• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35291 visningar
    214 svar
    214
    35291

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Stepha­nie
    Äldre 16 Jul 18:00

    Min egensydda ringkudde där man kan knyta fast rngarna i sidenbandet ovanpå, sydde rispåsar av tyll och sen gjort placeringskort. Kommer nog bara ha med svart band till gästerna sen. Lite rogivande och sitta och pyssla =)


  • marime­kko86
    Äldre 16 Jul 18:08
    Stephanie skrev 2011-07-16 17:51:25 följande:
    Marimekko86 - jag har suttit och pysslat ungefär likadant här på semestern. Köpte en tapet i glasigvit/silver. Och har klippt a4 och viker på höjden. Roligt att vi gör liknande. =) Vart har du beställt stämpel? Har ej kommit fram till hur jag ska göra texten på framsidan förutom att jag ska göra den på annat papper och sätta fast med fästkuddar för att få lite effekt.
    Roligt att pyssla men det tar sin lilla tid... Sydde en ringkudde och har sytt rispåsar. Håller också på med placeringskort, köpt ett tjockare rosa papper och sen viker det och namnen skriver jag på ett mer genomskinligt papper och sätter på och toppar det hela med ett litet band. Blev över förväntan. =)
    Jag har beställt min stämpel på mycards.se där finns flera färdiga eller så designar man sin egen, det gjorde jag med vårt monogram

    Jag känner att det blir jobbigt att skriva Välkommen XX och vårt datum på alla 80 festhäften så jag ska nog se om jag hittar en fin stämpel i bra storlek till Välkommen texten och datumet. Skriver inte så himla fint heller :-P

    Snyggt med fästkuddar förresten, som du säger, blir en fin effekt

    Fina bordsplaceringskort,sååå söta.!
  • Kristi­na76
    Äldre 28 Jul 16:44

    Semester och tiden rinner iväg. Många ja tack svar vilket är urkul. Häromdagen ringde prästen men hon fick inte tag i oss så hon ska återkomma. Nu börjar det bli konkret, yikes!!
    Roligt men ändå väldigt nervöst. Har börjat semesterjogga lite för att gå ner ett par kilo innan dagen D, det verkar gå åt rätt håll. Fick blixtsnabbt svar om hindersprövningen, skönt!!

  • marime­kko86
    Äldre 28 Jul 17:38
    Kristina76 skrev 2011-07-28 16:44:15 följande:
    Semester och tiden rinner iväg. Många ja tack svar vilket är urkul. Häromdagen ringde prästen men hon fick inte tag i oss så hon ska återkomma. Nu börjar det bli konkret, yikes!!
    Roligt men ändå väldigt nervöst. Har börjat semesterjogga lite för att gå ner ett par kilo innan dagen D, det verkar gå åt rätt håll. Fick blixtsnabbt svar om hindersprövningen, skönt!!
    Jag med försöker gå ner några kilon till dagen D. Mest vill jag trimma kroppen, få till lite snyggare armar typ. det är ju dem som kommer synas :-P

    Beställde klänningen förra veckan...hoppas den kommer i tid.! Men det ska den göra enligt dem.
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Aug 17:36

    Hur går det tjejer? Det var exakt två månader kvar igår!!! Vi köpte mannens kostym, skjorta, lite skönhetsgrejer till honom och GÄSTBOKEN! Är jätteglad över den, hehe :)

  • Brumme­lisa
    Äldre 2 Aug 17:54

    Oj - vad ni pysslar och donar.

    Min sambo har precis - efter flera års tajtande från min sida, gått med på att gifta sig. Eftersom vi bestämde oss för att ha ett hemligt bröllop, bara vi två - så bokade jag precis en vigsel i mitten av oktober.

    Jag har fått tag på en fotograf här via BT.

    Nu väntar jag bara svar från gymnasiets frisörprogram - om de kan hjälpa mig med en håruppsättning. Annars får jag nog boka tid hos en vanlig frisör!

    Snabba ryck alltså!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Aug 17:56
    Brummelisa skrev 2011-08-02 17:54:25 följande:
    Oj - vad ni pysslar och donar.

    Min sambo har precis - efter flera års tajtande från min sida, gått med på att gifta sig. Eftersom vi bestämde oss för att ha ett hemligt bröllop, bara vi två - så bokade jag precis en vigsel i mitten av oktober.

    Jag har fått tag på en fotograf här via BT.

    Nu väntar jag bara svar från gymnasiets frisörprogram - om de kan hjälpa mig med en håruppsättning. Annars får jag nog boka tid hos en vanlig frisör!

    Snabba ryck alltså!
    Oj! Själv har man planerat sen oktober förra året :P
  • miinoo
    Äldre 4 Aug 22:01

    Hej!

    Vi ska gifta oss den 22 oktober. Det är våran 16:e årsdag, kanske lite töntigt men har nog hållit räkningen pga att vi var så pass unga när vi blev ett par ;)

    Kommer att ha en mindre fest för endast våra familjer och ett kompispar som är värdpar. Vi blir ca. 45 st.
    Kyrkan och fest lokal är bokad. Fick idag hem hindersprövningen.
    Börjar kännas på riktigt nu :)

    Vi bor i Umeå och jag tittade vad det var för väder förra året den 22:a oktober. 0 grader och regn... nu är den stora frågan vad man ska ha på sig utanför kyrkan. Är lite inne på en svart fuskpäls till den vadlånga klänningen. Kan det funka?
    Har inte heller någon aning om vad gästerna ska kasta över oss. Regnvått ris, blöta rosenblad eller ingenting?
    Vi gifter oss kl. 14 så det är precis vid skymning efter vigseln.

    Ghaa...mycket att tänka på!

  • marime­kko86
    Äldre 4 Aug 22:18

    Jag med bor i Umeå och gifter mig 29:e oktober...fasiken vad kallt det verkar vara i oktober då. Måste fixa nån slags bolero...jag ska ha en vit i fuskpäls känner jag. De är fina

    Angående riset fick jag tips av en från forumet att låta gästerna tända tomtebloss eller låta några hålla i facklor. Blir fint i mörkret

  • miinoo
    Äldre 4 Aug 22:33

    Var gifter ni er?
    Kyrka eller borgelig?

    Vi ska gifta oss i Helena Elisabeth, på Gammlia.
    Tomtebloss skulle kunna bli hur fint som helst. Vet ju inte riktigt hur mycket skymning det kommer att vara den tiden på eftermiddan, om blossen ens kommer att synas.
    Vi har även rätt så mycket barn med på vigseln så jag vet inte hur vi ska få med dem på grejen.

    Var inne på en enkel bolero men när jag såg hur kallt det  var förra året gjorde jag en tvär omvändning ;) Såg en så fin fuskpäls på MQ i svart och fick då ide´n om den och ett par svarta skor. Har som sagt en vadlång klänning så skorna syns ju verkligen.

    Önskar att någon annan kunde ta alla beslut åt mig ;)

Svar på tråden Oktober 2011