• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35287 visningar
    214 svar
    214
    35287

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Kristi­na76
    Äldre 15 Jun 22:52

    mycket beslut nu....
    tårta är gott det tycker många men när tänkte man så mycket på vad den ska smaka???
    Meny samma sak där... Vad ska vi äta? Vilket slags kött och vilken efterrätt passar bäst till den där tårtan som vi inte heller vet hur den ska smaka.
    Känns som att det bara är att börja någonstans men var??

  • Pinova
    Äldre 16 Jun 09:01

    Det är verkligen kul att läsa om hur långt ni andra har kommit. Vi var till guldsmeden igår, han hade hittat 3st VS/VVS champagnefärgade diamanter i liknande storlek som valde mellan till min solitär vigselring. Det blev en 0.53ct VS/VVS champagnefärgad diamant till en 5mm rundad skena i rödguld och stenen ska sitta fast med V-fattning. Den glittrar fantastiskt fint!


  • marime­kko86
    Äldre 16 Jun 19:24
    Kristina76 skrev 2011-06-15 22:52:55 följande:
    mycket beslut nu....
    tårta är gott det tycker många men när tänkte man så mycket på vad den ska smaka???
    Meny samma sak där... Vad ska vi äta? Vilket slags kött och vilken efterrätt passar bäst till den där tårtan som vi inte heller vet hur den ska smaka.
    Känns som att det bara är att börja någonstans men var??
    Känner SÅ igen mig Tur som sagt att jag iaf har tid på mig att fundera.!
  • marime­kko86
    Äldre 16 Jun 19:27
    Pinova skrev 2011-06-16 09:01:16 följande:
    Det är verkligen kul att läsa om hur långt ni andra har kommit. Vi var till guldsmeden igår, han hade hittat 3st VS/VVS champagnefärgade diamanter i liknande storlek som valde mellan till min solitär vigselring. Det blev en 0.53ct VS/VVS champagnefärgad diamant till en 5mm rundad skena i rödguld och stenen ska sitta fast med V-fattning. Den glittrar fantastiskt fint!
    Åååååh vad roligt, kommer bli skitfint Jag med har varit hos en guldsmed och hört efter vad det skulle kosta att slipa till min förlovningsring så den får en slät yta och sätta in några diamanter på rad. Skulle kosta 5000 spänn, 12 000 att köpa en helt ny likadan, så det känns som taget.!

    Ska lämna in den efter sommaren. Om exakt 14 dagar kommer min vigselring leveraras också. En trestensring i vitt guld med prinsessslipade diamaneter på 0,7 carat...LÄNGTAR!
  • Josefi­ne666
    Äldre 16 Jun 21:59

    Hejsan alla blivande:)


    Vi ska gifta oss den 22 okt, underbart:) Vi har bara varit ihop i 1,5 år nu men allt känns så himla rätt. Underbart att ha hittat rätt.


    Vi har inte gjort ngt typ...känns som om jag ligger långt efter. Det känns som om det är så långt kvar.


    Jag funderar på tema till bröllopet, kanske guld o blått? hur låter de?


    Ska åka till Ullared på lörd för att checka läget lite...:) till deko o sånt. ska bli spännande.


    Var ska ni gifta er?

  • marime­kko86
    Äldre 16 Jun 22:08
    Josefine666 skrev 2011-06-16 21:59:47 följande:

    Hejsan alla blivande:)


    Vi ska gifta oss den 22 okt, underbart:) Vi har bara varit ihop i 1,5 år nu men allt känns så himla rätt. Underbart att ha hittat rätt.


    Vi har inte gjort ngt typ...känns som om jag ligger långt efter. Det känns som om det är så långt kvar.


    Jag funderar på tema till bröllopet, kanske guld o blått? hur låter de?


    Ska åka till Ullared på lörd för att checka läget lite...:) till deko o sånt. ska bli spännande.


    Var ska ni gifta er?


    Även om det känns långt bort så säger det bara pang så har dagen kommit Bra att börja planera nu. Fundera över vilket typ av bröllop ni ska ha. Kyrkligt/borgligt? Litet, stort eller lagom, vilka ska bjudas, vart ska ni hålla till osv. Kyrka, lokal, fotograf och liknande måste bokas i tid.! Bra du är lugn som en filbunke, själv börjar jag känna att saker måste fixas för nu närmar det sig

    Jag och min blivande är från norrland, Umeå. Kommer gifta oss här i stadskyrkan och ha festen inne i stan. Alla stora grejjer är klara och fixade, inbjudningarna skickades för 14 dagar sedan. Nu funderar vi över vilken mat vi vill äta och vad tårtan skall smaka, och hur vi ska dekorera lokalen där middagen och festen hålls.!
  • Pinova
    Äldre 17 Jun 18:50

    Vi gifter oss i Svenska kyrkan i New York den 26 oktober.


  • marime­kko86
    Äldre 17 Jun 20:01
    Pinova skrev 2011-06-17 18:50:34 följande:
    Vi gifter oss i Svenska kyrkan i New York den 26 oktober.
    Vi med hade först tänkt åka iväg dit och gifta oss och sedan crusa omkring i USA en månad typ. Hade kostat samma som vi lägger på bröllop här hemma . Men vi ångrade oss i sista sekund typ. Ni kommer få en minnesvärd bröllopsdag är jag helt säker på
  • Pinova
    Äldre 18 Jun 14:05

    Det tror och hoppas jag också!
    Våra föräldrar kommer följa med till NYC.

    Vi fortsätter till Karibien efteråt på smekmånad och stannar där i 3 veckor. Det kommer bli underbart!


  • marime­kko86
    Äldre 18 Jun 20:08

    GUD så underbart det låter.! Jag hoppas vi har pengar över så vi kan åka bort efter bröllopet innan jag ska börja min praktik via utbildningen jag går...vore skönt att få komma bort och rå om varandra i ett paradis av nåt slag

Svar på tråden Oktober 2011