• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179854 visningar
    1573 svar
    1573
    179854

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Äldre 20 Oct 09:39

    Vigsel 6/8 och tackkorten skickades ut två veckor senare tror jag...

  • Äldre 20 Oct 09:40

    Bröllopsresan var 13/9-12/10 så de som bidrog till resan fick tackkort från Thailand. Så nu är allt klart tack o lov ;)

  • Helena brud 20 aug
    Äldre 20 Oct 17:27

    Sassabrassa, vansinnigt snygga! Hur gjorde ni dom? Med riktiga kort el skrevni ut dubbelt på finare papper?

  • Sassab­rassa
    Äldre 27 Oct 14:59
    Helena brud 20 aug skrev 2011-10-20 17:27:10 följande:
    Sassabrassa, vansinnigt snygga! Hur gjorde ni dom? Med riktiga kort el skrevni ut dubbelt på finare papper?
    Hittade dubbelvikta kort på Panduro och sen skrev jag ut dem på min fotoskrivare. en sida i taget. Lite trix, men det blev bra. :)

     
  • Helena brud 20 aug
    Äldre 30 Oct 08:35

    Hur fick du till de röda snirklarna?

  • Aylas
    Äldre 31 Oct 18:42

    Tackkorten . den stora ångesten

    Vi kommer ha ett dubbelvikt kort med ett kort (13x18 cm) på insidan och Embossat "Tack" och vårt emblem på framsidan. På insidan kommer vi att skriva ett litet brev för hand till alla, bra tips att skriva det på ett papper och klistra in. Den idén tar jag rakt av!



    Vi tittar just nu på en andra bröllopsresa i vår, 2 + 2 veckor blir väl en hel smekmånad? Vi väljer mellan Indonesien, Kuba, Mexico och Dominikanska. Nån som har erfarenheter och/eller rekommendationer?

  • Sassab­rassa
    Äldre 20 Dec 08:46
    Helena brud 20 aug skrev 2011-10-30 08:35:15 följande:
    Hur fick du till de röda snirklarna?
    Oj vilket sent svar. Förlåt.
    Hänger mest i ett annat forum nu. Allt för föräldrar. :)
    Kanske för sent men svarar ändå.
    Jag skapade layouten själv i Photoshop. Snirklarna är en brush som jag laddade ner via Brusheasy.  
  • Weddin­g2012
    Äldre 21 Dec 09:50

    hur är det med er alla agusti brudar? har ni vant era öron när ni hör eller uttalar ordet: min/din man?
    det pirrar till i kroppen på mig fortfarande när jag säger det, känns lite overkligt fortfarande ibland när man säger så =)

  • Äldre 22 Dec 09:03
    Wedding2012 skrev 2011-12-21 09:50:36 följande:
    hur är det med er alla agusti brudar? har ni vant era öron när ni hör eller uttalar ordet: min/din man?
    det pirrar till i kroppen på mig fortfarande när jag säger det, känns lite overkligt fortfarande ibland när man säger så =)
    Det känns fantastiskt att vara gift och känner mig väldigt "vardagslycklig" om ni förstår vad jag menar. Härligt att säga min man. Sen har det varit lite svårt att byta namn. Jag har ett rätt stort kontaktnät på jobbet och fortfarande får jag höra att folk inte vet vem jag är och faktisk får jag fortfarande gratulationer.
  • Äldre 22 Dec 13:04

    Tycker fortfarande att det inte är någon skillnad mot innan bröllopet. Mer bling på vänster hand men annars är det ju som vanligt.

  • Äldre 30 Dec 15:57
    TheD skrev 2011-12-22 13:04:47 följande:
    Tycker fortfarande att det inte är någon skillnad mot innan bröllopet. Mer bling på vänster hand men annars är det ju som vanligt.
    Vi har ju inte bott ihop så länge, så det kanske är därför jag känner så starkt. Jag är ju omgift och trodde efter min skiljsmässa inte att jag skulle gifta om mig igen. Så jag är väldigt glad över att vi hittade varandra och att vi kände så starkt att vi ville gifta oss. Jag trodde min chans var borta, men det var den inte.
  • Äldre 30 Dec 20:32
    ClaraH skrev 2011-12-30 15:57:12 följande:
    Vi har ju inte bott ihop så länge, så det kanske är därför jag känner så starkt. Jag är ju omgift och trodde efter min skiljsmässa inte att jag skulle gifta om mig igen. Så jag är väldigt glad över att vi hittade varandra och att vi kände så starkt att vi ville gifta oss. Jag trodde min chans var borta, men det var den inte.

    Naaa :)


     


    Alltså...jag skulle inte ha såna känslor även om vi hade gift oss efter år som par tror jag. Vi har inte varit ett par så jädrans länge, 4 år. Men det är nog sån jag är ;)

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 16 Jan 21:00

    Jag känner igen den där "Vardagslyckan". Vi har ju levt ihop i typ 13 år och har tre barn, men har varit lite som nykära (mitt allt annat elände vi haft)

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2