• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35295 visningar
    214 svar
    214
    35295

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • marime­kko86
    Äldre 9 Aug 00:47

    Vi gifter oss i stadskyrkan och kommer ha festen på fabriken Kommer blir bra. Mycket att göra bara, som sagt en massa beslut att ta.!

    Ska ner till STHLM om en vecka och köpa skor och ska då också kolla efter nåt att ha på mig så jag inte fryser ihjäl...men vill inte lägga alltför stor summa på nåt i fuskpäls heller, då jag inte kommer bära den särskilt ofta...ett problem sommarbrudar slipper tänka på :-P

    Hoppas det blir en fiiiin senhöst här uppe.!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 9 Aug 09:37

    Åh, nu börjar det dra ihop sig alltså! Går och är helt otålig hela dagarna! :D

  • marime­kko86
    Äldre 9 Aug 14:41

    Jaaaa, jag märker av det tydligt då mitt hårsmycke damp ner i postfacket igår och idag levererade milanoo mina tärnors klänningar...aaaaaaah Bara brudklänningen som fattas typ.!

  • Stepha­nie
    Äldre 10 Aug 21:54

    Idag hade vi möte med vår fotograf, känns helt kanon! Han förstod precis vad vi vill ha och var lyhörd för vilka vi är =) Och kom med tips och idéer. Känns som att oktober närmar sig med stormsteg... I helgen ska vi sätta oss med bordsplaceringen. Sitter och småfnular på festhäftena lite då och då. Förra helgen var vi på valskurs, himla skoj men oj så svårt! Ska träna träna hemma om kvällarna. Hur går det för er andra?

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 10 Aug 21:58

    Här kommer vår lista på det som är kvar, vad har ni kvar? :)



    Saker till morgonen:



    finskor till brudgummen



    Provbrudfrisyr





    Saker till fotograferingen:



    Köp söta mr och mrs-skyltar



    Provfotografering 27/8





    Saker till vigseln:



    Repa med musikerna



    Snacka med floristen





    Saker till öppet hus:



    Provduka



    Fixa små lappar ifall de glömt kort+tejp



    Baka och köp sötsaker... Och dricka och kaffe!!



    Gör vägskylt





    Till middagen:




    Repa med musikerna


    Gör tavla till bordsplaceringen



    Köp godis till favours





    Efter:



    Boka flygbiljetter



    Fixa tackkort



    Floristbesök, boka flygbiljetter, skyltarna till fotograferingen och ev brudgummens skor ska avklaras i helgen :)







  • marime­kko86
    Äldre 12 Aug 00:03

    Känns som att vi har massor kvar....

    Har inte bestämt maten eller tårtan riktigt, men det är bokat och klart, men VAD är inte klart

    Ska ha möte med fotografen

    Skriva ut innehållet till festhäftena, mapparna görs för fullt

    Boka tid för mina naglar + eventuellt make-up

    Beställa hår (min kompis är frisör och sätter in det innan dagen D)

    Brudgummenskläder

    Trosor (BH är klart)

    SKOR ???!!!!!

    Göra en skylt (vägbeskrivning)

    Handla tomtebloss (ska tändas utanför kyrkan)

    Köpa nåt att ha över mig så jag inte fryser ute

    All dryck ska inhandlas, snask, baka småkakor

    Köpa gästbok

    Prata med frisörens kille som är musiker som ska spela piano och fixa en kkompis som brukar sjunga på bröllop. Behöver prata med dem så de vet vilken låt de ska framföra i kyrkan

    Träffa prästen

    Bestämma brudbukett + dekorationer (bästa vännen florist)

    Bordsplacering, hur ska vi duka osv. ?! Kan inte börja med det förrän OSA datumet gått ut

    ....det hinns med, hahahaha .!

  • Kristi­na76
    Äldre 12 Aug 15:09

    Ja nu händer det verkligen saker, urkul!
    - haft möte med fotografen, blir hur bra som helst. Ska reka lite fina ställen
    - Möte med konditorn på tisdag
    - Proväta meny på tisdag, titta på rum och festlokal också tisdag
    - Bordsplaceringen är nästan klar, även fast inte alla svarat.
    - Jag har beställt en ring för provning.

    Det vi måste göra är att öva vals, gå in skor, kolla o justera kläder och ha möte med prästen som just nu är på semester.
    Det går ruskigt fort nu.
    Skoj skoj!!

  • Nuu
    Äldre 14 Aug 21:06

    Hej allihopa! Håller med om att det börjar dra ihop sig nu! Före semestern gick jag mest bara runt och pratade om att det var så länge kvar men nu en månad senare känns det som att vi kanske borde ha tagit tag i några grejer på semestern!
    Präst, lokal, kyrka, fotograf och smink är fixat! Florist är på gång och maten ska bestämmas när alla har osa:t. Min klänning har kommit men måste nog sys in lite! Brudgummens kläder inhandlades idag på Vingåker outlet, blir en vanlig kostym för det trivs han bäst i!
    Hittils har bara ett fåtal svarat att de kommer, ingen har tackat nej och många har bara sagt i förbifarten att de kommer eller skickat ett sms. Hur har det funkat för er, har gästerna svarat i tid? 

  • Brumme­lisa
    Äldre 14 Aug 21:11

    Ja - jag kom precis på att det är exakt två månader kvar tills vi gifter oss!

    Tiden bara rusar iväg!!

  • marime­kko86
    Äldre 14 Aug 21:12

    Vårt OSA-datum går ut 29:e augusti och hittills har bara de mest självklara gästerna sagt JA så som nära familj och vänner. Däremot har vi hört från jättemånga som sagt till oss att de planerar att komma eller till våra föräldrar att de ska komma och att de ser framemot oktober, att det är roligt med bröllop osv. ....INGEN kommer typ tacka nej om man ska tro på det som sägs.

    Jag tror att vissa kommer glömma i att svara för att de tycker att de redan sagt JA till oss sådär i förbifarten, men det räcker inte för mig, måste få veta säkert liksom

    Kommer skriva sms eller skicka mejl till de som inte svarat dagen efter OSA gått ut. Svarar de inte då stryks de och då kan man inte komma senare tacka JA. Har inte tid att vönta längre på folk. Måste börja göra bordsplacering, festhäften NU mm. Snart börjar jag skolan igen då kommer jag ah fullt upp med tenta och redovisningar

Svar på tråden Oktober 2011