• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35271 visningar
    214 svar
    214
    35271

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Höst20­11
    Äldre 3 May 08:22
    #71

    Måste bara fråga er, som också ska gifta er i oktober - hur många gånger har ni fått frågan:
    "Men varför ska ni gifta er i oktober, då är det ju så mörkt och tråkigt?"
    Det är ingen utav gästerna som har frågat, men kollegor och långväga släktingar har väldigt mycket åsikter och säger dessa åsikter gärna mer än en gång.
    Inte för att jag bryr mig så jättemycket....eller det gör jag ju....men jag undrar mest om det bara är mina kollegor som inte kan knipa ihop munnen.

    Jag är faktiskt lite förundrad över hur mycket åsikter man kan ha om något man inte är inbjuden till.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 3 May 08:24
    #72
    Höst2011 skrev 2011-05-03 08:22:08 följande:
    Måste bara fråga er, som också ska gifta er i oktober - hur många gånger har ni fått frågan:
    "Men varför ska ni gifta er i oktober, då är det ju så mörkt och tråkigt?"
    Det är ingen utav gästerna som har frågat, men kollegor och långväga släktingar har väldigt mycket åsikter och säger dessa åsikter gärna mer än en gång.
    Inte för att jag bryr mig så jättemycket....eller det gör jag ju....men jag undrar mest om det bara är mina kollegor som inte kan knipa ihop munnen.

    Jag är faktiskt lite förundrad över hur mycket åsikter man kan ha om något man inte är inbjuden till.
    Aldrig fått den reaktionen! Alla säger "åh så underbart med ett höstbröllop med alla vackra löv" :)  
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 3 May 08:24
    #73

    Btw beställde fästmannen inbjudningskorten igårkväll :D 

  • smörbl­omm
    Äldre 4 May 17:36
    #74

    Ja, vi har också fått den frågan om varför vi valt oktober. Brukar säga att en trist höst måste livas upp med något.... Sanningen är faktiskt att vi var ute ganska sent när vi ville boka en väldigt populär lokal så det fick bli oktober eller 2012. Då var det ett enkelt val. Nu känns det helt rätt!! Som sagt, höstfärgerna är ju ljuvliga!!

  • Pinova
    Äldre 5 May 08:12
    #75

    Vi har faktiskt inte fått den frågan (om valet av månad) från någon. Alla tycker bara att det är roligt att vi ska gifta oss. Däremot har vi fått lite pikar för att vi gifter oss utomlands och inte i Sverige.

    Nu är hela resan betald! Känns så skönt att kunna bocka av något från vår "att göra-lista"
     


  • Evenoi­re
    Äldre 11 May 07:32
    #76

    Japp! Vi gifter oss den 1 Oktober =D
    Planeringen är i full gång 

  • marime­kko86
    Äldre 12 May 22:23
    #77

    Ingen vet ju om att vi planerar bröllop i oktober,men om tre veckor skickar jag inbjudningarna så då får alla reda på det. Hoppas ingen ska ha nån dum åsikt om varför oktober.!

    Min bästa vän som vet och mina systrar(brudtärnorna) har inte alls sagt nåt om oktober som en grå och mörk månad. Tycker det är charmigt med lite grå himmel och grenar,löv på marken osv

  • marime­kko86
    Äldre 19 May 01:23
    #78

    Hur går det för alla oktoberbrudar???


    Jag är i alla fall klart med alla inbjudningskorten och det blev så fina!!!  Känner mig nöjd. Vi har nu senaste dgarna suttit och letat reda på alla adresser,nästan 50 st. Nu är allt klart, bara infobladet som ska skrivas ut och sedan kopieras (gör det på jobbet). Om 14 dagar skickar vi iväg dem


     


     

  • Äldre 19 May 05:38
    #79

    Det är faktiskt ingen alls som har sagt något negativt om oktober. I alla fall inte så att vi hört det. :)

    Inbjudningarna är halvfärdiga, och vi vill gärna posta dem den här veckan.
    Fotograf, vigselförrättare, vigselplats och festlokal bokad, maten ska provsmakas om tre veckor (hjälp, vad gör man om det smakar skit?) och sambons kläder är beställda.
    Själv väntar jag på en klänning från Landys och försöker få igenom en beställning hos millys.

    Underhållning, blommor och hår är fortfarande kvar att boka, och där vet jag inte riktigt var jag ska börja.


  • EM2011
    Äldre 19 May 11:49
    #80

    Hej alla! Trodde att jag var den enda som gifter sig den 22 oktober men neeej, vad roligt!


    Har blivit riktigt fundersam hur är vädret den 22 oktober? Kallt? Blött? Någon som vet/kommer ihåg från förra året? :)

Svar på tråden Oktober 2011