• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35275 visningar
    214 svar
    214
    35275

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Sep 21:36
    marimekko86 skrev 2011-09-02 21:34:14 följande:
    Ååååh vad kul att ha fått hem klänningarna...jag väntar på min, den kommer om ca 15-20 dagar...jag gifter mig sista helgen i oktober så jag har 8 veckor kvar, men ni som gifter er i början, jisses det närmar sig...iiiih.!

    Jag måste ringa prästen på måndag och boka en tid och bestämma psalmer, in och utgångslåt samt vilken låt de ska sjunga i kyrkan, min kompis och hans kompis.

    När det är gjort känns det lugnt Nu sitter jag med bordsplaceringen.! Ett hvette.!
    Usch jag vet! Bordsplaceringen var ju det svåraste på hela planeringen!
  • marime­kko86
    Äldre 2 Sep 21:55

    Jag får bara till partybord och tråkbord :-P Vissa personer går inte att blanda in med partyfolk,de skulle känna sig helt malplacerade... De vill sitta med likasinnade om det ska känna sig bekväma,vilket för mig är viktigt. Komemr sätta våra farmödrar och mormödrar tillsammans också,nära honnörsbordet...men annars vet jag icket hur jag ska komma vidare...vill ha en lyckad bordsplacering

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Sep 22:05
    marimekko86 skrev 2011-09-02 21:55:42 följande:
    Jag får bara till partybord och tråkbord :-P Vissa personer går inte att blanda in med partyfolk,de skulle känna sig helt malplacerade... De vill sitta med likasinnade om det ska känna sig bekväma,vilket för mig är viktigt. Komemr sätta våra farmödrar och mormödrar tillsammans också,nära honnörsbordet...men annars vet jag icket hur jag ska komma vidare...vill ha en lyckad bordsplacering
    Vi började med att göra en lista över alla som måste sitta jämte varandra och som skulle passa ihop och sätta ut dem först och sedan fyllde vi ut resten av platserna :)
  • marime­kko86
    Äldre 3 Sep 00:15

    Bra tips.! Tack för det

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 3 Sep 00:25

    Vad har ni 1/10-brudar kvar? Jag ska repa med två omgångar musiker, hans skor är kvar att inhandlas, bolla massa grejer med mamma som är toastmaster (organisatoriska saker alltså) hitta en ask till små tips-lappar folk kan lämna där de skriver vad vi kan göra tillsammans på helgen, skicka in festhäften och vigselprogram till kopiering, baka lite, köpa massa läsk och sockerbitar (:P), göra bordsplaceringstavla, boka in manikyrist och ev doctor fish... Det var nog det hela :)


  • Nuu
    Äldre 4 Sep 13:38

    Jag har så himla svårt att prioritera vad jag ska börja göra av allt som ska göras! Är kanske inte så organiserad som jag tror mig vara :) Det känns som att det är nästintill omöjligt att få något helt klart! Allt är halvfärdigt... 
    Idag är det servetter som står på schemat! Men efter ett tag ger jag upp eftersom det känns för tidigt att tvätta, stryka och vika dem, eller vad sägs, hur långt innan kan man göra klart det? Nästa projekt får nog bli den fruktade bordsplaceringen... 

  • Annika­611
    Äldre 4 Sep 13:53

    Vi gifter oss 8 oktober och vi har en hel del att fixa med ännu.

    - Träffa präst och kantor (vi har alltså inte ens bestämt tidpunkt för dessa träffar
    - Bestämma menyn (bröllopet hålls på ett hotell)
    - köpa underkläder
    - träffa frisör för planering av hår och smink
    - göra någon typ av programblad till vigseln
    - göra klart vår gästbok/minnesbok (en vanlig skrivbok som vi dekorerat pärmen i våra färger, klistrat in foton och texter om tiden från att vi träffades fram till förlovningen, skrivit frågor som gästerna ska svara på.m.m.)
    - Boka tid för manikyr
    - gå på manikyr och färgning och plockning av ögonbryn
    - Kolla lite detaljer kring dukningen på hotellet
    -bestämma vilken tårta vi ska ha

    Oj hjälp nu blir jag stressad!

  • Lisa20­1109
    Äldre 4 Sep 14:42

    Annika611:
    Försök att koncentrera er på en sak i taget. Långa listor av måsten kan bli jättestressande! Sen tycker jag att man ska berömma sig själv med en klapp på ryggen när man faktiskt har gjort någonting oavsett hur litet eller stort det är. Vi träffade vår präst i torsdags och han påminde oss om varför vi gifter oss och att det inte alls finns någon anledning till att stressa. Dagen B behöver INTE vara perfekt.

    Med det sagt=) sitter jag själv med 75 festprogram och försöker knyta vackra rosetter... Dom vill inte alls hamna så som jag vill att dom ska göra. Blir gaaalen! Och det är ju ett skitgöra, ingen kommer ändå bry sig=)  

  • Annika­611
    Äldre 4 Sep 14:53
    Lisa201109 skrev 2011-09-04 14:42:53 följande:
    Annika611:
    Försök att koncentrera er på en sak i taget. Långa listor av måsten kan bli jättestressande! Sen tycker jag att man ska berömma sig själv med en klapp på ryggen när man faktiskt har gjort någonting oavsett hur litet eller stort det är. Vi träffade vår präst i torsdags och han påminde oss om varför vi gifter oss och att det inte alls finns någon anledning till att stressa. Dagen B behöver INTE vara perfekt.

    Med det sagt=) sitter jag själv med 75 festprogram och försöker knyta vackra rosetter... Dom vill inte alls hamna så som jag vill att dom ska göra. Blir gaaalen! Och det är ju ett skitgöra, ingen kommer ändå bry sig=)  
    Haha! Nej allt behöver inte bli perfekt, men man vill ju ändå att det ska bli så där fint som man ser det i huvudet.

    Före jag skrev den där listan var jag inte alls stressad, tyckte att jag hade det mesta klart. Men när jag började lista allt ogjort blev det ju rätt mycket faktiskt. Nå, fem veckor kvar. Det fixar sig!
  • Lisa20­1109
    Äldre 4 Sep 15:11

    Fem veckor är lååång tid, om man bara fördelar tiden liksom. Vårt projekt i veckan är kantorn! Vi måste hitta noter och tussa ihop kantorn med solisten. Sen ska jag även organisera så att min kör kommer och sjunger på bröllopsmiddagen. Håller tummarna för att vi kommer att hinna arrangera det. 

    Sen tror jag att jag har min provuppsättning på tisdag... men är inte säkert, kanske veckan därpå...Bäst att ringa och kolla upp det =) 

    Om jag var er Annika611 skulle jag nog börja med prästen. Efter det kan ni kontakta kantorn, då ni vet vilka psamler ni ska ha (om ni inte redan har bestämt det) Efter det är det ju ganska praktiskt att skriva ihop vigselprogrammet. Det tog tio minuter för oss.  

Svar på tråden Oktober 2011