• impegn­o di nozze
    Äldre 10 Oct 15:10
    9850 visningar
    30 svar
    30
    9850

    Jämtlandsbrudarna för femte gången

    Hej tjejer!


    Nu är den förra tråden stängd så jag startar den här i stället. Den ligger under Östersund men självklart är alla som vill välkomna att skriva här :)
    Lite uppdateringar skulle vara roligt att höra. Hur går det- och hur har det gått för er?

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudarna för femte gången
  • Vålbac­ken
    Äldre 17 Jan 22:28
    #11

    Hej på er!
    Jag har nog inte skrivit så mycket i den här tråden tidigare. Vi gifter oss i Frösö Kyrka den 9:e juli i år.
    Ni andra då? När och var är det dags för er?

  • impegn­o di nozze
    Äldre 18 Jan 20:26
    #12

    Vi gifter oss den 4:e juni i gamla kyrkan i Östersund. Festen blir på stockesalen. 
     

  • mala5
    Äldre 18 Jan 21:08
    #13

    Vi gifter oss 18:e juni i Frösö k:a, festen blir på Stocke Titt.

  • impegn­o di nozze
    Äldre 20 Jan 02:01
    #14

    Jag är så glad! Vi får långa gamla mässen på campus här i Östersund som festlokal till bröllopet! Det var min lilla dröm från början men trodde inte det var möjligt. Vi ska kika på lokalerna där i morgon och se om vi får plats med alla gäster.
    Hur går det för er med planeringen? För oss går det sakta men säkert. Allt stannade upp efter jul och nu är det lite trögt att komma igång.  

  • mala5
    Äldre 20 Jan 20:04
    #15

    Nu är det gjort! Inbjudningarna är idag skickade, känns mer verkligt nu tycker jag. Vi valde att skicka våra inbjudningar tidigt då det är många som frågat när det blir...Det är ju en del som planerar sina sommarsemestrar nu.

  • Vålbac­ken
    Äldre 20 Jan 22:21
    #16

    Åh, mala5 har ni redan fått iväg inbjudningarna? Jag måste sätta fart nu tror jag... Så inte folk hinner boka in semestrar istället... Kul med en till som vigs i Frösö kyrka. Vi kör middagen på Hov på Jamtli och sen dans i Brunflologen (också på Jamtli). Det lät läckert att vara på campus. Det blir säkert toppen!

  • impegn­o di nozze
    Äldre 22 Jan 19:39
    #17

    Ja det är väl dags att skicka ut inbjudningskorten. Vi tänkte beställa dem i helgen, gästlistan är klar..tror jag..
    I går frågade jag en kompis om vi kan vara i hennes salong timmarna innan vigseln, och det gick jättebra! Jag får hår och smink gjort där, jag klär på mig där och vi dricker lite bubbel och har förhoppningsvis jätte mysigt. Jag är lite orolig för att missa något i planeringen som är jätteviktigt, det är ju inte så att man planerat bröllop för..:)
    Men åter till inbjudningar, när ska ni sätta O.S.A datum? 

  • mala5
    Äldre 22 Jan 19:53
    #18

    Vi satte O.S.A 1 maj för vi vill ha god tid på oss att göra sista justeringarna, jag gillar verkligen inte att ha ont om tid ;)

  • impegn­o di nozze
    Äldre 22 Jan 20:47
    #19

    Jag håller med dig mala5, det är inte roligt att stressa. Ca 1 månad innan kanske kan vara klokt då?!

  • Vålbac­ken
    Äldre 22 Jan 23:22
    #20

    Vi har osa 15:e maj och bröllop den 9:e juli. Kanske lite långt emellan? Men skönt att ha gott om tid...

  • Mizfis och LillRo­lf
    Äldre 8 Feb 15:06
    #21

    Hej igen! Jag var med i tredje tråden lite grann, men sen gjorde jag ett litet uppehåll för jag åkte hem till Sverige (bor i Schweiz) för att jobba ihop lite pengar till bröllopet. 

    Vi gifter oss om 18 dagar! Jag har inte hunnit bli nervös än, men det kommer säkert snart. Vi gifter oss i Näs kyrka, den 26:e februari. Sen ska vi ha brudskål i Lignellsalen på Jamtli och bröllopsmiddagen på Hov. Sen tar vi oss tillbaka till Lignellsalen för kaffe, tårta och dans hela natten! Vi har bokat Treo Komp till dansen. De ska tydligen vara jätteduktiga.

    För övrigt är nog allt klart, blommor, hår, smink är ordnat. Hotell för bröllopsnatten bokat. Bubbel till brudskål beställt. Placeringskorten skrivna. Just nu håller vi på med gästpresentationer till festprogrammet. Lite klurigt är det faktiskt, svårt att komma på något humoristiskt om vissa släktingar.... Måste ordna bordsplaceringen också. En del småpyssel kvar, men inget oöverkomligt. Skrattande

    Hoppas att era planer går framåt!

  • impegn­o di nozze
    Äldre 10 Feb 21:09
    #22

    Vad spännande med så få dagar kvar! För oss flyter allt på, inbjudningskorten är på väg, allt som ska bokas är klart, och de flesta valen är gjorda. Nu återstår bara alla detaljer :)
    Det går att läsa mer här:
    http://guldkornblogg.wordpress.com/

  • impegn­o di nozze
    Äldre 3 Mar 20:37
    #23
    Mizfis och LillRolf
    Jag är lite nyfiken att höra hur er stora dag var!?

     
  • Vålbac­ken
    Äldre 5 Mar 11:52
    #24

    Ja, jag är också nyfiken! Vi var på Hov i torsdags och testade maten. Tror jag såg er bordsplaceingsskylt. Den stod kvar där uppe. Såg trevligt ut! Var ni nöjda med maten och allt runtomkring? Vi ska vara på Hov och sedan Brunflologen. Lignellsalen var redan uppbokad på vår dag. Hoppas ni hade en lyckad dag och kväll!

  • Mizfis och LillRo­lf
    Äldre 18 Mar 04:15
    #25

    Hej!
    Snart kommer det en liten berättelse om vår stora dag! Ska fixa lite bilder också. Kan säga att vi hade en helt fantastisk dag och att vi är mycket nöjda med allt! Skrattande 

  • Vålbac­ken
    Äldre 18 Mar 09:47
    #26

    Vad roligt att höra att det blev lyckat! Ska bli spännande att få läsa och se bilder på er dag!

  • impegn­o di nozze
    Äldre 11 May 08:23
    #27

    Hej alla Jämtlandsbrudar! Jag hoppas det går bra för er med all planering. Det här kanske är något som kan vara intressant för er? En kostnadsfri mingelkväll med bröllopstema i Östersund.
    http://vaxfrisor.com/2011/05/10/brollopsmingla/ 


  • impegn­o di nozze
    Äldre 7 Jun 21:39
    #28

    Hej tjejer!
    Det har ju inte varit mycket aktivitet på jämtlandssidan men jag tänkte iaf berätta att jag nu är gift med min underbara man och dagen var makalös!



     En liten bild från vår stora dag!
    (Det finns några fler i mitt galleri om någon är intresserad, ni kanske känner igen er:)) 
  • carla disco starfi­ghter
    Äldre 7 Jun 21:57
    #29

    Hej på er!
    Vad roligt med en Jämtlandstråd! Vi gifter oss i Åre G.a kyrkaden17 september festen blir på Dippan!

  • Äldre 14 Aug 19:16
    #30

    Hallå! Går det att få liv i den här tråden? =D

Svar på tråden Jämtlandsbrudarna för femte gången