• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35296 visningar
    214 svar
    214
    35296

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Kristi­na76
    Äldre 19 Aug 16:26

    Menyn ser ut som följande
    *Caesarsallad med kyckling
    **Strutsfilé med rotsaksgratäng
    ***Creme brulee med bärkompott

    Tårta med hallon & blåbärgrädde, vaniljkräm, vit sugarpaste

    Som sagt ser fram emot att smaka tårtan efter middagen ikväll..

  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 16:57

    Låter som ännu en god meny! 
    Strutsfilé, det var orginellt, hur smakar det?

    fattar inte att sommaren snart är över?! Snart är det ju oktober. 
     

  • marime­kko86
    Äldre 22 Aug 23:22

    Goda menyer ni har...vi har än inte bestämt oss hundra. Vi ska ha en grillbuffé med entrecote, lax och lamrostbiff med en massa olika sallader, potatis, såser och annat...men vad till förätt vet vi inte än, ska snacka med kocken nu snart och bestämma.

    Efterrätt blir bröllopstårta som består av chokladbotten med mörk chokladmousse och skogsbärsgrädde. Yummie.! Kommer be dem designa den vit, fyrkantig med ceriserosa band nertill och sedan någon vacker blomma lagd som dekoration...typ orkidé Jag är för det enkla.

    Har iaf bokat in träff emd fotografen, vi ska utforska platsen och förfotografera lite, det mesta är köpt...fast jag tycker det dyker upp nya grejjer hela tiden man måste köpa elelr fixa...känner nån igen sig? eller så kanske jag har varit dålig på att planera.! Cool

  • Lisa20­1109
    Äldre 23 Aug 09:14

    jag förstår vad du menar marimekko86. Fästmannen är inte så mycket för att planera men det är jag och jag har verkligen legat i framkanten hela det året som vi har planerat. Men ändå så känns det som att tiden börjar rinna ut. Det jobbiga är att saker som är beroende av andra som inte är klara än. Präst och kantor har ännu inte hört av sig.. vår stackars solist måste ju få hinna träna på sina sångar...  Sen vet jag inte hur det blir med DJ på festen. han som är vår kontakt för festlokalen svarar inte på sina mail=(... känner mig som en efterhängsen bridzilla med mina frågor om servetter, musik och förrätter....

    ojoj...

    Vad fin dekroation på tårtan.
    Vi har besällt 100st handgjorda fjärilar i höstfärger som ska pryda våra tårtor... det blir en vit tårta under och sedan ska fjärilarna sitta så att de ser ut att flygga iväg. Ett färgsprakande fjärilsmoln. 

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 23 Aug 11:54

    Åh, det är snart bara en månad kvar!!!


    Igår tog jag trash the dress-kort att ge till mannen i morgongåva- det var så sjuuuuuukt kul! Och ännu en sak att bocka av på listan. I helgen ska vi provfotograferas och fixa håret- det rullar på alltså... Gahhhhh, måste börja baka till kakbuffén!


  • Kristi­na76
    Äldre 29 Aug 11:21

    Ja, nu är det bara en månad kvar. Alla har svarat utom en av mina kompisar trots påminelse via mail och telefonmeddelande. Vad gör man nu OSA var den 19/8??
    Igår var vi runt i stan och kikade på vackra fotoplatser.
    Min syster = tärna ska hjälpa till med logistiken för den stora dagen, det är en del att tänka på. Jag ska prata blommor med min florist den här veckan och även kontakta klänningsaffären för provning och ev. justering.
    Spännande!!!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Aug 11:40

    Provfotografering och provuppsättning- check! :D


  • marime­kko86
    Äldre 30 Aug 21:37
    Kristina76 skrev 2011-08-29 11:21:09 följande:
    Ja, nu är det bara en månad kvar. Alla har svarat utom en av mina kompisar trots påminelse via mail och telefonmeddelande. Vad gör man nu OSA var den 19/8??
    Igår var vi runt i stan och kikade på vackra fotoplatser.
    Min syster = tärna ska hjälpa till med logistiken för den stora dagen, det är en del att tänka på. Jag ska prata blommor med min florist den här veckan och även kontakta klänningsaffären för provning och ev. justering.
    Spännande!!!
    Se det som ett NEJ. Det skulle jag gjort. Vårt OSA gick igår,skickade påminnelse idag och sa att de hade två dagar på sig att svara, sen räknas det som att dem tackat nej...har fått svar av alla. Jag hade som sagt räknat bort dem efter två dagar annars.
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 30 Aug 21:47

    Bokade flygbiljetter idag- bröllopsresan går till kreta ;)


  • marime­kko86
    Äldre 30 Aug 23:38
    förlovadflicka skrev 2011-08-30 21:47:01 följande:
    Bokade flygbiljetter idag- bröllopsresan går till kreta ;)
    GILLAR Så najs.! För oss blir det ingen bröllopsresa förrän till våren pga mina studier...menmen, gifta blir vi ju och det är huvudsaken.!
Svar på tråden Oktober 2011