• fru AM
    Äldre 23 Oct 20:29
    17929644 visningar
    24028 svar
    24028
    17929644

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggle­s
    Äldre 6 Oct 16:26

    Om jag ska förtydliga så är det köriga inte att lägga Moa. Men jag kan max ta med mig en bebis på armen och då ligger den andra (el båda) där nere och skriker. För efter kl 18-19 är de inte förtjusta i att ligga på egen hand. Men om man kör en turboläggning av Moa så funkar det till nöds.


     


    JAg minns fortfarande den där gången när jag skickade maken på afterwork och skulle göra en enkel räkmacka som kvällsmat. Jag fick raketskala räkorna och koka ägget medan småtjejerna skrek. Sedan draperade jag småtjejerna på mina lår i soffan och hade räkmackan på soffbordet medan jag och Moa såg på Bolibompa innan läggdags. Det slutade med att tallriken med räkmackan välte ner i ryamattan... Suck. Då svor jag inombords.

  • Äldre 6 Oct 20:23
    fru AM skrev 2011-10-06 13:00:53 följande:
    September. ja, vi gav H rotavirusvaccinet (blev rekomenderade det av vår BVC-tant) det är ett drickvaccin och H har heller aldrig varit magsjuk efter det (inte före heller i o f s). Visste inte att det förelåg risk för narkolepsi efter rotavaccin? trodde det "bara" var svininfluensan ...?
    Nä, ingen risk med det vad jag vet! Men mer funderingar kring risker med vacciner som gör att de inte vill råda i onödan kanske.
  • Äldre 6 Oct 20:24

    Ingen räkmacka lät den kvällen som om man får vara lite lustig.. Samlar mig nu för pärsen.

  • smint
    Äldre 6 Oct 23:25

    September: Hoppas det går bra att vara själv med båda. Men det går nog bra  

    Migglan: haha förlåt men det lät lite roligt när du beskrev hela räkmackan.  

    Det beror v'l vilket land du åker till om du behäver vaccinera eller inte?    glass gjorde vi så nu att hon fick bara äta glass från affären med papper på.  

  • Äldre 6 Oct 23:44

    *vinkar*

  • BrudSo­mmar20­06
    Äldre 7 Oct 10:36

    Muggles, det hjälper inte att bära upp först den ena och sedan den andra och så får de vara i Moas rum båda medan du läser för henne? Antar att det blir problem hur man än gör.

    Diskussioner om vaccin ser jag, men vi ska väl ingenstans där vi behöver fundera över extra vaccineringar i alla fall vad jag vet. Däremot bara måste jag komma iväg och fixa nytt pass, bara det att det alltid är något som kommer i vägen.

    Hej Klockarbol!

    Stressigt värre på jobbet, måste sätta fart nu.

  • Äldre 7 Oct 14:23

    Hej tjejer!
    Jag har legat två dagar med migrän. En mycket effektiv "stopp-gå och lägg dig-åtgärd som min kropp tar till ibland. Ofta i de mest onödig situationer, tycker ju jag själv då. Men , inget man kan påverka utan bara lyda.
    Statistiken på mina promenader blir således rätt dålig nu, den här veckan, tänker jag genast då.
    Annars känner jag att det bara är en rätt naturlig följd av att en massa nytt börjat.

    Igårkväll skulle jag skjutsa sonen på hans dans och så handbollen, och det gjorde jag (fast jag undrar om det är så bra att köra bil lite sådär halvdimmig egentligen...Obestämd)
    Men promenerandet jag hade tänkt mig, det uteblev. För jag har sällan sett en sådan regnridå som den som kom fanades igår.! Herregud! Det blev bara en vägg av vatten! Och vindar så det inte gick att slå igen bildörrarna utan att luta sig mot dem. NU är det definitivt höst, mina vänner.

    Sambon jobbar både dag, kväll och natt idag, i någon slags "det finns inget olk"-hysteri, så sonen och jag har eget fredagsmys. Vi planerar fotboll Sverige-Finland, Idol och att tina de 18 kräftor som ingen orkade äta upp förra helgen.

    Vad ska ni göra?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggle­s
    Äldre 7 Oct 14:56
    smint skrev 2011-10-06 23:25:29 följande:
    September: Hoppas det går bra att vara själv med båda. Men det går nog bra  

    Migglan: haha förlåt men det lät lite roligt när du beskrev hela räkmackan.  

    Det beror v'l vilket land du åker till om du behäver vaccinera eller inte?    glass gjorde vi så nu att hon fick bara äta glass från affären med papper på.  
    Jag bjuder på den! Jag fnissar fortfarande åt det ibland. El när Moa säger "mamma, en gång tappade du en macka på mattan i vardagsrummet...". Typ ja.
  • muggle­s
    Äldre 7 Oct 15:21

    PB: jag ska mysa med maken (och då menar jag inte familjelivs-"mysa"!) eftersom jag inte sett honom sedan i tisdags morse. Det blir färsk lax på ngt vis.

    BS: nej det hjälper inte. Får de inte vara i famnen båda två så blir det skrik. Man kan möjligtvis drapera Beda över ena låret men Ada ska hållas i famnen.

  • Äldre 8 Oct 11:08

    Vink!

    Det gick att lägga, men först 22. 30. Man lär sig, det var vaken lilla som inte vill vara i mörkt rum helst tyst. Sen slocknade ala tre parallellt. Tur att det var helg efter fredagen. Maken kom hem och det blev fredagsmys i form av Dobbidoo och Idol med hela familjen dansande i vardagsrummet till storas glädje. Snacka fel dygnrytm...

    Smint, troligen inte mer spännande än en kanarieö om vinter eller grekland alt cypern på sommaren. Just efterrättsglass tycker jag kommer av sig själv på restauranger ibland.

  • Äldre 9 Oct 14:12

    Oj vad man måste aktivera Stora nu! Hon växer från dag till dag och ställer allt större krav. Bara parken med mig är trist, helst kompisar och helst också utflykter med kompisar.


    Nu åkte hon och maken iväg  och LUGNT blev det. Lilla sover och jag plockar.

    Och det blev skidresa denna gång btw.

    Finns det någon annan här tro?

  • Äldre 9 Oct 15:25

    Jag är här! *vinkar*


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!