• Bridea­ndGroo­m
    Äldre 12 Oct 23:28
    1791 visningar
    2 svar
    2
    1791

    Bytat namn..vad händer?

    Hej!

    Jag har en fråga som någon snäll själ kanske kan hjälpa mig med som har koll på det där.

    Jag gifte mig för snart 1 månad sen. Och samtidigt som vi skicka in hindersprövningen så skicka vi in papper om att jag skulle byta efternamn. Vi fick snabbt reda på att allt var i sin ordning och att efternamnet var godkänt. Jag har valt min mans efternamn så det var inget krångel där. Sen hörde jag att man skulle få blanketter hemskickat ang att ändra sitt körkort. Och det skulle komma ca. 1 vecka efter. Men har inte hört något. Någon som vet hur långt tid det tar eller ska man kontakta dem själv?

    Sen undrar jag vad man mer behöver ändra? Mer än bankkort och så.

    Sen är det så att jag jobbar i Köpenhamn och behöver oxå ändra lite där. Någon som har bra koll på det? Såklart ändrar man alla uppgifter på jobb, men utöver det?

    Ha det gott

  • Svar på tråden Bytat namn..vad händer?
  • Fialot­ta 78
    Äldre 13 Oct 10:32
    #1

    Gifte mig den 2:e oktober och fick hem brev om nytt körkort i torsdags forra veckan och igår kom lappen ifrån skatteverket. Man ska tydligen kunna visa upp den om det blir några problem  medan man håller på att ändra allt. Kan ju bli problem med bankkort och sådant om inte namnen stämmer.

    Tror att du måste ändra allt som står med ditt namn, alla medlemskap och rabattkort.

    Brevet om nytt körkort kommer hem till dig automatiskt när skatteverket meddelat vägverket.

    Har hört att de ligger rejält back på skatteverket.

    Hoppas att du snart får reda på något.

  • Bridea­ndGroo­m
    Äldre 13 Oct 15:07
    #2

    Tack så mycket!

    Jo jag ringde faktiskt transportstyrelsen idag och de sa att de inte hade fått papper från skatteverket än. Så jag ringde dem och de sa att det dröjer några veckor till....så ja det kommer väl..

    Men ändå konstigt man ska vänta så länge. Borde fixas redan när man fått godkänt om hindersprövning och efternamnet.

    :0)

Svar på tråden Bytat namn..vad händer?