• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179871 visningar
    1573 svar
    1573
    179871

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Äldre 21 Dec 11:28
    SnartFruSir skrev 2010-12-21 10:31:24 följande:

    20110820: Jag kan bara utgå från mig själv, och jag hade kanske glömt av OSA om det var väldigt långt mellan inbjudan och deadline...

    Jag har för mig att man har sagt att max 6 veckor mellan inbjudan och OSA. Så baserat på detta tycker jag 1 juni är bättre än 1 juli. Då är väl dessutom nästan alla på semester, och har man dragit ut på att svara, kanske man inte göra det alls?

    Usch, nu låter jag jättehemsk, klart ingen kommer glömma bort att svara. Alla vill ju komma och fira vår stora dag! Men har man alzeimers light så har vi åtminstone lite extra tid på oss att ringa och påminna om de ska komma eller inte...


    Sorry jag vet att man inte ska skratta när det gäller sjukdomar men det låter så roligt det sista du skriver :) Jag började skratta på en gång men det är inte elakt menat.

    Haha
  • SnartF­ruSir
    Äldre 21 Dec 11:41

    Ja, alltså, jag har inte Allzeimers. Men däremot rätt dåligt minne stundtals. Det hade även min mormor och det har min mamma. Så vi brukar skoja och säga att vi har allzeimers light. Så det var på skämt (hoppas ingen tar illa upp ;) )

  • Skumbo­ll
    Äldre 21 Dec 14:19

    Hej på er! Och god jul!

    Det är bara våra föräldrar som vet, och en av mina syskon. Resterande får veta när vi skickar ut STD.... som för övrigt skulle vart ute för länge sedan. Suck!

    Jag har i alla fall satt OSA till 1 juni, kommer troligtvis skicka ut inbjudan sista veckan i april.

    Säg den som inte lite alzheimers har! Periodvis är jag en total virrpanna. Det går inte riktigt ihop med mitt kontrollbehov. Haha.

    Nä, nu ska jag återgå till julbaket! Hejsvejs! 

  • Aylas
    Äldre 21 Dec 21:10
    TheD skrev 2010-12-04 12:34:37 följande:

    Lokalen har vi hela dagen/kvallen fram till midnatt och det passar oss. Det kommer inte bli en fyllefest då det är alkoholfritt efter skålchampagnen :) För mig hör inte fylla och bröllop ihop. Även om vi skulle servera alkohol skulle MIN släkt inte dricka mycket det är mer fästmannens kompisar, hans syster som ser det hela lite konstigt (i minaögon)... Jag tycker inte det är respekt gentemot Brudparet.


    Är det någon här som kommer ha en kör sjungandes i kyrkan eller alt. vigselplats? Tanken slog mig igår när jag tittade igenom Kronprinsessans Bröllop på youtube. Då har man några som sjunger iaf ;)


    Vi har en plan på att ha en manskör i kyrkan. Vi tänkte att de skulle smyga upp på balkongen och sjunga utgångslåten. Mest lite "vinspekulering" men kanske att det kan gå hem

    När inbjudan skickas ut under senare delen av våren - är ni inte rädda att semestern ska vara bokad? Många bokar ju semestern redan i mars och aug. är ju en ganska het semestermånad. De flesta kring oss har iof. koll på datumet, när folk inte kan hålla tyst på FB så...

    Annars ligger läget så att min m2b´s bestman´s är tillfrågade och överlyckliga och i julhelgen ska tärnorna tillfrågas. Hoppas också att hitta lite tid att kika på klänningar med dem.

  • Äldre 21 Dec 21:26

    Då var det ute :) Mina föräldrar och syster blev gladaoch inte direkt överraskade då de vet att jag vill gifta mig. Syrran förstod påen gång och hon har VÄNTAT på att få vara brudtärna haha Så nu kan man börja planera på riktigt  :D Pust ;)

  • Aylas
    Äldre 21 Dec 21:32
    TheD skrev 2010-12-21 21:26:58 följande:
    Då var det ute :) Mina föräldrar och syster blev gladaoch inte direkt överraskade då de vet att jag vill gifta mig. Syrran förstod påen gång och hon har VÄNTAT på att få vara brudtärna haha Så nu kan man börja planera på riktigt  :D Pust ;)
    Vad kul! :0) Måste fråga - HUR berättade alla för sina nära och kära?
  • Äldre 21 Dec 21:42

