• Biscui­t
    Äldre 14 Sep 22:24
    12620 visningar
    70 svar
    70
    12620

    20 aug 2011

    Några fler som gifter sig den 20 aug nästa år? Har stött på ett par stycken tror jag, kanske är vi tillräckligt många för att starta en egen tråd?

  • Svar på tråden 20 aug 2011
  • turbov­ampyri­a
    Äldre 15 Nov 10:56
    #34

    Jag har bokat kyrka och lokal.

    Min brudklänning är köpt/beställd.

    Tärnans kläder är fixade.

    Vad vi ska ha för mat är klart.
     
    Planering av tysklandsresan för att köpa sprit klar.

    Har bestämt ingångslåt.

    Gästlistan är klar.

    Blommor är inte bokade men bestämt vad jag ska ha.

    Väntar på svar från en kompis ang en kompis till henne som är hobbyfotograf. Börjar dock tröttna på att vänta så jag går snart och bokar en iaf.

    Ljudanläggningen till festen typ klar.

    Hår fixar en kompis. Fast tror jag ska och boka frisör iaf. För då kan jag få hår och smink samtidigt.

    Tårta är också typ klar.

    Ssambon har äntligen frågat sin kompis att bli marsalk. Krävdes då lite tpå pushning från min sida innan han frågade.

    Plus lite annat smått och gått som är i planeringsfasen. Fast jag vet hur jag vill ha det.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 15 Nov 11:04
    #35

    Blev inga tärnklänningar i helgen. Vi har hittat fler bra alternativ, men inget som känts riktigt rätt ännu. I butikerna så hälsar de att de fyllt på fullt ut i början på januari, så jakten upptas väl då.

    Jag känner väl inte direkt panik över att vi inte hittat deras klänningar ännu. För mig är det helt okej att vänta till våren för att kanske se de lite ljusare nyanserna av lila som ändå är det jag är ute efter.

    Men snacka om att man blir rätt schack-matt av att se andra prova klänningar i fyra timmar. Undrar just hur jag själv hade känt det om min klänning inte redan hängde i garderoben...

  • Aylas
    Äldre 15 Nov 16:00
    #36

     


    fru2011kanske skrev 2010-11-15 09:22:54 följande:
    Vi har hyrt festlokal med boende, så vi står för boendet fre-sön.Aylas, du skriver att ni vill ha de närmsta där hela veckan och då blir jag nyfiken på var ni ska gifta er och hur ni lagt upp festen?Jag tycker annars att pusselbitarna faller på plats i ganska bra tempo, har nu pratat med han som ska fota, få hjälp m inbjudan, hjälp att hitta klänning och skor...Just nu känns det som vi är i fas

    Vad skönt att ha boende vid festlokalen, måste fråga vad det kostar? Lite spännande att jämföra med vad kostnaden är utan.

    Tror inte att vi planerar så mycket annorlunda än andra. För oss är omgivningingarna viktiga och vi kommer att gifta oss i en gammal träkyrka, Djursdala. Festlokal för 100 personer i närheten var inte jättelätt men vi hittade en vacker bygdegård drygt 3 mil bort. Utsikt över en sjö, restaurangkök och en gammal utomhusdansbana är bokat fråän torsdag till söndag...

    Jag och min m2b är planerar att vara lediga i stort sett hela veckan innan den stora dagen för att fixa och trixa det sista och förhoppningsvis kunna umgås med släkten. Eftersom vi är från olika delar av landet är det så sällan alla kan ses så om man kan träffa alla mer än bara på bröllopsdagen så hade det varit en riktig guldkant.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 15 Nov 16:07
    #37

    Aylas, då tänkte vi likadant:) Vi kommer vara lediga både veckan innan och veckan efter. Så vi kommer inte ta ut någon annan semester än den nästa sommar. Sedan sparar vi resten av semesterdagarna till vår längre resa som blir över jul och nyår.

    Vi har förbokat hotellrum på ett hotell som ligger i närheten. Men gästerna får själva stå för boendet. Ett dubbelrum kostar 1095/rum men vi tycker att eftersom vi står för mat och dryck hela dagen så får de själva fixa sitt boende. Den informationen står med i inbjudan, så det kommer inte som någon chock för någon. Det gäller dessutom främst släkt från min m2bs sida och de är redan underättade och tyckte inte det verkade som några problem...

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 15 Nov 20:25
    #38

    Jag tycker inte heller att det är något konstigt att betala för eget boende, men en av anledningarna till att vi inte gift oss tidigare var att vi ville vänta tills vi kunde Bjuda alla, och på detta sätt kan vi bjuda på en hel helg
    Lokalen kostar 20 000kr för hela helgen.
    Vi bor i Stockholm, så jag tycker vi får ganska mycket för de pengarna
    (Festlokal och boende för ca 100 pers vid vattnet på rimligt avstånd hemifrån)

  • SnartF­ruSir
    Äldre 16 Nov 10:17
    #39

    fru2011kanske, sounds like a bargain :D Om det funnits något liknande i Göteborg, eller krokarna häromkring hade vi inte tvekat en sekund...

  • Aylas
    Äldre 16 Nov 19:55
    #40

    Hihi, nu har vi berättat för släkten - pappa var nära att börja gråta av lycka - det hade han väntat på länge  

    Och som djungeltelegrafen går! Kan inte låta bli att tyka det är fachinerande hur det engagerar folk, vad kan vi hjälpa till med, var ska ni vara, vilken klänning ska du ha... Phu, jag som tänkt en lugn kväll...

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 16 Nov 21:53
    #41

    Härligt Aylas!

    Nu har jag börjat komma igång med träningen och det känns toppen

  • vickan­ofilip
    Äldre 17 Nov 05:43
    #42

    Nu har jag tränat igen!  Tänk att det känns så bra att få ont i magen efteråt..träningsvärk alltså! det betyder att det finns lite muskler kvar efter 3 barnmagar!! Tyvärr börjar halsen göra ont igen så jag hoppas verkligen att det inte kommer tillbaks med en ny PCkur..

    Nu har jag så smått börjat berätta för vänner att vi ska gifta oss.. Vi som hade lite jobbigt i början av vårt 5åriga förhållande då många inte gillade ålderskillnaden och det faktum att jag hade 3 barn innan gratulerar och kramar om oss och verkar uppriktigt glada för vår skull!! jag är så lycklig! undrar bara vad släkten ska säga...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 17 Nov 10:27
    #43

    Jag sitter mest och har lite ångest för NÄR jag kan få börja handla, pyssla och sätta igång på riktigt. Det enda jag gör är typ att ta in offerter, sitta här (lågsäsong på jobbet nu..), och planera i huvudet.

    Är det någon som kan komma med ett råd när man får sätta igång på riktigt? Jag vet att flera har pysslat ihop sina inbjudningskort själva. Vad har ett kort kostat då, på ett ungefär (räknar inte med porto).

    Det börjar liksom bli rätt frustrerande att bara stå och stampa men aldrig få komma till skott. Någon som förstår vad jag menar?

Svar på tråden 20 aug 2011