• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179747 visningar
    1573 svar
    1573
    179747

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Aylas
    Äldre 25 Oct 17:58
    #11

    En ny på tråden.

    Kyrka och lokal bokad till augusti
    Det mesta inför festen i form bord, stolar, dukning och prel meny är klart.

    - Best men´s och tärnor klara - de vet bara inte om det än  
    - m2b har oxå valt utgångslåt...
    - Inbjudningar är under diskussion, kanske bestämda

    Mer oklart är färgtema och klänning. Jag vill ha en härlig spetsvariant som inte säger maräng - m2b tycker det ska vara en med mer volym och mycket glans. Blir till att prova för att visa att jag har mer rätt

    Färgen drar åt traditionellt vitt/rött/grönt

  • lolind­a
    Äldre 25 Oct 18:05
    #12

    Delfin78: Vad får du betala för att sy upp klänningen hos sömmerska?

  • Fröken T
    Äldre 26 Oct 10:56
    #13

    Hallå augustibrudar!


    Kul att se att det går framåt för er. Här står det lite still. Förutom att jag helt gjort om design ännu en gång på inbjudan och webbsajt :) 


    Men saker som jag funderar på är bl a hur man ska hitta en bra vigselförättare som inte är för dyr. Och om jag kanske borde boka hår & make. Och hur jag ska få min bm att gå med på att öka budgetposten för min klänning för tror inte att jag kommer att hitta en billig som jag hade hoppats. Mycket om, men och kanske just nu i mitt huvud men väldigt lite faktisk planering.


    Saker som är klara:


    * lokal bokad
    * fotograf bokad
    * Skiss till inbjudan klar, ska finslipas och sen tryckas
    * Webbsajt 80 % klar
    * Kock som ska hjälpa till att bestämma meny samt grilla maten under middagen

  • August­ilycka­n
    Äldre 27 Oct 14:55
    #14

    Hej igen alla augustibrudar!

    Nu har jag bytt datum, det var alltför svårt att hitta en bra lokal som var ledig, så jag har bytt från den 20 aug till den 27 aug, flyttad 1 vecka framåt, känns helt ok. Nu har vi spikat lokal/restaurang där vi skall ha festen. Stället känns helt perfekt och var ledig den 27 aug så valet var lätt! Mycket föll på plats vid val av lokal, nu är DJ klart också!

    Nu håller vi på att kika på fotograf! Vad säger ni andra, vad brukar det kosta? Bröllopsbilder, vigsel och mingel, ca 50 bilder för 6500 kr, 2-3 tim? Någon som har någon bra fotograf att rekommendera i Sthlms området?

    Nu är man en liten bit på väg iallafall, budgeten är klar också!

    Härnäst blir inbjudan, ngn som kan rekommendera någon bra sida där de säljer fina inbjudningskort?

  • Fröken T
    Äldre 27 Oct 15:28
    #15

    @augustilyckan


    Tror att det är ett helt okej pris på fotograf. Jag anlitar en gammal barndomskompis och betalar 3000 kr för
    Porträttfotografering
    Detaljfoton
    Fotografering vigsel
    Fotografering efter vigseln (miljö, översikt)
    Alla bilder grundredigerade och levererade lågupplösta på cd/dvd (ca 150 bilder)
    Ett par porträttbilder redigerade och levererade högupplösta 


    Skulle gärna fått mingelbilder också men hon hävdar att hon inte är ngt bra på det så jag har valt bort till förmån för att ha en fotograf som jag har en relation till och som jag dessutom gärna har med på bröllopsfesten efteråt (trots att vi inte har umgåtts på några år).


     


    Inbjudan: www.kortdesign.se www.handicrafthuset.se www.calligraphen.se/


    Jag gör min inbjudan själv i PS. Ska bara hitta ett tryckeri som ska trycka.

  • Skumbo­ll
    Äldre 27 Oct 15:58
    #16

    Augustilyckan: Låter billigt! Jag betalar 20' för 6 timmar.


    Om man inte gör korte själv tycker jag att Spira har fina!


    www.spira-kortdesign.se/

  • August­ilycka­n
    Äldre 27 Oct 22:15
    #17

    Tack för alla tips på sidor där de säljer inbjudningskort, har suttit och kikat igenom sidorna ikväll och beställt lite provkort! Jag beundrar alla er som gör era kort själva, önskar att jag hade varit så pysslig!

    Vi har prelbokat fotograf nu, det är BG:s barndomskompis så vi kommer visst att få ett specialpris så då är det nog ett bra pris!

    Delfin 78 - Tips på sånger i kyrkan:

    Ulf Lundell - Kärleken förde oss samman
    Kent - Utan dina andetag
    Cajsa Stina Åkerström - Av längtan till dig

    Angående utgångsmusik, jag tycker inte att man behöver ha någon klassisk utgångsmarch. Jag var på ett bröllop där de hade All you need is love, det var ganska häftigt, alla trallade med lite grann, blev en bra avslutning i kyrkan! Min sambo vill ha Depeche modes - Somebody som utgångsmarch. Vi får se, vi har inte själva bestämt musik ännu!

  • vickan­ofilip
    Äldre 28 Oct 16:03
    #18

    nu är fotografen bokad! verkar duktig och har fina bilder i sin portfolio.. 3600 kr för 1 tim förberedelse,vigsel samt 1 timme mingel och 120 högupplösta bilder. tycker jag är ett bra pris!

    vår musik i kyrkan är  tänkt att;  vara av längtan till dig, ronan keatings this i promise you samt du är allt av sonja aldén. all you need i love verka som en bra idé.. kanske snor den..

  • August­ilycka­n
    Äldre 29 Oct 19:44
    #19

    Vickanofilip - Verkar som att du har fått ett riktigt bra pris av fotografen!

    Fina låtar du har valt till kyrkan! Sno gärna idén, det är därför detta forum är så bra! Man får så mycket bra tips!

    Idag fick jag brev från Calligraphen, så nu skall jag sprätta brevet och kika på provkorten som jag har fått, samt bläddra i deras katalog! Barnen sover!

  • vickan­ofilip
    Äldre 29 Oct 21:30
    #20

    det börjar kännas som om det mesta är klart nu och bara ligger och väntar in sin tid så att säga.. då kan jag fundera på VAD har jag glömt??? så jag gör en liten lista så kan ni fylla på med det som ni har tänkt göra/har planerat för så kanske vi kan byta ideér med varann ;O) kyrka - check in/utmarsch-check präst vet vem men- inte riktigt check kyrkomusik+solist -check fotograf -check festlokal+mat och dryck -check Dj -check webbsida -Check inbjudningar klara så- check bordsplaceringar- check tärna,näbb,ringbärare- check toastmadame -check klänning skor -check färgtema -check frisyr hår klart i huvudet så- check blommor binder själv så -check kläder brudgum-ringbärare INTE check!

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2