• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179754 visningar
    1573 svar
    1573
    179754

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Skumbo­ll
    Äldre 29 Jan 10:31
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-29 10:19:08 följande:
    Jag tror dig. Jag får ta mig en tripp dit i sommartid någon gång...
    Skumboll skrev 2011-01-26 21:41:06 följande:
    Resa har vi valt att inte åka på pga. vissa omständigheter. Men allt annat ska vara inräknat, eller nej, inte musiken. 

    Jag kikade i min budget, för de 1480 jag skrev ingår vickningen samt drinkbiljett också. Grundpriset låg visst bara på 1280. Så för 50 vuxna och 5 barn går den delen på 77000. Dyrt, javisst, men gott ska det bli!

    Var åker ni på bröllopsresa någonstans?
    Ok, är det betalbar efter att man nyttjat "drinkbiljetten"?
    Ja, för de slantarna ska ni nog bli mätta och belåtna!

    Allt är verkligen inräknat i vår budget Även musiken! Vi kommer att ha liveband.
    Vi åker till Maldiverna i två veckor i slutet på september. Vi ska bo i jacuzzi-villa på Kuredu Tungan ute
    Ja, det blir betalbar. Och anledningen är för att en del i vår närhet har en tendens att dricka om det är gratis. Vill inte att det ska bli världens fylleslag!

    Musiken har jag inte räknat med för den vet jag inte vad den går på, räknar med 20'. Min systers man är musiker och de ska fixa någon överraskningsartist till oss i kyrkan.... lagom kul för mig som har ett enormt kontrollbehov. Och ja, vi har valt att ha musik live i kyrkan istället för på festen, kanske lite bakvänt men men.

    Härligt det låter med maldiverna! Inte ett dugg avis... nej nej....  
  • skrutt­isOmuf­fis
    Äldre 29 Jan 10:39
    Skumboll skrev 2011-01-29 10:31:31 följande:
    Ja, det blir betalbar. Och anledningen är för att en del i vår närhet har en tendens att dricka om det är gratis. Vill inte att det ska bli världens fylleslag!

    Musiken har jag inte räknat med för den vet jag inte vad den går på, räknar med 20'. Min systers man är musiker och de ska fixa någon överraskningsartist till oss i kyrkan.... lagom kul för mig som har ett enormt kontrollbehov. Och ja, vi har valt att ha musik live i kyrkan istället för på festen, kanske lite bakvänt men men.

    Härligt det låter med maldiverna! Inte ett dugg avis... nej nej....  
    Jag kan inte annat än hålla med om att man vill undvika fylleslag.... Vi har några kompisar som vi tycker väldigt mycket om men som vi vet har lite dålig koll på när det "räcker"... Vår tanke är att en betalbar ska sakta ner händelseförloppet litegrann... Obestämd

    Vi räknar också med 20' på musiken.
    Äsch, bakvänt eller inte, man ska ha det som man själv vill punkt slut
    Läskigt men spännande med överraskningsartist!!

    Ja....jag längtar minst lika mycket till bröllopsresan som till bröllopet...om inte mer.... Tungan ute
  • Skumbo­ll
    Äldre 29 Jan 10:45
    skruttisOmuffis skrev 2011-01-29 10:39:40 följande:
    Jag kan inte annat än hålla med om att man vill undvika fylleslag.... Vi har några kompisar som vi tycker väldigt mycket om men som vi vet har lite dålig koll på när det "räcker"... Vår tanke är att en betalbar ska sakta ner händelseförloppet litegrann... Obestämd

    Vi räknar också med 20' på musiken.
    Äsch, bakvänt eller inte, man ska ha det som man själv vill punkt slut
    Läskigt men spännande med överraskningsartist!!

    Ja....jag längtar minst lika mycket till bröllopsresan som till bröllopet...om inte mer.... Tungan ute
    Bara hoppas att de kan hålla sig i skinnet, de behöver ju inte supa sig apraka just när vi gifter oss...

    Vi vill ju bara liva upp stämningen i kyrkan lite grann, just den delen tycker jag oftast är ganska långtråkig. Vi får väl se hur spännande det blir på dagen D, jag har liiiite svårt att släppa kontrollen. 

    Haha, vem skulle inte göra det när man ska åka till maldiverna! Ibland önskar jag att man vore lite friare så man bara kunde dra iväg.
  • Sassab­rassa
    Äldre 29 Jan 10:49

    Får man hänga på här? VI gifter oss den 27 augusti i Karlstad.


  • Skumbo­ll
    Äldre 29 Jan 11:17
    Sassabrassa skrev 2011-01-29 10:49:45 följande:
    Får man hänga på här? VI gifter oss den 27 augusti i Karlstad.
    Javisst, välkommen hit!
  • Jeliqa
    Äldre 29 Jan 18:24

    Är det någon som har börjat fundera på festhäften ännu?
    Vad skall ni ha med i era om ni tänkt på det? 


  • 201108­20
    Äldre 30 Jan 11:10
    Jeliqa skrev 2011-01-29 18:24:47 följande:
    Är det någon som har börjat fundera på festhäften ännu?
    Vad skall ni ha med i era om ni tänkt på det? 
    Våra är i princip klara :-P

    Jag har knåpat på dem i 1,5 år till och från, nu är det bara bordsplaceringen och gästbeskrivningen som ska göras och det kan vi ju inte göra innan OSA gått ut.  Jag har lite tips och idéer på vad man kan ha med i min blogg (klicka på länken i min sidfot) under kategorin "trycksaker"
  • Sassab­rassa
    Äldre 30 Jan 15:38
    20110820 skrev 2011-01-30 11:10:37 följande:
    Våra är i princip klara :-P

    Jag har knåpat på dem i 1,5 år till och från, nu är det bara bordsplaceringen och gästbeskrivningen som ska göras och det kan vi ju inte göra innan OSA gått ut.  Jag har lite tips och idéer på vad man kan ha med i min blogg (klicka på länken i min sidfot) under kategorin "trycksaker"
    Kikade i din blogg. Tack för att du delar med dig av dina tips. :)
  • Jeliqa
    Äldre 30 Jan 15:41
    20110820 skrev 2011-01-30 11:10:37 följande:
    Våra är i princip klara :-P

    Jag har knåpat på dem i 1,5 år till och från, nu är det bara bordsplaceringen och gästbeskrivningen som ska göras och det kan vi ju inte göra innan OSA gått ut.  Jag har lite tips och idéer på vad man kan ha med i min blogg (klicka på länken i min sidfot) under kategorin "trycksaker"
    Tack så mycket! Hittade väldigt mycket användbart på din blogg!
  • Sassab­rassa
    Äldre 30 Jan 15:53
    20110820 skrev 2011-01-30 11:10:37 följande:
    Våra är i princip klara :-P

    Jag har knåpat på dem i 1,5 år till och från, nu är det bara bordsplaceringen och gästbeskrivningen som ska göras och det kan vi ju inte göra innan OSA gått ut.  Jag har lite tips och idéer på vad man kan ha med i min blogg (klicka på länken i min sidfot) under kategorin "trycksaker"
    Tack för att du delar med dig av dina tips.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2