• Biscui­t
    Äldre 14 Sep 22:24
    12609 visningar
    70 svar
    70
    12609

    20 aug 2011

    Några fler som gifter sig den 20 aug nästa år? Har stött på ett par stycken tror jag, kanske är vi tillräckligt många för att starta en egen tråd?

  • Svar på tråden 20 aug 2011
  • Fröken Skrutt­is
    Äldre 30 Oct 19:10
    #21

    Jag gifter mig också den 20 Augusti 2011 här hemma i Göteborg. Känns fantastiskt kul!
    Just nu kämpar jag med mina kg så att jag är nöjd med mig själv på våran dag..;)

  • Aylas
    Äldre 31 Oct 11:06
    #22

    GabbiW Jo, Kisa är litet och där vi ska vara är riktigt litet, kanske 400 boende :0) Vi har väl rätt mycket kvar men mycket faller på plats när vi berättar för familj och vänner. Men de stora sakerna som kyrka och lokal är bokade. Vi håller just nu på att boka boende åt alla långväga gäster. Inte helt lätt eftersom Kisa inte är så stort och från festlokalen är det 2 mil dit och boendeplatserna mycket begränsade... Hur går det för er??

  • Projec­tX
    Äldre 31 Oct 15:55
    #23
    fru2011kanske skrev 2010-10-30 17:33:07 följande:
    ProjektX, är det Solna kyrka? Ser att ni bytt datum, vi var också inne på den 13:e först, men lokalens tillgänglighet fick styra
    Jajamen, Solna Kyrka är det. Och fest på Stallmästaregården.

    Vi var också tvugna att byta eftersom Stallis var taget den 13:e. Som tur var hade kyrkan kvar bra tider den 20:e så det var bara att boka direkt.

  • Äldre 2 Nov 13:36
    #24
    Aylas skrev 2010-10-31 11:06:55 följande:
    GabbiW Jo, Kisa är litet och där vi ska vara är riktigt litet, kanske 400 boende :0) Vi har väl rätt mycket kvar men mycket faller på plats när vi berättar för familj och vänner. Men de stora sakerna som kyrka och lokal är bokade. Vi håller just nu på att boka boende åt alla långväga gäster. Inte helt lätt eftersom Kisa inte är så stort och från festlokalen är det 2 mil dit och boendeplatserna mycket begränsade... Hur går det för er??
    Jo det går bra här :)

    Vi skickade ut Save the date korte för ca en vecka sedan. Känns skönt att det är officiellt nu! Har bokat kyrka, utsett brudföljet, provat lite klänningar, min vigselring är köpt och har bokat en alldeles uuunderbar fotograf!


    Ska ni stå för gästernas boende?

  • 27augs­ti2011
    Äldre 2 Nov 16:51
    #25

    Vi gifter oss också 20 augusti. Vi hade tänkt den 27 från början, därav namnet. Så får man hänga med eller?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 2 Nov 21:15
    #26

    Här är en till som gifter sig 20 augusti, i Kungsbacka 2 mil söder om Göteborg. Vad kul men en egen tråd för oss med bästa datumet :)

    Hur långt har ni andra kommit i er planering?

  • Biscui­t
    Äldre 12 Nov 12:24
    #27

    Va roligt att det blev såhär många tillslut, har varit lite dålig att hänga med på BT senaste tiden. Men förhoppningsvis så blir det bättre nu.

    Jag tycker inte vi kommit så långt men när man listar det så är det ändå en del.

    Budget fixad
    Kyrka bokad
    Lokal bokad
    Mat/Kock bestämd/bokad
    Hår/smink typ bokad, har en superbra frisör som sa att jag behöver inte boka förrän i vår någon gång. Har han redan en bokning så bokar han av den, har han semester så kommer han in o jobbar. :)
    Inbjudningar layout fixad, ska köpa material i helgen. Fick en snilleblixt i samband med det så vi har fixat placeringskort/servettring i samma tema som inbjudningarna.
    Skor köpta :)

    Det närmsta som ska fixas nu är att vi ska boka ett band. Sen vet jag inte men det kanske är dags att ge sig ut på span efter en klädning. Men vi får se det blir nog efter jul.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 12 Nov 15:59
    #28

    Vi har planerat mycket men gjort lite. Det känns som att många grejer kan man inte fixa just nu ändå. Men:

    -Klänningen är köpt (bild finns i galleri)
    -Menyn är spikad (detaljer kvar som hur man skall lägga upp osv)
    -Frisör bokad
    -Bageri kontaktat. Skall återkomma i januari för att börja provsmaka osv (ser jag mest fram emot, hehe)
    -Preliminär gästlista. Fast nu börjar jag undra om vi tänkt rätt från början. Det tillkommer vänner och vissa börjar jag tveka lite på. Vi måste begränsa oss för vi är redan över 100 personer. Så ska nya in måste gamla bort.
    - Lokal, kyrka och präst är bokat.

    Jag och tärnorna skall börja titta på klänningar till dom nu i helgen, så vem vet. Kanske blir en bock där också.

    Sedan så kikar jag flitigt på typ av bokning, DJ/band, pynt av lokalen, vilka blommor jag vill ha, skor osv. Så planerar för fullt, men som sagt, vissa saker kan jag inte riktigt börja med redan känns det som.

  • Aylas
    Äldre 15 Nov 08:41
    #32

     


    GabbiW skrev 2010-11-02 13:36:43 följande:
    Jo det går bra här :) Vi skickade ut Save the date korte för ca en vecka sedan. Känns skönt att det är officiellt nu! Har bokat kyrka, utsett brudföljet, provat lite klänningar, min vigselring är köpt och har bokat en alldeles uuunderbar fotograf! Ska ni stå för gästernas boende?

    Vad skönt att ha fått ut STD, har ni fått många reaktioner? Vi har berättat och bett våra familjer att boka in datumet men de andra får vänta lite. Pappa blev aldeles tårögd och lycklig när vi berättade - det hade han väntat på länge

    Vi kommer inte att betala gästernas boende, men håller i trådarna så att ingen ska behöva vara rädd att inte få rum. Så vi bokar upp varenda säng inom 3 mils avstånd tror jag  Kostnaden kommer att liga från 200 kr och uppåt per person och natt. Så prisnivån känns ok. Den närmsta familjen kommer vi att ordna boende åt -vi vill gärna ha dem nära hela veckan om det går

    Hur gör ni andra? Betalt boende eller får de betala själva?

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 15 Nov 09:22
    #33

    Vi har hyrt festlokal med boende, så vi står för boendet fre-sön.

    Aylas, du skriver att ni vill ha de närmsta där hela veckan och då blir jag nyfiken på var ni ska gifta er och hur ni lagt upp festen?

    Jag tycker annars att pusselbitarna faller på plats i ganska bra tempo, har nu pratat med han som ska fota, få hjälp m inbjudan, hjälp att hitta klänning och skor...
    Just nu känns det som vi är i fas

Svar på tråden 20 aug 2011