• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    181236 visningar
    1573 svar
    1573
    181236

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • vickan­ofilip
    Äldre 2 Nov 20:22
    #41

    jag har 3 barn, jobbar heltid på akuten, har en hund och har för övrigt fullt upp men jag har börjat prioritera mig själv nu.. jag började 1 september och har kört 3 dagar i veckan. jag har ätit som vanligt men tänkt mig för och detta har gett 5 kg mindre, betydligt bättre kondis och fastare kropp.. jag är absolut ingen träningsmänniska, jag tror egentligen att jag hatar att träna MEN det är nog den enda vägen till en frisk och smalare kropp. vad jag märker är att jag blir piggare av att träna..

    Ni som anser att ni inte har tid och har små barn.. ni gör er en tjäns OM ni så bara kan prioritera er själva en halvtimme..man blir en gladare mamma.. jag vet!

    nu kör vi ihop och peppar varann.. jag har målet - 10 kg och har kommit halvvägs redan..
    bara inte klänningen blir för stor.. det är ju visserligen snörning bak och en strlk 36-38 men man vet ju aldrig.. heja heja!

  • du och jag 2011
    Äldre 2 Nov 20:47
    #42

    Hallå!


    Vad duktiga ni är som tränar så!


    En till augustibrud som gärna hänger på tråden!:) 6 augusti ute i Värmlandsskogarna. Inte så lätt att få tag på allt där men kyrka, lokal, klänning är i allafall klart. Frisör, florist, catering, vigselring någorlunda koll och sen en hel del under bearbetning! Funderar mest på fotograf just nu, vet inte riktigt hur mycket pengar man ska lägga på det eller hur man hittar någon duktig som passar vår stil. Har någon nåt tips på någon bra fotograf omkring Degerfors-Gullspång-Kristinehamnsområdet tages det tacksamt emot!


    Färgtema vitt, silver och någon dovare lila (typ nåt gammel-lila/rosa). Vad tror ni om det? Tycker vinrött är väldigt fint också men jag vet inte om det blir lite mycket färgkontrast. Har liksom en bild i huvudet hur jag vill att det ska se ut, men inser att det kanske blir mycket jobb att vara så "specificerad".


    Funderar också mycket på musik i kyrkan som diskuterats tidigare i tråden. Någon som har fler förslag på in- och utgångsmusik?


    Jag borde också komma igång och träna inför den stora dagen, men det är inte alltid så lätt att få ihop livspusslet med 100% plugg och 3 extrajobb! Men man blir pepp av att höra andra som har ännu mer att göra och ändå lyckas.


    Jag säger också HEJA HEJA! :D

  • August­ilycka­n
    Äldre 2 Nov 21:00
    #43

    Vickanophilip - åhhh vad duktig du är -5kg på 2 månader, inte illa! Härligt att höra att du prioriterar dig själv, det måste man göra om man skall bli en gladare och piggare mamma!

    Du och jag 2011 - Färgtemat låter jättefint, var inne på det först också, men nu blir det vit, silver och turkost - lite svårt men det blir en utmaning! Hörde idag att det finns turkosa orkidéer, det låter ju fantastiskt fint, måste gå och kolla på det!

  • du och jag 2011
    Äldre 2 Nov 21:12
    #44

    Ja, det är väl värt ett försök i alla fall! Turkosa orkideér låter spännande, roligt med något annorlunda!

  • Fröken T
    Äldre 3 Nov 09:22
    #45

    Jag behöver också gå ner några kilo, slimma till mig lite. Har "unnat" mig lite för mycket senaste halvåret och halkat tillbaka in i vad som närmast kan betraktas som ett sockermissbruk.


    Men nu är det skärpning! Tänkte att jag ska börja prova klänningar i januari så det är ju bra om jag har den kroppen jag vill ha på bröllopet redan i januari.


    Tränar gör jag redan, det är en naturlig del av min vardag. Kör minst 5 pass i veckan. Och nej, jag har inga barn :)

  • elinse­lon
    Äldre 3 Nov 10:10
    #46

    Hej, hopp!


    Nu joinar jag er med! Bröllopsdatum är satt till 27 augusti 2011 på Heagården i Ängelholm. Bor själv i Helsingborg, men hittade lokalen där.


