• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35266 visningar
    214 svar
    214
    35266

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • duochj­agmotv­ärlden
    Äldre 2 Jun 23:28
    #91
    förlovadflicka skrev 2011-06-02 22:57:35 följande:
    Vilket datum gifter ni er? Den varar väl bara i tre månader, eller? :S
    Nä.... 4 månader....
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Jun 23:42
    #92
    duochjagmotvärlden skrev 2011-06-02 23:28:10 följande:
    Nä.... 4 månader....
    Jaha, hade fel för mig då :)
  • marime­kko86
    Äldre 4 Jun 18:18
    #93

    Vi har skickat inbjudningarna...men på grund av alla röda dagar så kommer de nog inte fram förrän tisdag Vi bestämde oss för att ge mamma inbjudningskortet då hon var här i några dagar förra veckan...Hon blev alldeles tårögd och verkligen superglad

    När hon sedan åkte hemmåt efter några dagar och visade pappa så hade även han blivit jätteglad, alldeles i extas Faaaan,vad ska jag ha för kläder, men ååååh du måste hjälpa mig skriva ett tal...ungefär så hade han sagt enligt mamma

    Även min blivandes föäldrar fick kortet innan helgen. De ringde och grattade och blev också glada och var ordentligt nyfikna på allt.! Så nu längtar jag till tisdag då ALLA andra borde fått sin inbjudan.!

    Jag har hört mig för om min klänning som jag ska beställa efter om två månader, verkar lovande , har hittat tärnklänningar också... Ska beställa ringarna innan midsommar...Annars tar vi det lugnt. Kocken bad oss tänka efter vad vi vill äta i lugn och ro så jag letar inspiration...

  • jessic­a p
    Äldre 5 Jun 08:49
    #94

    Vi gifter oss den 29 okt, har då vart tllsammans i exakt 10 år!!!
    Vi har inte berättat för många ännu, det ska bli en suprise... dom som vet är mina och hans föräldrar, tärnorna, toastmadame,bestman och våra barn! Svårt att hålla sig. Vi ska skicka inbjudningarna i slutet av juni om vi hinner bli klara med dom. Så här ligger vi till:
    ring beställd.
    fotograf bokad.
    transport bokad
    lokal bokad
    kyrka bokad
    catering vald men ej bokad
    kläder bestämt men ej beställt
    solist i kyrka pågår
    frissa/smink bokad
    Jag kan ibland känna att vi ligger efter, blir stressad, man vill ha allt färdigt så man bara kan vänta in DAGEN!

  • marime­kko86
    Äldre 5 Jun 12:06
    #95
    jessica p skrev 2011-06-05 08:49:46 följande:
    Vi gifter oss den 29 okt, har då vart tllsammans i exakt 10 år!!!
    Vi har inte berättat för många ännu, det ska bli en suprise... dom som vet är mina och hans föräldrar, tärnorna, toastmadame,bestman och våra barn! Svårt att hålla sig. Vi ska skicka inbjudningarna i slutet av juni om vi hinner bli klara med dom. Så här ligger vi till:
    ring beställd.
    fotograf bokad.
    transport bokad
    lokal bokad
    kyrka bokad
    catering vald men ej bokad
    kläder bestämt men ej beställt
    solist i kyrka pågår
    frissa/smink bokad
    Jag kan ibland känna att vi ligger efter, blir stressad, man vill ha allt färdigt så man bara kan vänta in DAGEN!
    Vi med gifter oss den 29:e oktober...blev ett par 28:e oktober för snart fyra år sedan. Ville inte ha bröllopsfest på fredag,så det fick bli 29:e, men det spelar inte oss någon roll alls.! Vi berättade för våra föräldrar alldeles nyss för bara några dagar sedan. Endast tärnor, marsalkar och toastparet vet...så på tisdag borde våra inbjudningskort kommit fram så då får ALLA vetskap Längtar efter att höra hur folk reagerar.!

