• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35261 visningar
    214 svar
    214
    35261

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 30 Aug 23:45
    marimekko86 skrev 2011-08-30 23:38:41 följande:
    GILLAR Så najs.! För oss blir det ingen bröllopsresa förrän till våren pga mina studier...menmen, gifta blir vi ju och det är huvudsaken.!
    Kan ju vara kul att ha något att se fram emot också :)
  • Pinova
    Äldre 31 Aug 12:14

    Nu är alla vaccinationer på plats!

    Nu väntar vi på att vigselringarna ska bli klara. Vill så gärna prova min så fort det bara går! Skrattande


  • Nuu
    Äldre 1 Sep 20:55

    Nu rullar allt på! Har skrivit en lista med oroväckande många punkter men det ska väl hinnas med...  Vi har hittat ny lokal efter att den vi hade gick i konkurs, och har också bokat ny kyrka närmare den nya lokalen! Idag bokade vi resa till Mexiko och imorn ska det beställas ringar! OSA går ut idag och just nu är det fyra par som inte har svarat... Spännande :)
     

  • duochj­agmotv­ärlden
    Äldre 1 Sep 21:34

    Idag har vi en månad kvar... hjälp vad fort tiden går...

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Sep 21:54
    duochjagmotvärlden skrev 2011-09-01 21:34:35 följande:

    Idag har vi en månad kvar... hjälp vad fort tiden går...


    Jag vet! Helt sjukt!


    Lämnade in ringarna för putsning och gravering (1100 kr, ska det verkligen kosta så mycket?!!!) och fixade barnvakt till bröllopsmiddagen (att ta hand om de små i barnrummet när de inte orkar mer) ... *Här kommer jag på att gahh, vi blir ju tre gäster och en barnvakt till som ska ha tårta och mejlar genast tårtbakerskan*


    Sådär, nu är en sak till fixad, haha :P


  • marime­kko86
    Äldre 2 Sep 15:52
    förlovadflicka skrev 2011-09-01 21:54:00 följande:

    Jag vet! Helt sjukt!


    Lämnade in ringarna för putsning och gravering (1100 kr, ska det verkligen kosta så mycket?!!!) och fixade barnvakt till bröllopsmiddagen (att ta hand om de små i barnrummet när de inte orkar mer) ... *Här kommer jag på att gahh, vi blir ju tre gäster och en barnvakt till som ska ha tårta och mejlar genast tårtbakerskan*


    Sådär, nu är en sak till fixad, haha :P


    Putsning av våra skulle kosta 200 kronor...men då graverar vi dem inte...så det kanske är graveringen som kostar...??? Tur jag gick in o läste angående tårtan.!!!! Vi har ju provsmakat och bestämt smak men inte sagt det till konditoriet...Slänger mig på luren.!!! :-P
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Sep 16:11
    marimekko86 skrev 2011-09-02 15:52:52 följande:
    Putsning av våra skulle kosta 200 kronor...men då graverar vi dem inte...så det kanske är graveringen som kostar...??? Tur jag gick in o läste angående tårtan.!!!! Vi har ju provsmakat och bestämt smak men inte sagt det till konditoriet...Slänger mig på luren.!!! :-P
    Nämen, putsning per ring kostade 330 per styck och graveringen 249... :SSSS
  • Stepha­nie
    Äldre 2 Sep 21:11

    Idag har jag hämtat hem klänningen! Den är fantastisk! OH. Var också och testade stommen till ringen och fick se diamanterna, oh nu närmar det sig! Det mesta är under kontroll, men mycket är kvar att fiffa med, mest småfiff. Musik till vigseln klar, möte med prästen inbokat, nästan alla har osat ja, all sorts transport klar, menyn klar, tårtan vald, dj bokad, alla kläder till bröllopsföljet klara, vigselprogram och festhäfte under produktion, blommor beställda, ja herrejisses, listan är lång, vi har en sista planeringsmiddag med tärna, bestman och toastmadame om 1,5 vecka.
    OH jag längtar med skräckblandad förtjusning... Imorgon är det 4 veckor tills dagen D!

    Har syjunta med kollegorna på onsdag och så ska det sys rispåsar =)

  • Lisa20­1109
    Äldre 2 Sep 21:18

    Fem veckor kvar för oss! Hämtade hem min klänning idag. Är oxå sjuktnöjd. Känner mig jättevacker! Prästen träffade vi igår, och han verkar avslappnad och rolig. Inga psalmer med heteronormativa texter - fixat=) Kantorn ska vi träffa nästa vecka. Vigselprogram och festprogram blir allt mer kompletta!!  provuppsättning på tisdag, woho! 

    Hjälp, vad ska jag göra de kommande veckorna...? Kommer att bli alldeles sprallig=) 

  • marime­kko86
    Äldre 2 Sep 21:34

    Ååååh vad kul att ha fått hem klänningarna...jag väntar på min, den kommer om ca 15-20 dagar...jag gifter mig sista helgen i oktober så jag har 8 veckor kvar, men ni som gifter er i början, jisses det närmar sig...iiiih.!

    Jag måste ringa prästen på måndag och boka en tid och bestämma psalmer, in och utgångslåt samt vilken låt de ska sjunga i kyrkan, min kompis och hans kompis.

    När det är gjort känns det lugnt Nu sitter jag med bordsplaceringen.! Ett hvette.!

Svar på tråden Oktober 2011