• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35267 visningar
    214 svar
    214
    35267

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Pinova
    Äldre 4 Nov 10:02
    #11

    Jag platsar också här i tråden. Vi gifter oss 26 oktober nästa år, i NYC.

    Jag har hittat drömklänningen, den perfekta väskan och skorna har jag sedan innan.

    Vi har inte kommit så långt, men det mesta av vår planering kommer att bli planeringen av vår smekmånad.

    Vi har inte bestämt oss än om vi ska ha en fest när vi kommer hem eller inte.


  • förlov­adflic­ka
    Äldre 4 Nov 12:50
    #12
    elliotte skrev 2010-11-04 09:43:44 följande:
    Okej! Det känns som att det är ett ganska självklart val för många under hösten =) Har du tänkt något på dekorationer, blommor osv? Jag planerar att använda mig av naturen så mycket som möjligt med löv, nypon och rönnbär. En färgsprakande bukett med matchande corsage till killen vill jag ha.
    Ja, skrev lite grejer jag köpt redan ju :) Men har hört att man inte ska använda riktiga bär för att de saftar av sig en massa. Ett tips, man vill ju inte att dukningen ska rinna bort ;)
  • elliot­te
    Äldre 5 Nov 09:43
    #13
    förlovadflicka skrev 2010-11-04 12:50:59 följande:
    Ja, skrev lite grejer jag köpt redan ju :) Men har hört att man inte ska använda riktiga bär för att de saftar av sig en massa. Ett tips, man vill ju inte att dukningen ska rinna bort ;)
    Ja jusste det hade du gjort ja! Du har verkligen legat i ;) 

    Jag har faktiskt gjort en provdukning nu i höst och det fungerar faktiskt med rönnbär och nypon, de fick ligga och vila nån dag först bara.


    Ett tips om nån har funderat på att konservera kvistar med glycerol, det fungerar inge vidare =/ Bladen bleknar och kvistarna luktar lite mysko. Jag kommer att pressa löv ist. De bleknar iof då också men man slipper lukten och så är det billigare :)


     


    Pinova: Har du några bilder på klänningen, skorna och väskan? Är så spännande att se vad andra ska ha :)

  • Pinova
    Äldre 5 Nov 10:15
    #14

     


    elliotte skrev 2010-11-05 09:43:17 följande:
    Pinova: Har du några bilder på klänningen, skorna och väskan? Är så spännande att se vad andra ska ha :)

    Här finns bilder på klänningen och väskan - jag har däremot nte tagit någon bild på skorna, men det kommer.

    framtidafrulindskog.blogspot.com


  • elliot­te
    Äldre 5 Nov 14:26
    #15
    Pinova skrev 2010-11-05 10:15:49 följande:
      Här finns bilder på klänningen och väskan - jag har däremot nte tagit någon bild på skorna, men det kommer.framtidafrulindskog.blogspot.com
    Jättefint! Häftigt med en lite annorlunda väska :) 

    Jag kommer att köra på hellång klänning med mycket spets men jag har inte hittat den rätta än.


    Förlovadflicka: Har du några bilder på allt du har fixat?

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Nov 22:02
    #16

     


    elliotte skrev 2010-11-05 14:26:00 följande:
    Jättefint! Häftigt med en lite annorlunda väska :)  Jag kommer att köra på hellång klänning med mycket spets men jag har inte hittat den rätta än. Förlovadflicka: Har du några bilder på allt du har fixat?

    Nej, orkar inte lägga upp XD Förlåt, fy vad lat jag är :P

  • SandyD­eLuxe
    Äldre 6 Nov 23:26
    #17

    1oktober blir det för oss också. Har inte gjort så mycket annat än att boka kyrka och börjat titta på ringar. Har inte ens förlovningsring ännu. :)


    Men jag har lite idéer och klänningen syr jag nog själv med hjälp av min mamma.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 16 Nov 19:01
    #18

    Nu har jag vi bokat lokaler för öppet hus och festen, jättefin resaturang som är lite slottsmiljö... *drömmer mig bort* och så har vi fixat vigselförättare och fotograf! :) Hur går det för er? :)

  • 2011 10 01
    Äldre 16 Nov 19:47
    #19

    Vi gifter oss också den 1 oktober.

    När folk frågar när vi ska gifta oss och man svarar 1 oktober så låter det som att det är sååå långt kvar men det finns ju hundra saker att fixa innan det är dags.

    Vi har inte kommit så långt i praktiken men i tankarna har vi kommit en bit.

    Kyrkan är bestämd men ej bokad
    Lokal har vi ev bestämt oss för
    Mat har vi ev bestämt ställe men ej menyn - vi vill ha varmrättsbuffé som serveras på bordet.

    Längre än så har vi egentligen inte kommit. Vi vill få klart med lokal och mat snart så man kan sysselsätta sig med lite "roligare" saker.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 27 Nov 21:13
    #20

    Hur går det för er, brudar? :)

Svar på tråden Oktober 2011