    Ni ligger inte efter...jag har inte bokat fotograf, tårta eller funderat på hur vi ska transportera oss annars är nog allt klart....jaaa förutom allt småpyssel som dekorationer osv,men det gör jag i höst.!
  • jessic­a p
    Äldre 6 Jun 07:58
    #96
    marimekko86 skrev 2011-06-05 12:06:19 följande:
    Vi med gifter oss den 29:e oktober...blev ett par 28:e oktober för snart fyra år sedan. Ville inte ha bröllopsfest på fredag,så det fick bli 29:e, men det spelar inte oss någon roll alls.! Vi berättade för våra föräldrar alldeles nyss för bara några dagar sedan. Endast tärnor, marsalkar och toastparet vet...så på tisdag borde våra inbjudningskort kommit fram så då får ALLA vetskap Längtar efter att höra hur folk reagerar.!

    Ni ligger inte efter...jag har inte bokat fotograf, tårta eller funderat på hur vi ska transportera oss annars är nog allt klart....jaaa förutom allt småpyssel som dekorationer osv,men det gör jag i höst.!
    Åhhh vad roligt! Tack det värmde att höra. Vi ska skicka ut våra inbjudningar i början av juli. Ska göra dessa själva, el. rättare sagt min tärna och toastmadame, jag ska hjälpa till....hatar att pyssla(är inte bra på sådant) ska bli sååå skönt att kunna prata om det, har hållt tyst sen i jan. då min m2b friade. Ska snarast beställa alla klänningar då jag förstått att det kan ta tid...(från kina) Visst ska det bli kul att höra vad alla säger när de får inbjudan...telefonen kommer att gå varm antar jag..;)
  • marime­kko86
    Äldre 6 Jun 22:27
    #97

    Det är bra att börja fixa inbjudningarna...det tar tid.! Men det är kul när de är gjorda och man ser dem uppradade så fina.! Våra inbjudningar kommer sannolikt att ligga i folks brevlådor imorgon...lite smånervöst,kul o se om folk ringer och grattar

    Jag med ska beställa klänningen från kina, det tar dem ca 25-30 arbetsdagar, 6-8 veckor har jag läst och hört...så jag ska vänta en stund med att beställa den,håller på att deffa formen . Ringarna ska vi beställa nu snart,iiiiiih!

  • marime­kko86
    Äldre 9 Jun 22:06
    #98

    Idag har jag fått endel sms och samtal från nära och kära som är superglada över att ha fått en inbjudan till vårt bröllop, känns ju askuuuuuuul Många har också ringt min mamma och berättat att de blivit glatt överraskade. Nu längtar jag till dagen D ännu mer.!

    Har beställt vigselringen och snackat med en guldsmed som ska göra om min förlovningsring, skickat in namnändring (vi ska ta min pappas efternamn,släktnamn) och kollat upp vilka vi ska leja för att göra bröllopstårtan. Det händer en massa saker nu och jag gillar det

    Hur går det för er andra?

  • Lisa20­1109
    Äldre 10 Jun 18:20
    #99

    Hej!

    Kul med så många oktober-par! Jag och min fästman gifter oss 8 oktober. Just nu sitter jag med alla pappersgrejer:

    inbjudingar, festprogram, favour-askar, menyskyltar och  namnskyltar. 

    Det går framåt, alla askar med namnskyltar är klara och grunden för inbjudingskorten ligger och väntar på text,. Fästmannen jobbar med textlayouten.
    Det känns som om saker börjar falla på plats. Vill bara att tiden ska gå samtidigt som det är väldigt kul att planera!

  • marime­kko86
    Äldre 10 Jun 21:53

    Jag funderar mestadels på vad vi ska äta och vad vi ska ha i tårtan...SVÅRT. Tur vi har gott om tid på oss, oktober är ju inte någon bröllopsmånad att gifta sig på så kocken och bagaren säger att vi kan ta låååång tid på oss att fundera

    Men jag tycker det är svårt. Vill ha nåt gott,men inte för avancerat, men det får inte bli för enkelt heller. Gillar inte skaldjur och har aldrig ätit en bröllopstårta i hela mitt liv så jag är helt nollställd när dte gäller den :-P

Svar på tråden Oktober 2011