• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179769 visningar
    1573 svar
    1573
    179769

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartF­ruSir
    Äldre 10 Nov 11:50
    #71

    Det finns egentligen bara en nackdel med att gå ner i vikt. Min förlovningsring har blivit för stor. Har jag blöta händer ramlar den av och om jag viftar med handen så flyger den också av. Samma för min m2b. Jag har löst det genom att ha ringen på långfingret på t.ex. jobbet. Men hans kommer vi garanterat behöva förminska. Känns lite surt att ha köpt en ring med massor av guld för 10 000 kr och nu behöva betala för att minska på guldet. Haha, jag låter som en riktig snålis nu, men jag har blod från Tjörn i mig så det är nog genetiskt.

    Jag tycker träning fungerar bra. Jag tränar minst 3 gånger per vecka och det känns bra med att ha fått in rutinen. Igår när det snöade och var beckmörkt så var jag inte sågen på att gå alls. Dessutom var jag sjukt trött (årstiden antar jag) när jag kom hem från jobbet. Men jag tog mig i kragen och gick ändå. Efteråt så var jag hur pigg som helst och kände mig riktigt stolt över mig själv.

    Min klänning köptes ju redan i september och det är väl klart att jag ibland funderar på om det var rätt val. MEN. Jag väljer att inte tänka så mycket på det. Känslan var rätt då och man skall alltid gå på sin magkänsla. Så jag har helt enkelt bestämt mig för att this is it och sedan kör jag på det. Om ni kan göra något liknande så kanske det kan hjälpa?

    Nästa punkt på dagordningen blir att kolla tärnklänningar i helgen (båda kommer hit= och sedan skall jag boka in min toastmadamme. Känns lika bra att börja strukturera lite i vem som skall göra vad osv.

  • Weddin­g2012
    Äldre 10 Nov 12:23
    #72

    hakar gärna på.


    bröllop 27e augusti 2011 =).


     


    Har ni köpt klänningen än?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 10 Nov 14:18
    #73

    Wedding2012: Yes:) Bild finns i mitt galleri. Jag köpte min i början på september och gifter mig 20 augusti 2011:)

  • lemfi
    Äldre 10 Nov 14:33
    #74

    Jag har också köpt en klänning som jag hittade här på bröllopstorget. Får hem den om ca 2 veckor.
    Kollar runt efter andra klänningar också men hoppas att jag ska komma i den som jag köpt.
    Vill också börja träna men är rädd för att kroppen inte orkar eftersom jag är sjuk.
    Men det känns skönt att man har lite tid på sig, även om tiden går fort.

  • Weddin­g2012
    Äldre 10 Nov 15:16
    #75

    kul att ni köpt klänningar =), jag har provat några än så länge men fastnat för en speciell iaf

  • vickan­ofilip
    Äldre 10 Nov 15:32
    #76

    har varit sjuk mep penicillinkur så ingen träning på 2 v.. ångest!!! får ta nya tag på lördag... jag är 38 och mitt lammkött är 30... men i sinnet är vi jämngamla men det har varit en minst sagt turbulent tid i början innan alla förstod att det var på riktigt.. nu har vi varit ett par i 5 år och ingen höjer på ögonbrynen längre.. amor vincit omnia=kärleken övervinner allt!

  • SnartF­ruSir
    Äldre 10 Nov 16:18
    #77

    lemfi: gud vad spännande! Hoppas den blir toppenbra:) Du får gärna visa bild sedan när den är i hamn. Du ska inte träna om du har feber. Men om du vill kan du ju börja lite försigtigt med en promenad eller varför inte simma? Så kan du basta efteråt så att kroppen får upp värmen. Hoppas du kryar på dig snart i alla fall! wedding2012: Kul att du hittat en som du gillar. Min klänning var fin på galjen men jag hade aldrig i hela mit tliv trott att den skulle vara fin på mig. Fast det gäller väl att ha ett öppet sinne för det är sjukt svårt att avgöra hur en klänningen ser ut på en själv bara genom bild eller som sagt galje. vickanofilip: usch och fy för penicillin, men det är ju skönt att man blir bättre av det. Eller, det blir inte jag, för jag är allergisk :s Jag tycker inte åldern spelar så stor roll när man väl fyllt 22-23. Sedan mognar ju alla såklart i egen takt men man blir ju kär i en person, inte i en ålder:)

  • lemfi
    Äldre 10 Nov 17:04
    #78

    Håller med SnartFruSir angående ålder, det är bara en siffra. Själv är jag 37 och min blivande man 51. Har fått många blickar. Och han är verkligen inte "gubbsjuk" hahahaha.
    Många kan ju se yngre ut men min blivande har verkligen ett utseende som 50. Grått skägg och ölmage men äkta kärlek det är det.

  • Weddin­g2012
    Äldre 10 Nov 17:33
    #79

    jag är 22 och sambon 30, kärleken sitter väl inte i åldern?

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 10 Nov 21:15
    #80

    Nej, kärlek har ingen ålder!
    Det skiljer 8 år mellan mig oh BM. Ingen som tycker det är konstigt nu när vi är 32 och 40 oh har tre barn, men när vi träffades var vi 18 och 27 och det togs inte emot så positivt av alla..

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2