• Skumbo­ll
    Äldre 19 Oct 15:29
    179796 visningar
    1573 svar
    1573
    179796

    Augusti 2011 - del 2

    För oss som gifter oss i augusti 2011. 


    Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html

  • Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • August­ilycka­n
    Äldre 19 Oct 22:29
    #1

    Kul att ni har startat en tråd för oss som gifter oss Augusti 2011. Vi bokade kyrka igår och idag registrerade jag mig här! Jag kan behöva lite push, antar att jag ligger lite efter, de flesta börjar ju planera sitt bröllop 1 år innan! Några tips på vad man skall börja med?

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 19 Oct 22:53
    #2

    Grattis augustilyckan till det kommande bröllopet!

    Vad du ska börja med beror lite på hurdant bröllop ni ska ha. Kyrka och festlokal brukar vara en bra start, sedan tror jag att fotografer behöver ofta bokas i god tid.
    Vi har bokat lokal och kyrka, har pratat med tärnor, ska titta på mammas ring (ligger i bankfack) och nästa steg blir inbjudningar (kommer skicka Save The Date kort tillsammans med julkorten, så de ska fixas också) och sedan börja titta på klänning då jag är föräldraledig i tre månader frammåt. 

  • August­ilycka­n
    Äldre 20 Oct 13:00
    #3

    Tack och Grattis själv!

    Kyrkan är bokad och vi håller på att kolla på festlokal, vilket inte är det enklaste! Tack för tipset om fotograf, det ska vi försöka kolla upp snarast! Jag fick ett tips här på torget och tänkte skicka ut inbjudningskorten så att de hamnar i brevlådan på alla hjärtans dag 14 februari, 6 månader innan, då borde inte så många vara uppbokade! Jag är också föräldraledig tom 1 april så jag har mkt tid att planera bröllopet! From nästa vecka måste jag börja träna också så man kommer iform till bröllopet!

  • L U N A
    Äldre 21 Oct 13:16
    #4

    Bra med ny tråd! Jag är fortfarande med även om jag inte är så aktiv. :) Har haft fullt med annat men nu har det blivit lite bröllopsplaner-drömmar igen!

    Håller på att kika på klänning, catering och smink/hår. Känns viktigt för att kunna spika budgeten! Lokal och fotograf är redan klart! Sen blir det vigselförrättare. Tror det är alla poster som jag vill ha bokade "i tid" för att inte missa nått bra. ;)

  • August­ilycka­n
    Äldre 21 Oct 14:25
    #5

    Kul att du också är med! Bra att ha några att bolla med! Det låter ju som att du är på god väg med de största posterna i budgeten. Lokalen är fortfarande ett frågetecken för mig, svårt att hitta en bra lokal som inte ligger alltför långt ifrån kyrkan!! Men vi kikar vidare efter lokal! Catering är ju nästa punkt efter att lokalen är spikad!

  • L U N A
    Äldre 21 Oct 14:42
    #6

    Lokal var helt klart det svåraste hittills, sen ramlar resten på ganska enkelt. Var i sverige leter du?

  • August­ilycka­n
    Äldre 21 Oct 16:37
    #7

    Jag letar i Tyresö, Stockholm.

  • L U N A
    Äldre 21 Oct 19:26
    #8

    Vi var och kikade på Tyresö Bygdegård innan vi bestämde oss. :)
     

  • August­ilycka­n
    Äldre 21 Oct 22:53
    #9

    Jaha, vad lustigt! Vad har ni hittat för lokal? Ska ni gifta er i Tyresö Kyrka?

  • delfin­78
    Äldre 24 Oct 09:45
    #10

    Hej alla blivande brudar

    Min bröllopsmapp med allt jag hade planerat och skrivit ner försvann när jag skulle kopiera mappen till en ny data :(
    så nu måste jag skriva ner allt igen  tur att man har det i huvvet :)

    vi har bokat kyrka, lokal, maten gör vi själva,
    min klänning ska en sömmerska sy upp, trodde det skulle kosta så mycket mer än att köpa/hyra men blev positivt överraskad :)
    Tärnornas klänningar e bestämda och min mamma ska sy upp dem.

    så jag e lite på väg

    vad ska ni ha för sånger i kyrkan?
    utgångs musik - e det "töntigt" att skoja till det med en sång som inte har alls med bröllop att göra?

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2