• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179786 visningar
    1573 svar
    1573
    179786

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • bröllo­psplan­erar
    Äldre 4 Nov 12:12
    #51

    "Smilla07", kan berätta om ställen som hade fina grejer i kina när ja kommer tillbaka :) Kommer dock inte kunna tipsa om att sy upp klänning där, då den redan är fixad :P Om några timmar åker vi, woho vad härligt det kommer bli!


     


    Är lite nyfiken på i vilken ålder ni augustibrudar är?


    Själv är jag 20!

  • Zia 200906­18
    Äldre 4 Nov 12:14
    #52

    Jag är 23 och blivande 25 när vi gifter oss :)


  • Skumbo­ll
    Äldre 4 Nov 12:28
    #53

    Visst vore det väl optimalt om man kunde prioritera sig själv. Med ett fh-barn som behöver vård och tillsyn dag som natt så är det inte helt lätt dock.


     


    Många nya här ser jag - välkomna hit allihop! 


     


     


     

  • SnartF­ruSir
    Äldre 4 Nov 13:45
    #54

    Jag är 24 år nu och m2b 25. Jag fyller 25 2 dagar innan bröllopet och han 26 i maj.

    Jag/vi tränar också på friskis. Tycker det är jättekul och man blir peppad av att gå dit. själv kör jag indoor walking, step, skivstång och medelgympa :) Jag hade jättegärna velat testa Zumba också, men det blir fullbokat på 3 minuter. Men det finns ju en vår att träna på också :)

    Ja, det kändes extremt vanskligt att köpa klänningen mitt under bantningen. Men jag har inte ångrat mig en sekund och jag har väl i princip gått ner det jag kan nu. Däremot kommer träningen att göra mig fastare, och det är ju inte en nackdel det heller...

    Vi har bokat en bygdegård som festlokal och den ser ju inte för rolig ut som den är. Därför hade vi tänkt dekorera den fint. Bl.a så vill jag gärna ha lining i taket (ni vet sånt där bökjande vitt "tyg" om det kanske heter något annat?). Men är det någon annan som har tips på hur man gör det mysigare och festligare utan att det behöver kosta skjortan. Vi hade väl tänkt max 20 000 på lokalen och då räknar vi in kostnad för att hyra t.ex. stolar och porslin där (kommer kosta max 5000 kr). Så egentligen, någon som har tips på vad man kan göra för max 15 000 kr? Och hur fäster man saker i taket?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 4 Nov 13:48
    #55

    Finns bild på min presentation om någon vill se klänningen förresten:) Men bilden gör den kanske inte helt rättvis.

  • Fröken T
    Äldre 4 Nov 18:29
    #56

    Välkomna alla nya! 


    Jag är 29 och min bm är 30.


    @snartFruSir Fin klänning! Tips på dekoration: gardiner, stolsöverdrag, blommor, ljus. För 15.000 kan ni nog göra ganska mycket :)

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 4 Nov 20:55
    #57

    @Therese och Oscar, hur började du? Gick du till dietist på Vårdcentralen? Har de kollat din ämnesomsättning eller vet du var de kan tänkas göra sånt?
    @SnartFruSir, jättefin klänning!!!

    Jag är 32 och min sambo 40

  • Motorb­ruttan
    Äldre 4 Nov 21:13
    #58

    jag är 24 och min mb 23 när vi gifter oss

  • August­ilycka­n
    Äldre 4 Nov 22:10
    #59

    Hej alla nya och gamla!
    Jag är 34 och min sambo 36 när vi gifter oss!

    Snartfrusir - jättefin klänning - vad är det för märke på den, om du vill avslöja?!

  • lemfi
    Äldre 4 Nov 22:56
    #60

    Hej.
    Kanske får jag hoppa på, gifter mig den 13 aug i Karlstad.
    Började "banta" förra veckan, då jag ska ner ca 10 kg.
    Har gått ner ett kilo redan, funderar på att mäta mig runt om också då man kan tappa cm utan att det syns på vågen.
    Behöver verkligen pepp då jag är hysterisk i allt som har socker i sig. Dessutom fött fem barn.

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2