• Biscui­t
    Äldre 14 Sep 22:24
    12610 visningar
    70 svar
    70
    12610

    20 aug 2011

    Några fler som gifter sig den 20 aug nästa år? Har stött på ett par stycken tror jag, kanske är vi tillräckligt många för att starta en egen tråd?

  • Svar på tråden 20 aug 2011
  • Emilie­07
    Äldre 4 Mar 00:33
    #54

    Hej vi gifter också oss den 20/8-11 nere i skåne =) Kyrka bokad o lokal... klänningen är på väg wii längtar

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 5 Mar 10:49
    #55

    Välkomna Lill Anna och Emelie07!

    Här är en till som längtar!!
    Ska börja sätta ihop inbjudningarna i helgen.
    Har fått ett cateringförslag som känns toppen, så det känns faktiskt som de tunga postern aär avklarade och snart kan finliret börja

    Känner av bröllopsnerver dock. Beter mig nästan som när jag varit gravid, superkänslig och gråtmild.
    Kommer väl vara ett vrak när det väl är dags

  • Äldre 20 Jun 19:47
    #56

    OJOJ, mkt har hänt sedan sist för vår del :P hehe.
    Datumet står kvar, dock har vi flyttat bröllopet 100 mil såhär två mån kvar in brölopet! Hur går det för alla???

  • snusan­68
    Äldre 13 Jul 14:34
    #57

    Hej alla! Hittade denna tråd nu och hoppar gärna in här då vi oxå ska gifta oss den 20 aug Glad
    Ska ha utomhus vigsel i skåne. Träffade vigselförättarn i måndags och gick igenom själva vigslen och i igår var jag och mätte/nåla min brudklänning som ska sys in........nu börjar det kännas verkligt!
    Vi va nog lite sena med all planering, började inte förrän i april i år då vi äntligen bestämt oss att nu ska det ske...hihi
    Hur långt fram i planeringen har alla kommit här?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 13 Jul 14:47
    #58

    Oj, dags att damma av den här tråden. 38 dagar kvar! Vi har nog hunnit med det mesta. Vi sitter just nu med festprogrammen och det samt vigselprogrammet skall lämnas in för tryck i nästa vecka.

    kvar att göra är att gravera ringarna och slipa på bröllopsformen ;)

    Hur går det för er andra?


  • fru201­1kansk­e
    Äldre 13 Jul 22:52
    #59

    Vi har festprogrammet  kvar, både att skriva och göra,


    MB ska köpa kläder, småkillarna skjortor och jag underkläder och smink.


    Gästbeskrivningar ska färdigställas och bordsplacering ska göras.


    Prästen ska vi träffa nästa vecka.

    Vi ska bestämma vart vi ska tillbringa vår "bröllopsnatt" (som vi kommer mellan mån-tis efter bröllopet)

    Pendlar från fridfullt lugn till total stress
    Men vi jobbar denna och nästa vecka och sedan har vi semester fram till skolan börjar, så jag hoppas vi ska hinna det sista utan att det blir alltför stressigt.

    Skickade in namnändringsanmälan för både mig och barnen idag, känns stort!!

  • Äldre 13 Jul 23:53
    #60

    Jag hoppar in här också. 20/8 i Stockholm.


  • turbov­ampyri­a
    Äldre 17 Jul 12:59
    #61

    Jag har killarnas skjortor och skor, bordsplasering, fixa en sådan här toastmadame skylt, he ett möte med fotografen och ringa kantorn för att prata om ingångs och utgångsmusiken. Sedan ska jag hämta brudklänningen nästa vecka och ringa lokalen och komma och titta på den. Just ja, fixa en musiklista också. Oj oj det blev en ganska lång lista iaf. Tänkte inte på att jag hade så mycket kvar.

  • august­ibrud1­1
    Äldre 17 Jul 13:31
    #62

    Jag gifter mig också då =) Snart är den här!! Våran stora dag =)

  • Äldre 20 Jul 07:37
    #63

    Idag 1 månad kvar Lite stressad är jag...

  • Äldre 20 Jul 09:01
    #64

    Fruktansvärt stressigt är det!! Speciellt med tanke påatt vi flyttade 100 mil på bröllopet sådär 2 mån innan... Men nu blir det iaf vigsel på Åreskutans topp (om vädret tillåter!)

    Saker som är fixade för vår del:


    Min klänning, skorna och slöja Hans kläder + skor Tärnornas klänningar Marskalkars kläder Beställt vigselring Skickat in hindersprövningen   Bokat fotograf Bokat lokal       Saker som ska göras....

    Träffa prästen (idag!)  Lämna in ringar för gravering Bestämma meny Bordsplacering Festprogram Vigselprogram Gå på smink- och hårkonsultation Se ut vigselplats Fixa blommor till buketter och bordsdekorationer Stämma av med fotografen Boka hotellrum till fotograf Boka bröllopsnatt
    Aaaaaaahhhhh! Har jag glömt något?!
  • Äldre 16 Aug 15:41
    #65

    Bara 4 dagar kvar. Hur går det för er? Jag har semester hela veckan och håller på och fixar. Just nu är det storstädning av hela huset, vi ska ha presentöppning hemma dagen efter bröllopet. Håller på och viker servetter i oändlighet. Jag ska göra all mat, så det håler jag på med också.

    I morgon ska vi ha vilodag har vi sagt. Ska inte göra något speciellt utan åker bara in till Stockholm och kanske går på ett museum och äter något gott. Torsdag och fredag är vikt för matlagning.


  • fru201­1kansk­e
    Äldre 16 Aug 17:23
    #66

    Vi är också lediga och fixar den här veckan. Allt är handlat utom mat, så det är bara lite småpyssel.


    Mest stressad är jag över vädret.. Fånigt för det kan jag jag ju knappast påverka.


    Längtar så till fredag, för när vi väl åkt ut till ön börjat festligheterna

  • Äldre 19 Aug 21:44
    #67

    Lycka till i morgon allihop! Nu ska vi iväg och dansträna


  • snusan­68
    Äldre 20 Aug 00:05
    #68

    Då va allt klart inför morgondagen...tror jag...hehehe
    nervöst..........

    LYCKA TILL ALLA och ha en underbar dagGlad

  • Petter­kvist
    Äldre 20 Aug 07:32
    #69

    I dag blir det bröllop! Lycka till tjejer!

  • Äldre 21 Aug 20:40
    #70

    Hoppas ni hade det lika bra som vi. en första bild finns på salstatosee@blogspot.com


Svar på tråden 20 aug 2011