    Har bokat lokal som sagt, och det är även där  vi har vigseln. Tror att jag hittat min drömbröllopsklänning, fastän jag egentligen hade till januari på mig. Får dessutom 20% rabatt på den om jag tar butiksexet och att de får behålla den som prov ex till sommaren *tips*


    Även jag har satt igång viktnedgången ;) Inga barn, så tid har jag! Gick på cambridgekuren ren kur i tolv dagar, sen la jag till en måltid om dagen (jag orkade inte gå på bara tre soppor om dagen, tillslut växte de i munnen bara). Men med ett mål mat om dagen fungerar det bättre även om jag nu efter 8 veckor (varav 2 inte var helt bra eftersom det ingick en resa till london med god mat och dryck som jag faktiskt unnade mig!). Jag har gått ner 5 kilo och 7 centimeter runt magen Nu tränar jag också 4-5 dagar i veckan, vilket jag hoppas gör mig mer slim..


    Jag har ganska så stor koll på vad man ska äta för att hålla sig i trim. Både jag och sambon har tränat mycket och varit intresserade av kost och motion. Så behöver ni hjälp med detta också, så tveka inte att fråga!


    Good luck to us!

  • SnartF­ruSir
    Äldre 3 Nov 15:00
    #47

    Hej=) Här är en till som gärna vill vara med. Vi gifter oss 20 augusti i Kungsbacka, strax utanför Göteborg.

    Såg att många andra börjat lägga om kost och träna. Det har jag också gjort men kickstartade med 6 veckor på cambridgedieten. samtidigt började jag träna 3-4 dagar/vecka. Och nu när jag vi (fick med killen också) äter igen, så har vi fortsatt att gå ner i vikt. Skitbra!! Men vi äter mindre än förut och utesluter socker.

    Annars går planeringen lite sporadiskt. Känns som att man inte kan göra så mycket mer än att vänta just nu, men kyrka+präst+ lokal är klart och vi köpte min klänning redan i september.

    Hur gör ni andra? Eller vad gör ni andra kanske är mer rätt:)

  • August­ilycka­n
    Äldre 3 Nov 22:20
    #48

    Skönt att ha kommit igång med träningen! Det blev ett Medelgympapass ikväll på Friskis, superskönt men asjobbigt! Nästa pass blir på lördag kl.10 längtar faktiskt redan, det är ju kul när man väl kommer igång!!! Heja, på ni andra också!

    Ingen mer bröllopsplanering har det blivit, jag vill gå ner några kilon innan jag börjar pröva klänningar, Januari, Februari blir nog lagom att börja prova klänningar tror jag!!?

    Ringar måste jag helt klart börja kolla på , vet på ett ungefär vad jag vill ha men har inte prövat till min förlovningsring!

  • Smilla­07
    Äldre 3 Nov 23:40
    #49

    Här har ni en till som gifter sig 6 augusti 2011! Har bara bokat datum så inget annat är klart. Vi vet inte ens om vi ska gifta oss i Stockholm eller Hälsingland


     


    "Bröllopsplanerar" vad kul att du ska åka till Kina! Där finns nog massor av bra saker att inhandla till bröllopet. Jag ska åka dit i januari så jag tar tacksamt emot tips om du har, jag tänkte även försöka sy upp en klänning där.


     


     

  • Theres­e och Oscar
    Äldre 4 Nov 10:00
    #50

    Hej alla!

    Här är en till som ska gifta sig i augusti 2011 som även kämpar med vikten. Började med Prenet 9 augusti och har nu gått ner 18 kg. Känns väldigt bra men det är många kg kvar fortfarande. Kan verkligen rekomendera Prenet för er som vill tappa i vikt. Jag dricker pulver 2 gånger om dagen och äter vanligt 1 gång. Sedan går man på mätningar hos en dietist där man tar reda på hur mycket fett, vätska och muskler man har i kroppen. Utifrån detta får man ett visst antal kcal som man ska äta den gången man äter.

    Bröllopsplaneringen rullar på. Känns fortfarande som att det är långt kvar och inte så jättemycket mer jag kan göra just nu. Har bokat kyrka, lokal, fotograf, frisör, maten bestämd men inte bokad. Inbjudningskorten är klara för att skickas ut när det är dags.

    Lycka till alla med viktnedgång och träning!!

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2