• zita76
    Äldre 21 Sep 14:51
    9480 visningar
    42 svar
    42
    9480

    Vi som gifter oss 30/4 2011 Valborg

    Hej!
    Är det fler än jag som ska gifta sig kommande Valborg?
    Vi gifter oss på Västkusten, utanför Orust. Planeringen har börjat så smått!
    Det skulle vara kul att utbyta tankar, idéer och tips med er andra lyckliga!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 30/4 2011 Valborg
  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 26 Sep 00:38
    #1

    hej:)
    Vi gifter oss veckan innan er, dvs på påskafton:)

    hur långt har ni kommit i planeringen?

  • zita76
    Äldre 26 Sep 13:33
    #2

    Oj! Påskafton helgen innan Valborg, det hade jag ingen aning om.
    Vi har inte kommit så långt (tror jag) lokal är klar, men det är det enda *S*
    Håller som bäst på att fundera över om det går att få in fotograf i budgeten, men ser blått ut...
    Menyn ligger och "mognar" sen är frågan om vem/när den tillagas!

    Hur går det för er? Var ska ni gifta er?

  • Sandri­na
    Äldre 27 Sep 11:26
    #3

    Vi gifter oss också på Valborg, i Ljungby
    Dock verkar det vara dåligt med aprilbrudar annars.
    Men kul att det finns några fler! :)

    Vi har bokat lokal, cateringfirma, bestämt toastmasterpar, bestman/marskalker och tärnor. Så det börjar ta sig lite smått!
    Så roligt att få komma igång!

  • zita76
    Äldre 27 Sep 13:55
    #4

    Tycker med det är roligt! Men oj så mycket saker man ska tänka på. Kom på häromdagen att vi ju måste göra något för att dekorera lokalen som vi ska vara i!
    Men får sätta oss med värdparet vid tillfälle och börja fundera. Dock är jag mycket längre fram i tankarna än alla andra... men det är så kul att fundera!

  • Mijsan
    Äldre 27 Sep 19:33
    #5

    Hej!

    30/4 gifter jag och sambon oss! En bra stund kvar men äter och sover bröllop redan..  Vad har ni tänkt er för upplägg?

  • zita76
    Äldre 27 Sep 19:55
    #6

    Äter och sover bröllop.. känns igen! I alla fall jag

    Vi har valt Resa som tema.. men har inte kommit så långt i vad det ska innebära.
    Funderar på att få in Robert Brobergs låt "Målet är ingenting - vägen är allt"

  • Sandri­na
    Äldre 28 Sep 11:44
    #7

    Mijsan, var gifter ni er?

    Vi har inget speciellt tema. Det blir nog ett ganska traditionellt bröllop med kyrka och festen i en lokal som vi har ordnat.
    Jag börjar komma igång med planeringen mer och mer. Är ju nu inne på att hitta en bra fotograf.
    När skickar ni ut era inbjudningar?
    Ska ni ha stora bröllop?

  • Mijsan
    Äldre 6 Oct 14:31
    #8

    Vi kommer att gifta oss i en kyrka i Norra Skåne.
    Vi kommer att skicka ut inbjudningar i jan tror jag.
    Det kommer att bli kring 25 gäster och det kommer att vara bröllopsmiddag utan fest efteråt.
    Vi vill ha ett mindre bröllop där vi kan njuta av dagen och av de gästerna vi bjudit in fullt ut.
    Först hade vi tänkt att sticka iväg själva och gifta oss i hemlighet men sedan ändrade vi oss när vi kom på att vi ville ha med familjen och de absolut närmaste vännerna iaf.

    Ingen vet något ännu och därför vill jag inte namnge kyrka.

    Resturangställe är inte det lättaste.
    Man blir förvånad över hur man ringer runt och försöker att få ut offerter men ingen återkommer.

    Hur ska ni göra med fotograf?
    Kommer ni att ta utomhusbilder?
    Tänkte att det måste vara skitkallt!

    Svårt att förstå att man ska gifta sig!
    När jag ringde och bokade kyrkan och förklarade att vi tänkte gifta oss blev det så påtagligt att det flög fjärilar i magen!

    Det är en stor dag vi har framför oss!

    Grattis blivande Valborgsbrudar!

  • zita76
    Äldre 6 Oct 15:08
    #9

    Så dåligt att inte återkomma med offerter. Det borde ju vara i deras intresse att få er som gäster!

    Vi har hyrt in en fotograf som ska ta bilder utomhus. Jag är lite rädd för att det blir kallt, men mer rädd för regn. Kylan får jag ta! Plan B är fotografering inne, men jag hoppas vi slipper använda oss av den. Jag funderar på om vi kan fixa en liten kort jacka som blir snygg, och varm.

    Hur gör ni med inbjudningar, beställer ni eller fixar själva?
    Vi försöker komma på ett bra tema, men det är svårt!

    Besökte lokalen för festen, samt platsen för vigseln i höstas och det var absolut en speciell känsla.

    Ser med spänning fram mot Valborg!!!

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 8 Oct 16:41
    #10

    nu känns det som om det händer nåt i vår planering. Inbjudningskortens layout(vi ska trycka kylskåpsmagneter) är vår största fundering nu. Min blivande man har även blivit mer engagerad i planeringen vilket känns skönt. Köpte tyg till min brudklänning idag och det va jätteroligt! Min kompis ska börja sy snart

Svar på tråden Vi som gifter oss 30/4 2011 Valborg