden
    Äldre 29 Oct 10:18
    #7

    Emmy - jag var beredd att betala fullpris för rätt klänning och ring, men har haft tur att hitta de perfekta på rea Det är fördelen med att vara ute i god tid, man kan fynda! Mina smycken som jag hade sett ut i affären hade jag också flyt och hittade på Blocket till halva priset. Så jag har sparat 5000 på att vara ute i god tid

    Vi ska ha rosa och silver som färgtema, tror jag

    Johanna - vi kommer att bo över på slottet där vi gifter oss. Min BM ville boka en bröllopssvit, men vi kom fram till att det är lite bortkastat då man kanske kommer dit kl 3 på natten och är nog rätt så slut. Så vi har bestämt oss för att ta det kanske på 1-åriga bröllopsdagen istället, då kan man checka in redan kl 15 och njuta hela dagen, kvällen och natten

  • tecnof­reakz
    Äldre 25 Dec 09:32
    #8

    Verkar bli 16/ 7 för oss med, vår första tanke var pingsten 2011 men fick aldrig offerten som utlovades från en specifik lokal så när vi väl släppte tanken på lokalen fanns inte någon annan lokal som vi kunde tänka oss det datumet
    Det  som fanns var  tre helger i juli, i en vacker lokal vid havet, alla veckor naturligtvis semester veckor så nu brinner det i knutarna för att få ihop inbjudningar å allt runt omkring så inte allt för många av gästerna bokat in något annat just helgen v 28....

  • Oberon
    Äldre 27 Dec 07:47
    #9

    Vi är också inbokade för den 16:e :D


    Lokal, boende, ringar, kyrka, fotograf är klart, save the date kort går ut nu i mellandagarna så vi känner oss inte jättestressade just nu, men det kommer väl antar jag.

  • lunaga­rden
    Äldre 30 Dec 16:53
    #10

    Hej på er

    Vi fick vår dotter Cornelia den 20 december, så sista tiden har det inte varit så mycket bröllopsfunderingar och just nu är det mest bajsblöjor, kräk och mjölk - men det är underbart

    Snart ska vi komma igång med planeringen igen, vi längtar så mycket till sommaren min blivande man och jag!

Svar på tråden 16 juli 2011