• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179761 visningar
    1573 svar
    1573
    179761

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartF­ruSir
    Äldre 4 Dec 11:36

    @ Skumboll. Ja, det lät som det var i saftigaste laget. Vi hade funderat på att göra allt själva men sedan kom vi på at vi faktiskt har vänner till familjen som äger ett tryckeri. Blir förmodligen att vi pratar med dem istället. När vi fått ett pris så kan jag ju höra av mig, så har du något mer att jämföra med.

    @ TheD vad härligt att ni hittat en så fin lokal. Låter lite Romeo & Julia över balkongen och spegelsalen :) Hur länge får festen hålla på efteråt?

    Senaste news på min front är att jag var på 25-årsfest igår och mår nu som jag förtjänar. Men, eftersom jag tog min e-bay oskuld igår och ropade hem en jättefin slöja så känner jag mig ändå rätt tillfreds med livet :D Lägger in en bild i galleriet för er som vill se!

  • Äldre 4 Dec 12:34

    Lokalen har vi hela dagen/kvallen fram till midnatt och det passar oss. Det kommer inte bli en fyllefest då det är alkoholfritt efter skålchampagnen :) För mig hör inte fylla och bröllop ihop. Även om vi skulle servera alkohol skulle MIN släkt inte dricka mycket det är mer fästmannens kompisar, hans syster som ser det hela lite konstigt (i minaögon)... Jag tycker inte det är respekt gentemot Brudparet.


    Är det någon här som kommer ha en kör sjungandes i kyrkan eller alt. vigselplats? Tanken slog mig igår när jag tittade igenom Kronprinsessans Bröllop på youtube. Då har man några som sjunger iaf ;)

  • 201108­20
    Äldre 20 Dec 23:43

    Här var det tyst och stillsamt!

    Vi har bestämt oss för att berätta för våra familjer på julafton, resten av gästerna får snällt vänta på sin inbjudan. Det är jobbigt att hålla en sådan här sak hemlig i 1,5 år!!

    När har ni tänkt skicka ut er inbjudningar och vad har ni satt för O.S.A?


  • SnartF­ruSir
    Äldre 21 Dec 08:57

    Vi kommer nog skicka ut inbjudan i början på maj med OSA 4 veckor senare. Vi tänker att det är bra att få dem utskickade innan semestern bröjar och skolan slutar. Däremot så är de flesta tillbaka på jobbet V 33, och därför tror vi inte att  det är så många som hunnit plannera att åka utomlands eller dyl då. Annars hade vi nog skickat ut tidigare.

    Jag hade nog aldrig kunnat hålla en sådan grej hemlig så länge. Jag har liksom problem med att itne berätta vad jag köpt i julklapp. Men det kommer såklart verkligen vara väntan värd :)

  • Fröken T
    Äldre 21 Dec 09:41
    20110820 skrev 2010-12-20 23:43:43 följande:
    Här var det tyst och stillsamt!

    Vi har bestämt oss för att berätta för våra familjer på julafton, resten av gästerna får snällt vänta på sin inbjudan. Det är jobbigt att hålla en sådan här sak hemlig i 1,5 år!!

    När har ni tänkt skicka ut er inbjudningar och vad har ni satt för O.S.A?
    Alla vet redan att vi ska gifta oss och de flesta, i alla fall min vänner och familj, har koll på datumet. Dock funderar vi på att skicka ut inbjudan redan i februari eftersom det är i februari/mars som många måste ha klart med semester på jobben.

    Vi gifter oss redan 6 augusti och då är det många i min bekantskapskrets som brukar vara på semester.

    Nackdelen med att skicka ut inbjudan så tidigt är ju att folk glömmer att osa.
  • Äldre 21 Dec 09:54

    Min familj ska få veta idag :D Vi firar lilljul idag då syrran ska till Norge över jul.

    Andra kommer få spara datum-kort nästa vecka och sen får resten veta när inbjudningarna kommer til våren...

  • 201108­20
    Äldre 21 Dec 10:23
    Fröken T: Jag är lite inne på det spåret också, vet att många måste planera sin semester och hälften av våra gäster har 50 mil att åka och då behöver de kanske planera in det. När har ni satt OSA?

    Jag har satt OSA 1 juli men börjar fundera på att ändra det till 1 juni. Vad tror ni? Vi ska ju beställa mat, fixa bordsplacering, skriva klart fästhäftet och köpa alkohol och då är det ju bra att veta hur många som kommer...
  • SnartF­ruSir
    Äldre 21 Dec 10:31

    20110820: Jag kan bara utgå från mig själv, och jag hade kanske glömt av OSA om det var väldigt långt mellan inbjudan och deadline...

    Jag har för mig att man har sagt att max 6 veckor mellan inbjudan och OSA. Så baserat på detta tycker jag 1 juni är bättre än 1 juli. Då är väl dessutom nästan alla på semester, och har man dragit ut på att svara, kanske man inte göra det alls?

    Usch, nu låter jag jättehemsk, klart ingen kommer glömma bort att svara. Alla vill ju komma och fira vår stora dag! Men har man alzeimers light så har vi åtminstone lite extra tid på oss att ringa och påminna om de ska komma eller inte...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 21 Dec 10:32

    The D! Vad spännande! Du får gärna berätta om hur de reagerade sedan :)

  • Äldre 21 Dec 11:21
    SnartFruSir skrev 2010-12-21 10:32:02 följande:
    The D! Vad spännande! Du får gärna berätta om hur de reagerade sedan :)
    Ska försöka komma ihåg att gå in här sen ;) Jo, jag var ner på stan en snabbis och sen styrde mina ben till att prova en ring som jag har tittat på några veckor. Kom fram till att jag måste ha med mig karln som smakråd :)
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2