• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179755 visningar
    1573 svar
    1573
    179755

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru201­1kansk­e
    Äldre 2 Nov 09:23
    #31

    Ja, nu kör vi!!
    Jag kollade lite på klänningar på nätet och kände verkligen att jag vill gå ner vikt till sommaren!
    Har inte riktigt hittat vad som funkar för mig än, men ska prova med mer sömn, promenader och Wee Fit kombinerat med mindre ohälsosam mat. (Känner att jag inte kan banta med tre arn hemma, sänder ut hel fel signaler)

    Jag funderar på att ha blått som temafärg, i olika nyanser. Eller ska vi ha blått och rosa?
    Någon som sett någon snygg bukett som går i blått? eller ska man ha vitt och rose i buketten och blått sidenband?

  • joli20­11
    Äldre 2 Nov 10:21
    #32

    Åh jag hänger gärna också på att peppa för att gå ner i vikt. Började i augusti och har gått ner 7 kg än så länge. Väger just nu 84 till mina 181 cm och vill väl ner 8-10 kg till innan det är dags. Vi har omreviderat våra färger från rött och svart med lite guld till svart och vitt med lite rött:) Har också bestämt hur inbjudningskorten ska vara och har bestämt en stämpel med monogram till att ha på alla trycksaker. Tiden går otroligt snabbt, det var ju nyss 1,5 år till och nu är det mindre än 10 månader kvar!

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 2 Nov 11:36
    #33

    bra jobbar joli2011! Jag började i april,har gått ner typ 2 kilo... Men har bättre kondis och mer muskler så någonting rätt gör jag Hittills märker jag ingen effekt alls av varken GI eller pulver.
    Jag tror inte på några "mirakelkurer", men jag skulle behöva se lite resultat för att inte tappa den lilla motivation jag har.

    Jag håller på att beställa monogram jag med, tror det blir bästa lösningen. Kan man använda monogrammet i olika storlekar? (Ja, jag fattar ju att stämpeln har den storlek man beställer, men i vilket format kommer monogrammen vanligtvis??)

  • Skumbo­ll
    Äldre 2 Nov 16:36
    #34

    Men alltså, hur får ni tid till att träna? Haha. Eller är ni barnlösa? Ja, jag är lite bitter och lite avundsjuk...

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 2 Nov 16:43
    #35

    Jag cyklar till och från jobbet, ca 1mil enkel väg och kör träningsprogram hemma på kvällarna (försöker jag köra mer än 3 kvällar/v orkar jag inte och tappar lusten).
    Nu när jag är föräldraledig kommer jag ta långa raska promenader med vagn och träna med mitt Nintendo Wee Fitness.
    Men tiden är absolut en flaskhals när man har tre barn och jobbar heltid..

  • Skumbo­ll
    Äldre 2 Nov 16:45
    #36
    fru2011kanske skrev 2010-11-02 16:43:08 följande:
    Jag cyklar till och från jobbet, ca 1mil enkel väg och kör träningsprogram hemma på kvällarna (försöker jag köra mer än 3 kvällar/v orkar jag inte och tappar lusten).Nu när jag är föräldraledig kommer jag ta långa raska promenader med vagn och träna med mitt Nintendo Wee Fitness.Men tiden är absolut en flaskhals när man har tre barn och jobbar heltid..
    Oh my, jag är glad om jag har fem minuter över för mig själv innan jag däckar på kvällarna...
  • Motorb­ruttan
    Äldre 2 Nov 18:08
    #37

    Jag hoppar gärna på med kilona, men jag vill gå upp 2-3kg fast i muskler då. jag lite att förbränna men dem ska övergå i muskler hade jag tänkt. Jag har extremt jobbigt att gå upp i vikt, men jag har lyckats att gå upp 1½kg sedan början av sommaren iaf så nu väger jag 50kg till mina 156cm. Kör ben 2ggr i veckan och försöker ta promenader på 30min till 1 timma 3-7 dagar i veckan  


     


    Min klänning är redan köpt men jag kan nog gå upp 10kg utan att jag växer ur den då det är korsettsnörning i ryggen och att den är insydd redan innan.

  • Zia 200906­18
    Äldre 2 Nov 18:58
    #38

    Jag börjar bli lite orolig för min klänning, den kommer först i mitten av januari men har plötsligt blivit övertygad om att den inte klmmer passa, trots korsettsnörning. Har kommit igång med gymmet och äter enligt gi sen ca 2 år tillbaka.. Så jag hoppas jag kommer vara tillräckligt disciplinerad och få plats i klänningen :S


  • bröllo­psplan­erar
    Äldre 2 Nov 19:13
    #39

    Hej hej!

    Jag är ännu en brud aug 2011 - Rättare sagt 13 augusti 2011! :D 
    Allt känns så underbart och vi har kommit bra i planeringen tycker jag! Ska till Kina på torsdag o tänker ta en dag att försöka hitta grejer till dekoration osv där, kan ju spara förmögenheter om man har tur! 
    Kyrka och festlokal är bokad, färgtema bestämt och brudtärnor, marskalkar och värdpar valda.. Klänningen har också blivit köpt, kunde inte låta bli - den vackraste klänningen på jorden!


     


    Haha, åh vilken lycka att få vara Bride to be, tycker ni inte!

  • August­ilycka­n
    Äldre 2 Nov 19:47
    #40

    Det känns verkligen helt fantastiskt att vara Bride to be!

    Japp det blir träning, mån, ons och fre eller lördag, 3 pass kommer det iallafal att bli i veckan!!! Kul att vi är så många som kan peppa varandra!!! Heja, heja!! Tänkt så skönt det kommer att vara när dagn är inne och man har nått sin målvikt! Det är ju ändå bara en gång i livet man gifter sig, så den dagen vill man ju verkligen vara i toppform! Härligt att kolla på bilderna efter bröllopet och vara helnöjd!

    Jag tränar vid 20 på kvällarna, annars är det svårt! Då sover barnen, så då kan man gå iväg i lugn och ro!

    Idag har jag pratat med min frisör, hon vill gärna göra min håruppsättning till bröllopet så det känns skönt, hon kan även sminka!!! Känns bra med någon man känner, hon vet ju hur mitt hår är och vad som blir snyggt med mitt hår!!

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2