• Biscui­t
    Äldre 14 Sep 22:24
    12621 visningar
    70 svar
    70
    12621

    20 aug 2011

    Några fler som gifter sig den 20 aug nästa år? Har stött på ett par stycken tror jag, kanske är vi tillräckligt många för att starta en egen tråd?

  • Svar på tråden 20 aug 2011
  • granst­röm
    Äldre 17 Nov 10:39
    #44

    Hej!
    Jag hoppar in på den här tråden jag med.
    Vi gifter oss den 20 augusti 2011 i Umeå, Backens Kyrka.
    Har inte hunnit pricka av så mycket på listan "att göra" ännu. Men kyrka är bokad, däremot får festlokal vänta tills vi vet hur många som tackar ja.
    Klänningen har jag börjat titta på.
    Tärna och Näbb är tillfrågade och har tackat ja.
    Festen är planerad och maten bestämd. (kommer att fixa egen mat)

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 17 Nov 16:33
    #45

    Välkommen Granström! Det låter som det är lite skillnad på Umeå och Stockholm, vi hade svårt att hitta lokal, då vi "bara" var ute ett år i förväg.. Vi anpassade festen efter lokalen vi

    Vickanochfilip, vad härligt att ni får det bemötandet!

    Snart Fru Sir, jag är lite i samma stadie! Lokalen är handpenning lagd på, men annars har jag lite svårt att komma till skott, det känns ju som det är så långt kvar, men jag vill ju egenligen göra mycket nu så att det inte blir så stressigt i sommar..
    Mitt nästa steg blir STD/julkorten, men jag väntar ännu på monogrammet jag beställt.. Längtar till jag fått ut de korten, för då är det ju verkligen officiellt!

  • SnartF­ruSir
    Äldre 17 Nov 16:52
    #46

    Välkommen till Granström härifrån också. Vår lokal var också bokad över ett år i förväg, så vi fick tillslut byta datum för att få det att gå ihop :)

    Fru 2011 Kanske (jodå:) Ja, eller hur. jag har t o m varit hos konditorn och snackat tårta. 10 månader i förväg... Hon sa att vi var ute i v ä l d i g t god tid. Vår lokal kostar typ inget så man betalar allt när man hämtar nycklarna. Det jag i sådant fall funderar på är att åka dit och sätta upp borden för att se hur månda bord som får plats och hur många stolar som får plats vid varje bord. Så att man kan så smått börja med bordsplaceringen. Jag har måtten på bord och på lokalen men vet inte hur breda stolarna är helt enkelt.

    Vi kommer inte skicka några STD även om jag tycker det är en väldigt kul grej. De som ska få komma vet redan om när det är så det känns inte nödvändigt att säga det två gånger.

    Nä, jag får väl börja med julklappar istället...

  • Aylas
    Äldre 17 Nov 18:01
    #47

    Vi skippar också STD-kort, men skickar ut ett meddelande/film om förlovningen som når de närmasta där det står att den 20 aug ska sparas.

    Ni som börjar med bordsplacerineg redan nu - blir inte det dubbeljobb? Den måste väl ändå göras om när gästerna har osa:t? Har sett att många gör det tidigt och funderat på varför

    Vi är snarare i tagen att berätta för alla och fundera på tärnor och bestmen´s. Mycket svårare än jag trott. Tror att det blir bästa vännen och lillasyster... Hur gör ni i valet?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 17 Nov 18:20
    #48

    Aylas, för vår del är min lillasyster och hans lillasyster våra tärnor. Min lillebror och hans lillebror kommer vara marsalkar. De har varit tillfrågade lääänge ;)

    När det gäller bordslacering så är det inte så mycket om vem som ska sitta var, utan hur vi ska duka så att alla får plats och mat samtidigt. Jag insåg att man inte kan ha borden hur som helst eftersom lokalen har maxbredd och längd :D Så nej, namn väntar vi med ett bra tag, men det andra maler på i mitt bakhuvud...

  • granst­röm
    Äldre 17 Nov 22:21
    #49

    Tack, vad snälla ni är

    Det är nog väldigt stor skillnad på stockholm och umeå. Vi kommer dessutom att ha ett väldigt litet bröllop där endast närmaste släkt kommer bli bjudna på festen. Och kommer därför att ha våran fest i en samlingslokal som ska pyntas massor.
    Hade vi däremot haft festen i en större lokal/ restaurang så hade jag nog bokat den redan nu för att vara säker på att få det jag vill ha.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 18 Nov 10:45
    #50

    Granström, ja så kan det vara. Vi gifter oss i och för sig utanför Göteborg (i den stora metropolen Kungsbacka) men här var det ändå fullbokat. Vi ska i och för sig ha ett lite större sällskap och då begränsas alltid antal lokaler, tyvärr. Vi hittade oss tillslut en bygdegård som är bokad och klar. Den skall också smyckas och jag tror även att vi hyr in stolar. De var inte alltför snygga tyvärr.

  • Lill Anna
    Äldre 1 Mar 22:21
    #51

    Hej vi kommer också att gifta oss den 20/8 2011 i Stockholm. Det känns som att inget är klart och att det är panik med allt. Min m2b får stå ut med många panik tillfällen och raseri utbrott för att inget händer. I december lyckades vi boka kyrka vilket var nästan i sista minuten och sen hade vi en otrolig tur att vårat datum blev avbokad vid festlokalen så vi kunde få det.

    Nu har vi iaf bokat hotellrummet på bröllopsnatten, klänningen är inhandlad via blocket och förhoppningsvis på väg hit, fotograf tillfrågad men inga inbjudningskort är utskickade än.
    Jag trodde inte jag skulle bli en bridezilla men det visade sig tyvärr redan vid valet av förlovningsring :)

    Hur delar ni upp ansvaret för vem som ska göra vad? Själv känns det som att jag måste tänka på vad som måste fixas och tjata.

  • turbov­ampyri­a
    Äldre 3 Mar 15:57
    #52

    Jag har gett min blivande i uppgift att fixa musiken, transport, hotellrum och självklart hans egna kläder. Jag har sagt att han får fixa detta i sin egen takt. Har han sen inga kläder när dagen kommer och det inte finns någon transport att åka med så är det hans problem. Om transporten skulle krångla ringer jag väl bara en taxi som skjutsar oss Glad. Själv tar jag väl hand om resten. Eller jag rådfrågar honom i allt men det är ändå jag som tar handd om det mesta.

  • Biscui­t
    Äldre 3 Mar 20:48
    #53

    Vi gör nästan allt tillsammans förutom letar klänning till mig. Var och kollade klänning för andra gången ikväll. Hittade en fin men jag tror inte att det är the one.

    Men det känns som det är något hela tiden nu, vi ska kolla ring till mig och kläder till honom på lördag, på söndag ska vi till lokalen, såg den i juni senast så vi kände vi behövde fräscha upp minnet lite och mäta och sådär. Nästa vecka ska vi träffa floristen och så ska vi sätta oss och knåpa ihop inbjudningarna. Men det är ju kul och jag skulle vilja ha nästan allt klart innan sommaren så vi kan ha lite "bröllopsfri" semester.

Svar på tråden 20 aug 2011