• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179874 visningar
    1573 svar
    1573
    179874

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Weddin­g2012
    Äldre 11 Nov 15:00
    #81

    trist. alla runt oss var posetiva. jag var då 22 och BM 29

  • Smilla­07
    Äldre 14 Nov 17:18
    #82
    bröllopsplanerar skrev 2010-11-02 19:13:38 följande:
    Hej hej!Jag är ännu en brud aug 2011 - Rättare sagt 13 augusti 2011! :D Allt känns så underbart och vi har kommit bra i planeringen tycker jag! Ska till Kina på torsdag o tänker ta en dag att försöka hitta grejer till dekoration osv där, kan ju spara förmögenheter om man har tur! Kyrka och festlokal är bokad, färgtema bestämt och brudtärnor, marskalkar och värdpar valda.. Klänningen har också blivit köpt, kunde inte låta bli - den vackraste klänningen på jorden!   Haha, åh vilken lycka att få vara Bride to be, tycker ni inte!
    Bröllopsplanerar - hur var det i Kina? Handlade du mycket till bröllopet?
  • Weddin­g2012
    Äldre 14 Nov 21:07
    #83

    när ska man skicka ut save the date kort? och vad ska man ha för slags kort, skriva på dom osv?

  • mc86
    Äldre 16 Nov 20:09
    #84

    Nu har jag äntligen hittat den nya tråden :)


     

  • SnartF­ruSir
    Äldre 16 Nov 20:10
    #85

    Välkommen mc86:)

  • 201108­20
    Äldre 19 Nov 12:26
    #86

    Fick i veckan godkänt för gastric bypass-operation. Kommer att opereras i februari-mars och det är ju helt omöjligt att gissa sig till hur mycket jag kommer att ha gått ner till augusti men förhoppningsvis ca 30 kg. Blir toksvårt att beställa klänning men jag tänker att jag i värsta fall får akuthandla en i sista stund. Det ordnar sig säkert! Snart dags att börja ta tag i det där


  • Weddin­g2012
    Äldre 19 Nov 16:32
    #87
    20110820 skrev 2010-11-19 12:26:04 följande:
    Fick i veckan godkänt för gastric bypass-operation. Kommer att opereras i februari-mars och det är ju helt omöjligt att gissa sig till hur mycket jag kommer att ha gått ner till augusti men förhoppningsvis ca 30 kg. Blir toksvårt att beställa klänning men jag tänker att jag i värsta fall får akuthandla en i sista stund. Det ordnar sig säkert! Snart dags att börja ta tag i det där
    köp en annars som du tror är lite stor, det är ju lättare att sy in än att göra större =)
  • SnartF­ruSir
    Äldre 19 Nov 16:40
    #88

    Grattis till operationen i förskott:) jag tror det löser sig med klänning men ett tips är ju annars modeller med snörning. Man brukar ju kunna justera dom 1-2 storlekar. Annars, om du köper en som du eventuellt ska ta in, så se till att du hittar en sömmerska så fort som möjligt och se till att hon tar uppdraget. Dom tar ju semester dom jävlarna;) så hon ska ju vara på plats för att kunna sy in klänningen hyffsat när på med. 

  • Fröken T
    Äldre 2 Dec 15:49
    #89

    Har köpt en potentiell bröllopsklänning! Fyndade den på Ebay för 450 kr (inkl frakt), hoppas att tullen inte blir så dyr...


    Även om jag vill ha en enkel klänning så kan det vara så att den här är FÖR enkel. Får se när jag får den. Den måste även sys om en hel del och måste köpas underkjol till.


    Känns i alla fall skönt att KANSKE ha en klänning :)

  • SnartF­ruSir
    Äldre 2 Dec 16:49
    #90

    Fröken T, vad spännande! Har du någon bild på den tilltänkta? :)

    Jag har aldrig köpt kläder på e-bay men jag har handlat från forever21 på nätet. Där hade jag svintur, så tullen tullade mig som industrivaror så tullen gick på hela 21 kr för 2 klänningar och en blus. Så hoppas på något liknande för dig :)

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2