    Jag tror jag skrev det tidigare, jag slog in två  A4-papper med bilder på klänningar och färgkarta till min syster. Hon öppnade och jag sa att alla går att få i lila vi ska bara komma överensomvilken modell och hon förstod på en gång. Mamma och pappa gissade på det men ville inte fråga "ska ni gifta er" eftersom det kansk var något internt mellan syrran och mig. För det kan bli pinsamt. Så syrran sa "jag ska vara brudtärna"... Så rullade det på. Släktingarna som bor långt bort får spara datum lagomt till nyår omposten sköter sig :p

  • Fröken T
    Äldre 22 Dec 09:41
    20110820 skrev 2010-12-21 10:23:12 följande:
    Fröken T: Jag är lite inne på det spåret också, vet att många måste planera sin semester och hälften av våra gäster har 50 mil att åka och då behöver de kanske planera in det. När har ni satt OSA?

    Jag har satt OSA 1 juli men börjar fundera på att ändra det till 1 juni. Vad tror ni? Vi ska ju beställa mat, fixa bordsplacering, skriva klart fästhäftet och köpa alkohol och då är det ju bra att veta hur många som kommer...
    Vet inte riktigt till när vi kommer att sätta OSA. Antagligen till någon gång första halvan av juni. Mest för att få svar från folk innan semestrarna.

    Jag tänkte lista alla som tackat ja på vår webbsajt, hoppas att det får folk att osa tidigt. Men jag kan ju bara se till mig själv. Jag får en inbjudan, tänker att jag ska gå, sätter upp inbjudan på kylskåpet eller lägger undan den och glömmer helt enkelt att OSA, eller gör det sista dagen.

    Man kanske ska sätta OSA en månad efter inbjudan trots att man skickar ut den redan i februari/mars? Eller, blir det helt galet? Så svårt!
    Aylas skrev 2010-12-21 21:32:29 följande:
    Vad kul! :0) Måste fråga - HUR berättade alla för sina nära och kära?
    När min bm hade friat så var vi så lyckliga att vi berättade för alla att vi va förlovade och de flesta frågade då när vi skulle gifta oss och då svarade vi att det blir nästa sommar. Och när datumet var helt spikat så berättade jag på FB och Twitter. Och sms och mail till de som inte läser min FB och twitter. Och muntligt till en del andra. Inget stort avslöjande med andra ord. Tycker inte att det är en så stor grej eftersom alla redan visste att vi skulle gifta oss med tanke på förlovningen.
  • SnartF­ruSir
    Äldre 22 Dec 11:55
    Aylas skrev 2010-12-21 21:10:46 följande:

    När inbjudan skickas ut under senare delen av våren - är ni inte rädda att semestern ska vara bokad? Många bokar ju semestern redan i mars och aug. är ju en ganska het semestermånad. De flesta kring oss har iof. koll på datumet, när folk inte kan hålla tyst på FB så...


    Det beror kanske lite på när man gifter sig i augusti.. Vi gifter oss ju den 20:e och då tror jag alla ska vara tillbaka på jobbet och skolan redan dragit igång. Så därför väntar vi till maj (eventuellt slutet av april). Vi tror helt enkelt att semesterfaran är över. Sedan vet väl nästan alla när det blir, så de flesta väntar bara på en officiell inbjudan helt enkelt.

    Men för er som gifter er 6 eller 13 augusti så tycker jag absolut det finns en poäng med att bjuda in innan man har hunnit boka sin semester.
  • Aylas
    Äldre 22 Dec 12:00

    @ Fröken T; vi funderade också på att skicka ut inbjudningarna i feb/mars så att folk kan planera in  sin semester. Men april/maj käns ju mer naturligt, men då ska ett STD ut innan istället... Vi får fundera på det ordentligt under julen...

    vi berättade det för våra (överlyckliga) föräldrar direkt och skickade ut en liten film till våra syskon. Dagen efter låg det på FB och då var det bara att gilla läget och se till att så många som möjligt fick reda på det från oss och inte via FB

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2