• Moon River
    Äldre 19 Oct 09:18
    35288 visningar
    214 svar
    214
    35288

    Oktober 2011

    Ett helt år kvar för att fixa och planera.
    Är det någon annan som ska gifta sig i oktober 2011?

  • Svar på tråden Oktober 2011
  • Ehjärt­aE
    Äldre 19 Oct 22:15
    #1

    Jag och min kille planerar att gifta oss i oktober 2011. Jag är så spänd och vill att tiden ska gå fortare. Jag planerar och tittar runt på internet hela tiden. Idag hittade jag min drömklänning på JKdress.com så nu vill jag gå ner i vikt för att den ska sitta så bra som möjligt.


    Hur långt har ni kommit?

  • MaybeB­ride09
    Äldre 23 Oct 23:06
    #2

    Hoppar på här! den 1 oktober ska jag och sambon (fästmannen egentligen men så jobbigt att säga ) gifta oss. Vi har kommit ganska långt. Bokat kyrka och lokal, frågat tärnor och marsalk osv. Nu kollar vi mer på olika alternativ med mat, blommor och tårta Hur vi vill ha det i lokalen är vi också ganska överens om


    Var på bröllopsmässa idag och har kommit fram till hur sambon ska vara klädd Kul att han också blir finklädd


  • Mörk Ängel
    Äldre 24 Oct 11:14
    #3

    Vi gifter oss 22a oktober nästa år! I lördags var det alltså precis ett år kvar!!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 27 Oct 10:41
    #4

    Vi ska gifta oss första oktober också! Har inte bokat lokaler än, tittar fortfarande, tur att det inte är högsäsong på hösten! Har köpt brudklänning, bolero, väst, näsduk, manschettknappar, kravatt, plastlöv (som ser äkta ut) att dekorera med, svampar att dekorera med, porslinspumpor, ljuslyktor, rosblad, fixat frisör (i släkten), ordnant med levande musik, hittat men ej köpt vigselring, köpt små underbara tändsticksasar att dekorera med, hittat men ej bokat fotograf och hittat THE CAKE... Oj, vi har ju gjort ganska mycket ändå :P

  • Moon River
    Äldre 31 Oct 10:01
    #5

     


    Mörk Ängel skrev 2010-10-24 11:14:22 följande:
    Vi gifter oss 22a oktober nästa år! I lördags var det alltså precis ett år kvar!!

    vi ska också gifta oss den 22:e oktober!

    har än så länge bara bokat lokal, men då vi skulle ha gift oss i maj i år egentligen så har vi väldigt klar bild av vad som ska fixas/bokas (det mesta kommer att bli samma som det var tänkt).

    förlovadflicka - vad mycket du fixat redan! vart hittade du plastlöven?

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Nov 09:44
    #6

     


    Moon River skrev 2010-10-31 10:01:49 följande:
      vi ska också gifta oss den 22:e oktober! har än så länge bara bokat lokal, men då vi skulle ha gift oss i maj i år egentligen så har vi väldigt klar bild av vad som ska fixas/bokas (det mesta kommer att bli samma som det var tänkt). förlovadflicka - vad mycket du fixat redan! vart hittade du plastlöven?

    i en liten lokal butik i hålan jag bor i :)

  • elliot­te
    Äldre 1 Nov 10:59
    #7

    Hej!


    Vi gifter oss 8 oktober 2011, börjar redan bli nervös :)


    Vart kommer ni ifrån allihop? Vi bor strax norr om Stockholm.


    Vi har bokat kyrka och festlokal och jag har även vart en första sväng och provat klänningar.


    Har ni bestämt något tema?


     

  • MaybeB­ride09
    Äldre 1 Nov 11:06
    #8
    Moon River skrev 2010-10-31 10:01:49 följande:
      vi ska också gifta oss den 22:e oktober! har än så länge bara bokat lokal, men då vi skulle ha gift oss i maj i år egentligen så har vi väldigt klar bild av vad som ska fixas/bokas (det mesta kommer att bli samma som det var tänkt). förlovadflicka - vad mycket du fixat redan! vart hittade du plastlöven?
    myheart.se säljer också plastlöv.
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Nov 14:25
    #9
    elliotte skrev 2010-11-01 10:59:20 följande:
    Hej! Vi gifter oss 8 oktober 2011, börjar redan bli nervös :) Vart kommer ni ifrån allihop? Vi bor strax norr om Stockholm. Vi har bokat kyrka och festlokal och jag har även vart en första sväng och provat klänningar. Har ni bestämt något tema?  
    Halmstad kommer vi ifrån:) Och vi har tema höstigt :)
  • elliot­te
    Äldre 4 Nov 09:43
    #10
    förlovadflicka skrev 2010-11-02 14:25:53 följande:
    Halmstad kommer vi ifrån:) Och vi har tema höstigt :)
    Okej! Det känns som att det är ett ganska självklart val för många under hösten =) Har du tänkt något på dekorationer, blommor osv?

    Jag planerar att använda mig av naturen så mycket som möjligt med löv, nypon och rönnbär. En färgsprakande bukett med matchande corsage till killen vill jag ha.

Svar på tråden Oktober 2011