• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179776 visningar
    1573 svar
    1573
    179776

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • elinse­lon
    Äldre 5 Nov 11:35
    #61

    lemfi; super bra tips till alla!


    Att mäta sig är oftast bättre än att väga sig eftersom man bygger muskler under tiden man tränar, o muskler väger mer än fett. Jag har t ex gått ner fem kilo, men 7 centimeter över magen. Stor skillnad! =)


    Jag och min kille är lika gamla, vi kommer vara 27 år när vi gifter oss.


    Ja, gärna mer tips på hur man kan smycka en bygdegård eller liknande! Vi kommer att gifta oss på en gård och ha festen i logen. Det är redan en mysig lokal i sig, men vill gärna "fixa" till den extra =)


    Har ni något tema på era bröllop? Vi ska försöka gå efter tema saga (inte som rödluvan utan mer riddare, prinsessa m.m.)

  • SnartF­ruSir
    Äldre 5 Nov 13:27
    #62

    Fröken T: Tack så jättemycket för tipsen:) Jag har väl varit i de tankarna med så nu funderar jag mest på om det är bäst att köpa in allt själv, eller kanske hyra.

    Augustilyckan: Det är en Nixa, tro det eller ej. :) jag vet att de kan ha lite blandad kvalitet, men denna kändes väldigt välgjord, så jag är supernöjd:)

    Lemfi: Banta är aldrig kul men försök se dig själv när du nått ditt mål. En annan sak som är bra att ha med sig är att försöka annalysera dig själv, varför du gått upp lite i vikt. Jag märkte att jag var mer fika-varje-dag-utan-att-jag-ens-tänker-på-det än vad jag trodde. Så nu när jag bantat klart så ser jag till att inte hamna tillbaka i mitt gamla mönster. Det är också viktigt att du unnar dig saker (kanske inte i matbäg men kläder, smycken, blommor osv) och du ska veta att vi är många som hejar på och tycker du är svinduktig :D

    Elinselon: Vårt tema är typ den bästa festen EVER, haha. Så nej, inget som är tänkt att vara som tema egentligen. Men det är verkligen en kul idé.

  • lemfi
    Äldre 8 Nov 12:04
    #63

    Då har ytteligare en vecka gått och när jag vägde mig i morse så hade jag tappat - 0.9 till.
    Så sammanlagt 1,9 kg på två veckor.
    Förstår att det blir svårare framöver då dessa två veckorna varit påfrestande.
    Men vi kämpar väl på 

  • SnartF­ruSir
    Äldre 8 Nov 14:18
    #64

    Lemfi: Det gör du rätt i. Bara att kämpa på :) Glöm inte bort att mäta dig för all minskning syns int epå vågen!

  • Theres­e och Oscar
    Äldre 8 Nov 18:37
    #65

    Fru2011kanske - Nej jag har inte kollat ämnesomsättningen. Jag fick ett tips och kollade på Prenets hemsida där kan man slå på sin stad. Jag skulle tro att om du ringer till sjukvårdsupplysningen så kan dom hjälpa dig med vart du ska vända dig för att kolla ämnesomsättningen.
    Lycka till

  • August­ilycka­n
    Äldre 10 Nov 10:39
    #66

    Hej alla augustibrudar!

    Hur går det med träningen för alla?! Själv har jag lyckats med 3 pass i veckan, samt lite promenader! Har inte ändrat så mkt på kosten ännu, slutat med sötsaker, på helgen kanske det slinker ner nåt, men annars försöker jag låta bli! Nu har jag berättat för min ena brudtärna också, så nu får jag även med henne på passen, skönt att man har nån, så att vi kan motivera varandra!! Min andra brudtärna skall snart också få reda på att vi skall gifta oss, om ca 1 vecka, har bjudit hem henne på middag

    Annars är det inte så mkt mer just nu att göra, kollar mkt på nätet på olika klänningsmodeller och på ringmodeller, ska in till stan imorgon en sväng, så då kanske jag går och kollar och prövar lite ringar, det beror på min lilla prinsessa på 7 mån, om hon är på humör eller inte

  • Jossis­81
    Äldre 10 Nov 10:46
    #67

    Bröllopet går av stapeln 6 augusti 2011... Jag fyller 30 till året å mitt lammkött blir 28 :)
    Klänningen är fixad å lokal å kyrka bokad!! Nu återstår bara allt annat :)

  • Skumbo­ll
    Äldre 10 Nov 10:47
    #68

    Jag har extrem ångest inför klänningsval. Jag trodde jag hade bestämt mig, men nu vet jag varken ut eller in faktiskt. Känner jag mig själv rätt kommer jag inte ha bestämt mig ens på bröllopsdagen... 

  • joli20­11
    Äldre 10 Nov 10:58
    #69

    Jag kommer att vara 27 och min M2B kommer att vara 30. Vägde mig idag och hade gått ner 0.9 kg senaste veckan. Har börjat med styrketräning nu också så att det som finns förhoppningsvis blir lite fastare :)

    Måste säga att ni är otroligt duktiga allihopa! Både med planering och viktmål:)

  • Zia 200906­18
    Äldre 10 Nov 11:25
    #70

    Jag har börjat få sån ångest inför klänningens ankomst... Herregud kommer jag ens få plats i den?!? Vilket har lett till att jag försöker äta ännu mer rätt än tidigare och gymkortet går varmt ;) Och resultat verkar det ge, -2 kilo på 10 dagar :)


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2