• Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 17:59
    39749 visningar
    24 svar
    24
    39749

    i vilken graviditetsvecka märks det?

    Vi bestäme oss för ett tag sen att skaffa barn Nu när vi har bestämt oss vill vi ju gärna att det ska gå fort oxå! haha

    Så en liten fundering till alla som har barn här på forumet. I vilken vecka var ni när ni märkte de första tecknen på att ni va gravida? Och vad kände ni först?

    Självklart kan jag ju göra graviditetstest, men de är bara roligt att höra vad ni andra kvinnor upplevde i början på graviditeten

  • Svar på tråden i vilken graviditetsvecka märks det?
  • Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 19:34
    #1

    ingen som vill dela med sig av sina första gravidtecken?!

  • Äldre 27 Sep 20:12
    #2

    Dragningar i livmodern. Lös mage. Almäntillståndet blir anorlunda. Humörsvängningar. Utebliven PMS. Bland annat...

  • Junibr­ud2011
    Äldre 27 Sep 20:43
    #3

    Som det känns innan mensen drar igång men det blir aldrig någon blödning. Spänningar i brösten. Nu vakna lillkillen återkommer om jag kommer på några fler tidiga tecken :)

  • Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 20:56
    #4

    roligt att höra! Nu e det bara att invänta lite tecken hihi

  • Ängsbl­omman
    Äldre 27 Sep 21:16
    #5

    Två-tre dagar innan jag skulle haft mens klöktes jag av tandborstning vilket jag aldrig gör annars... Bad sambon köpa med gravtest hem och en naturlig fråga på det är ju om det är ett graviditetstecken. Ingen aning, jag har aldrig varit gravid förr sa jag och mycket riktigt! Gravid var jag och hade sen problem med tandbortsning och allmänt illamående de kommande 8 månaderna...

  • Äldre 27 Sep 21:29
    #6

    Vänta iog bara inte för mycket! Många symptom är de samma som vid mens, det är senare man får det bekräftade bara. Livmodern skickar ut samma meddelande till hjärnan oavsett vad som håller på att hända. Den är lite primitiv på det viset . Lycka till i bebisverkstaden!

  • Äldre 27 Sep 21:32
    #7

    Vill bara tillägga att det är lätt att överanalysera varje månad och då kan ett år, som det är normalt att det kan ta innan befruktning bli väldigt långt. Men jag vet, man längtar och är så spänd på om man lyckas träffa rätt!

  • Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 21:34
    #8

    Precis Hvidbrud! Klart vi längtar, men jag är ändå inställd på att vänta länge innan jag blir gravid, om vi nu ens kan bli det?!
    Det får ju tiden utvisa...

    Det är bara mest roligt å höra er andra om hur ni först upptäckte att ni va gravida

  • melond­oft
    Äldre 27 Sep 22:52
    #9

    Jag kände mig konstig i en vecka. Blev lätt illamående om jag inte åt, speciellt på mornarna. Kunde för allt i världen inte fatta varför det var så. Tills mensen var 5 dagar sen (har ALDRIG varit så sen) och jag testade STARKT plus. :P Illamåendet höll sedan i sig i 14 veckor men det kan jag ha överseende med med tanke på att världens vackraste son på 10 månader just nu ligger och sover så sött i sovrummet. ^^

  • Julibr­ud och nästan 30
    Äldre 27 Sep 23:23
    #10

    Ömma bröst var första tecknet vid 4-6 veckor kom illa måendet som hölls tills jag var i 3 månaden :)

Svar på tråden i vilken graviditetsvecka märks det?