• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35297 visningar
    214 svar
    214
    35297

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Kristi­na76
    Äldre 11 Jul 21:48

    Imorgon skickar vi in hindersprövningen, nu börjar det dra ihop sig, det kommer bara säga svisch så är det dags. Många svar har börjat droppa in också, vilket är urroligt. Det blir ett hästjobb med bordsplaceringen men snacka om I-landsproblem.

  • marime­kko86
    Äldre 11 Jul 21:51
    Kristina76 skrev 2011-07-11 21:48:12 följande:
    Imorgon skickar vi in hindersprövningen, nu börjar det dra ihop sig, det kommer bara säga svisch så är det dags. Många svar har börjat droppa in också, vilket är urroligt. Det blir ett hästjobb med bordsplaceringen men snacka om I-landsproblem.
    Vi med skickar in våran imorgon, för mitt nya efternamn har börjat gälla . Vi ska bära pappas släktnamn. Jag hör av mamma och andra att folk ska komma och har stött på många som säger att de är glada och ser fram emot oktober,men de har inte OSAT .... de kanske tror det är givet att de ska komma? Jaja,får väl se, alla från min sida kommer i alla fall komma om jag ska tro folk
  • Pinova
    Äldre 12 Jul 19:09

    Vi har också skickat in hindersprövningen och efternamnsblanketten. Dessutom har vi hittat m2bs kostym och slips.

    Ännu några saker att bocka av.


  • Stepha­nie
    Äldre 13 Jul 00:11

    WEEE, igår skickade vi ut våra inbjudningar och idag har besöksstatistiken ökat på vår bröllpssida. Känns som att det mesta är bokat och klart för 1 oktober, nu är det smådetaljer som ska putsas =) 81 dagar kvar... Känns som tiden går väldigt fort!
    Hur går det för er andra?

  • marime­kko86
    Äldre 13 Jul 02:20

    Tiden går ruskigt snabbt.! Vi har ju skickat våra inbjudningskort för 1½ månad sedan så vi har den senaste tiden fått höra väldigt roliga saker som att folk är glada och förväntansfulla på oktober och jag har fått massa beröm för korten.

    I princip allt är klart förutom klänningen som jag ska beställa så fort mitt paypalkonto är klart för att användas, då jag ska beställa från KINA. Men till helgen kan jag nog beställa den och betala enligt paypal.

    Har skrivit klart festhäftet på datorn och vi har en ungefärlig bordsplacering, vi kommer inte skriva ut och göra festhäftena och bordsplaceringarna helt klara förrän OSA datumet har passerat,men vi har "mallen" så att säga. Imorgon ska jag handla in material så jag kan börja göra omslaget till festhäftena i alla fall. Vet ju på ett ungefär hur många som kommer.

    Jag vill göra så mycket som möjligt klart innan september då skolan börjar igen,då kommer jag inte ha lika mkt tid till sånt. Bara bestämma mat, tårta och införskaffa dryck.!

    Nästa vecka åker vi och storhandlar på IKEA till alla dekorationer. Känns som att jag har läget under kontroll.

  • Nuu
    Äldre 13 Jul 09:23

    Hej! Vad roligt med fler oktoberbrudar! Vi gifter oss 29 oktober, så det är ett tag kvar :) Lokal, kyrka, präst, fotograf och smink/hår är bokat! Inbjudningskorten är utskickade och nu har några svar börjat komma in!

    Just nu funderar vi mest över bröllopsresa - och hur vi ska göra med efternamnet! Har läst så många trådar här om hur lång tid det tar att få allt iordning efter namnbytet men vet ändå inte om jag ska chansa på att vi hinner, eller boka i mitt namn och byta efter bröllopsresan. Tror vi kommer att åka 24 november, så det är ju nästan en månad. Hur gör ni andra? 

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 13 Jul 09:47
    Nuu skrev 2011-07-13 09:23:57 följande:
    Hej! Vad roligt med fler oktoberbrudar! Vi gifter oss 29 oktober, så det är ett tag kvar :) Lokal, kyrka, präst, fotograf och smink/hår är bokat! Inbjudningskorten är utskickade och nu har några svar börjat komma in!

    Just nu funderar vi mest över bröllopsresa - och hur vi ska göra med efternamnet! Har läst så många trådar här om hur lång tid det tar att få allt iordning efter namnbytet men vet ändå inte om jag ska chansa på att vi hinner, eller boka i mitt namn och byta efter bröllopsresan. Tror vi kommer att åka 24 november, så det är ju nästan en månad. Hur gör ni andra?

    Bara det står samma namn på biljetten och passet/id-kortet så är det inga problem, så du kan bara boka i ditt vanliga namn och ha ditt gamla pass. :)


     


    Idag ska jag åka med mamma (fästmannen jobbar :P) till lokalen där vi ska ha öppet hus och bestämma exakt hur vi ska dekorera :) Superkul! :D

  • Nuu
    Äldre 15 Jul 16:27

    Tack för svar! Gamla namnet får det bli ett tag till :) Nu ska det bara bestämmas var man ska åka!

    Hoppas det gått bra med planering av dekorationerna! Tips tas tacksamt emot :) 

  • marime­kko86
    Äldre 16 Jul 00:27

    Jag har börjat göra mina 80 festhäften... i alla fall pärmen, skriver inte ut själva innehållet förrns det är riktigt nära bröllopet. Men jag vill ha pärmarna klara. Det är lite pyssligt med ändå roligt.!

    Vi har ju haft gråa och silverglittriga inbjudningskort så jag kör på samma med festhäftena. Har köpt tapet i grå metallicfärg som jag gör pärmen av, typ ett a4:a vikt på längden. Sedan klipper jag ut en fyrkantig bit i den gråa kartongen som vi gjorde inbjudningskorten av och stämplar med vårt monogram och embossar i silverglitter.

    Och så knyter jag ett tunnare organzaband i grått, samma som från inbjudningskorten, tvärs över kortet,längs bredden och knyter en rosett vid öppningen så häftet inte öppnas och så mitt på festhäftet och mitt på bandet klistrar jag på monogramslappen. Ska skriva Välkommen + namn så det blir som ett placeringskort också längst upp på häftet. Blir jättefint, får visa en bild sen, har ingen än

    Jag börjar plugga igen i september så jag måste bli klar med så mycket som möjligt inann dess.! Kommer stressa ihjäl mig annars.!

  • Stepha­nie
    Äldre 16 Jul 17:51

    Marimekko86 - jag har suttit och pysslat ungefär likadant här på semestern. Köpte en tapet i glasigvit/silver. Och har klippt a4 och viker på höjden. Roligt att vi gör liknande. =) Vart har du beställt stämpel? Har ej kommit fram till hur jag ska göra texten på framsidan förutom att jag ska göra den på annat papper och sätta fast med fästkuddar för att få lite effekt.
    Roligt att pyssla men det tar sin lilla tid... Sydde en ringkudde och har sytt rispåsar. Håller också på med placeringskort, köpt ett tjockare rosa papper och sen viker det och namnen skriver jag på ett mer genomskinligt papper och sätter på och toppar det hela med ett litet band. Blev över förväntan. =)

Svar på tråden Oktober 2011