• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179801 visningar
    1573 svar
    1573
    179801

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Weddin­g2012
    Äldre 22 Dec 12:34

    vi ska skicka inbjudningarna i april/maj, vi tänkte skicka save the date kort men vi struntar i det. har redan berättat för dom som vi trodde skulle vara utomlands just då

  • turbov­ampyri­a
    Äldre 22 Dec 20:41

    Att jag inte hoppat in här tidigare. Det måste jag missat SkämsSkrattande Gifter mig 20/8.

    Jag däremot ska skicka mina inbjudningskort 1jan eller där omkring. Mina släktingar är väldigt duktiga på att göra planer långt i förtid så jag vill hinna innan de hittar på något annat.

  • Äldre 22 Dec 21:45

    Spara datum  till Nyår så folk vet om det hela :)

  • August­ilycka­n
    Äldre 5 Jan 15:13

    Oj vad tiden går, har inte varit inne på bröllopstorget på 2 mån tror jag, tog ett långt jul-och nyårsuppehåll
    Vi ska skicka ut inbjudningskorten till alla hjärtans dag den 14 feb, (vi gifter oss 27 aug). Tyckte att det var en bra dag för att få en inbjudan till ett bröllop 
    Vi skickar inte ut några STD kort så därför vill vi vara ute i god tid innan. Osa datumet blir dock väldigt svårt att sätta, eftersom inbjudan kommer så långt innan, men början på Juni kanske?!
    Under jul och nyårshelgerna så har jag varit och köpt min ring, sååå fin, får lägga ut ett kort på den senare, än så länge är den fortfarande hos guldsmeden.

    Inbjudan är väl dags att börja pyssla med, eftersom det bara är drygt en månad kvar tills den ska vara ute!

    Hur går det med träningen då alla augustibrudar?! För mig gick det bra till en början, sen var jag sjuk i drygt 3 veckor, sen kom jul och nyårshelgerna.... Nu har jag nystartat och målet är 3 pass i veckan, har kört 2 pass den här veckan, så det är bara 1 kvar, så det kommer jag att klara! Ska köra igång med viktminskningen också, kör GI from fredag, en bok som heter 6 kilo på 6 veckor, bra sätt att komma igång.

  • Teolin­y
    Äldre 24 Jan 14:17

    jag har bokat kyrka och fest lokal så den 6e augusti smäller det i stockholm! dock är det allt jag gjort... så idag ska jag åka och träffa en catering firma och prata med dem om mat... förhoppningsvis så ska jag få saker gjort nu, börjar få lite panik.

  • 201108­20
    Äldre 24 Jan 14:32
    Teoliny skrev 2011-01-24 14:17:22 följande:
    jag har bokat kyrka och fest lokal så den 6e augusti smäller det i stockholm! dock är det allt jag gjort... så idag ska jag åka och träffa en catering firma och prata med dem om mat... förhoppningsvis så ska jag få saker gjort nu, börjar få lite panik.
    Kul! Jag förstår din panik, jag kände nyss en gnutta panik när jag insåg att det är mindre än 7 månader kvar och då har vi ändå gjort bra mycket
  • Teolin­y
    Äldre 24 Jan 14:37

    jag aktiverade bröllops sidan här på bröllopstorget och började checka av saker på deras planeringslista har ju fixat präst också... min fästman är ifrån usa... va fasiken heter hindersprövning på engelska? haha han måste väl ha med sig sådant då vi ska gifta oss här i sverige.

    kan inte fatta att jag ska gifta mig, har bara varit förlovad i knappt 2 månader. :) men är sååå lycklig!

  • SnartF­ruSir
    Äldre 24 Jan 15:28
    Augustilyckan skrev 2011-01-05 15:13:45 följande:
    Hur går det med träningen då alla augustibrudar?! För mig gick det bra till en början, sen var jag sjuk i drygt 3 veckor, sen kom jul och nyårshelgerna.... Nu har jag nystartat och målet är 3 pass i veckan, har kört 2 pass den här veckan, så det är bara 1 kvar, så det kommer jag att klara! Ska köra igång med viktminskningen också, kör GI from fredag, en bok som heter 6 kilo på 6 veckor, bra sätt att komma igång.
    Här går det bra. Tränar 4 dagar i veckan och mellan 4-6 pass. Kör alltså dubbla pass då och då :) Jag kan tycka att det känns lite jobbigt ibland med att träna typ varje dag i veckan, men de dagar då jag inte tränar så saknar jag det.

    Vi har ändrat oss gällande inbjudningarna. De kommer nog gå ut i februari som det ser ut nu. Vi kom på att många lägger sina semestrar senare nuförtiden och då ville vi inte chansa längre. Vi bjuder inte på boendet och det är ändå ett helt gäng som skulle kunna bo i Göteborg natten och och kanske köra lite weekend-när-man-ändå-måste-hit. Vi vet inte om vi hinner till 14 februari dock, men det hade ju varit mysigt att få ha skickat ut dem till alla hjärtans dag.

    Annars är väl minst största nyhet att vi ska till Dublin med jobbet över helgen. Så här ska det förhoppningsvis inhandlas ett par perfekta bröllopsskor :D
  • Äldre 24 Jan 15:30

    Inbjudningskorten ligger här hemma och väntar på att få bli postade :) vilket blir i februari någon gång.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 24 Jan 15:45
    SnartFruSir skrev 2011-01-24 15:28:58 följande:
    Här går det bra. Tränar 4 dagar i veckan och mellan 4-6 pass. Kör alltså dubbla pass då och då :) Jag kan tycka att det känns lite jobbigt ibland med att träna typ varje dag i veckan, men de dagar då jag inte tränar så saknar jag det.

    Vi har ändrat oss gällande inbjudningarna. De kommer nog gå ut i februari som det ser ut nu. Vi kom på att många lägger sina semestrar senare nuförtiden och då ville vi inte chansa längre. Vi bjuder inte på boendet och det är ändå ett helt gäng som skulle kunna bo i Göteborg natten och och kanske köra lite weekend-när-man-ändå-måste-hit. Vi vet inte om vi hinner till 14 februari dock, men det hade ju varit mysigt att få ha skickat ut dem till alla hjärtans dag.

    Annars är väl minst största nyhet att vi ska till Dublin med jobbet över helgen. Så här ska det förhoppningsvis inhandlas ett par perfekta bröllopsskor :D
    min största ska det ju såklart stå! Det här med att skriva och prata i telefon samtidigt är ingen bra kombo..
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2